Ömma fötter, det känner jag igen! Var på mässan idag och det ömmar i fötter och ryggslut (plus att armarna blivit lite längre av allt bärande).
Hur långa köer som helst till fikat (ja, JAG vet att man ska ha ordnat sånt innan, men min moster visste inte det). Däremot var det ingen kö till vinbaren! Så det fick bli "vitt vin och snittar" istället!
Nästan sex timmar var vi där (mamsen, moster min och jag). Eftersom jag skolkade från jobbet fick jag snällt gå mellan montrarna och prata jobb när det ringde (15 ggr.....), sen tog batteriet slut så var det inget problem längre.
Själklart shoppades det:
- Boken "Medelhabsträdgård på svenska", 240:-
- Prenumeration på 3 nummer av Allers Trädgårdstidning inkl. en klematis (vet att vi pratat om det erbjudandet tidigare). Fick då också med senaste numret och en valfri pensé! 59:-
- Cocosfibrer att plantera sticklingar i (fanns även för utomhuskrukor. Används naturellt eller 50/540 med jord. Syfte: tydligen för att förhindra övervattning/uttorkning. Nåja, provar i alla fall. 3 förpackningar för 100:-. Kan återanvändas 3-5 ggr om man inte blandar i jord. [color="#FF0000"]
Någon som har erfarenhet av detta?[/color]
- En fröpåse med en ljuvlig vanligfärgad "snurrig" sommaraster från English Gardens á 19:-
- 2 x Formulex resp. 1 x Superdrive till mina sticklingar och växter, ca 270:- från wexthuset.
- 7 påsar Dahlior (1 st/påse) för 100:- Tips: Kolla knölarna, vissa är både små och torra och andra stora och feta.
- 6 st feta Calla-lökar och 15 st orientaliska liljor för 200:- De reade den sista halvtimmen så har ni möjlighet och ork att stanna kvar till slutet så köp lökarna då.
- En chile "Hot Banana" hos Chilesällskapet. Har inte förstått att det är stället där karlarna finns! Det måste vara enda montern med bara karlar (om man bortser från de med maskiner förstås)!
Det jag är mest nöjd med är ändå den emaljerade "Vi är i trädgården"-skylten för 125:-
Jag är jättenöjd och utan att jag tjatade det minsta fick jag min icke-gröna-fingrar-mor att köpa hur mycket blommor/lökar som helst! Det ska bli så kul att se hur fint hon kommer att få det på sin balkong! Hon visste inte hur hon skulle få plats och jag sa "Sätt dem i balkonglådorna" svaret blev "Men jag har ju inga balkonlådor?!" varvid jag snabbt replikerade med "Inte ännu, men snart!" Tror bara det är en tidsfråga innan jag förstört henne och hon kommer att drälla här inne på forumet också. Fast vem vill ha sin förälder på samma forum? Äääh, det blir bra ändå.
Lycka till imorgon ni alla som ska dit och ha det underbart på fikat och middagen!
/Mica
Redigerat av Mica548: 11-04-2008, 19:45