|
Äsch, så här kan det ju inte vara! |
|
|
|
02-05-2008, 14:55
|
Medlem
Antal inlägg: 17
Medlem nr: 15 739

|
Hmmm.. tänkte skriva ett långt och fint meddelande i denna tråd eftersom den verkar bli kortare och kortare i bokstäver räknat (men större och större i storleken på bokstäverna? TROR ni verkligen att storleken ha betydelse på DET sättet?  ) Så råkar jag trycka på en knapp och så försvinner hela mitt mess!!! Nåja, jag ville i alla fall säga att jag är ny här på den här sidan som verkar väldigt trevlig! Och jag har fått en odlingslott som min kille har grävt upp i sitt anletes svett de senaste två dagarna  . (Antingen älskar han mig väldigt eller så kokar jag himla gott kaffe?) Så, för mig återstår nu bara att fundera ut hur jag ska ha det och vad jag ska plantera...  Och sedan får vi se om jag kan hålla något vid liv... en berättigad fråga eftersom jag inte har EN ENDA krukväxt kvar hemma i lägenheten. (Jo, några grenar från en garderobsblomma ser fortfarande gröna ut, men det är nog bara för att min mamma klippte av dem och satte dem i vatten...)  Jaja, jag har i alla fall pillerillat ner några gurkfrön i krukor och halloweenpumpa. Det vore ju jättekul för barnen om vi kunde ha sådana! Så, är det någon som läser här fortfarande?
|
|
|
|
|
02-05-2008, 14:58
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
Hej och välkommen hit! Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
02-05-2008, 15:00
|
Medlem

|
ja det där gick ju inget vidare! Tänkte att det skulle vara ett bidrag i tråden om hur länge man kan hålla igång en meningslös tråd... det är visst inte min dag idag! Nåja, nu när jag då faktiskt har en alldeles egen tråd kan jag ju passa på och fråga om någon vet om det är värt / svårt att odla egen sparris? Ajaj, där blev det visst lite för mycket trädgårdsrelaterat? Får gå på sökfunktionen istället som jag nu ser en knapp för... ska prova den!  Ursäkta alla som har slösat tid på att läsa detta!
|
|
|
|
|
02-05-2008, 15:06
|
Medlem

|
CITAT (Fenja @ 02-05-2008, 15:58)  Hej och välkommen hit! Mvh Fenja Tack Fenja!
|
|
|
|
|
02-05-2008, 15:16
|

Medlem
Antal inlägg: 743
Medlem nr: 7 888

|
CITAT (pillerill bland blomoblad @ 02-05-2008, 16:00)  ja det där gick ju inget vidare! Tänkte att det skulle vara ett bidrag i tråden om hur länge man kan hålla igång en meningslös tråd... det är visst inte min dag idag! Nåja, nu när jag då faktiskt har en alldeles egen tråd kan jag ju passa på och fråga om någon vet om det är värt / svårt att odla egen sparris? Ajaj, där blev det visst lite för mycket trädgårdsrelaterat? Får gå på sökfunktionen istället som jag nu ser en knapp för... ska prova den!  Ursäkta alla som har slösat tid på att läsa detta! Nämen inte är det slöseri med tid!! Välkommen till Odla och lycka till med odlingslotten! Själv tycker jag inte det är ett dugg intressant med krukväxter, så de ser ju ut därefter. Däremot älskar jag pelargoner och trädgårdsväxter, så de glömmer jag aldrig bort att ta hand om!
|
|
|
|
|
02-05-2008, 15:19
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Hej och välkommen hit!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
02-05-2008, 15:26
|

Medlem
Antal inlägg: 6 295
Medlem nr: 11 365

|
CITAT (pillerill bland blomoblad @ 02-05-2008, 16:00)  ja det där gick ju inget vidare! Tänkte att det skulle vara ett bidrag i tråden om hur länge man kan hålla igång en meningslös tråd... det är visst inte min dag idag! Nåja, nu när jag då faktiskt har en alldeles egen tråd kan jag ju passa på och fråga om någon vet om det är värt / svårt att odla egen sparris? Ajaj, där blev det visst lite för mycket trädgårdsrelaterat? Får gå på sökfunktionen istället som jag nu ser en knapp för... ska prova den!  Ursäkta alla som har slösat tid på att läsa detta! Hej och välkommen! Ja, det är inte lätt i början! Minns hur det var för mig......ojojoj! Men här finns en MASSA trevliga och hjälpsamma människor som kan lotsa och förklara! Du skulle bara veta vilka bekymmer jag hade med att lägga in bilder! :blink:men nu när jag kan det är det lätt som en plätt! Tack vare alla trevliga och hjälpsamma människor här inne! Sökfunktionen är toppen! Och skulle man mot förmodan inte hitta svaret på sin undran så finns ju Google. För att göra ett inlägg i en tråd så klicka bara på "skriv svar" eller "snabbsvar" - när man klickat på den senare så får man scrolla ner en liten bit. Lycka till med sökandet och skrivandet och odlandet! OCH: det finns inga dumma frågor!
--------------------
Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi) cancer.gif
|
|
|
|
|
02-05-2008, 15:45
|
Medlem

|
Tack alla rara för trevliga svar! Haha, nu har jag också pillat ner zucchini och solrosfrön! Ni ska få se att det kommer att växa så att det knakar på min lott! Fast lägenheten ser ut som *inga vackra ord* och deklarationen ligger där som ett stort HOT på vardagsrumsbordet... går långa omvägar runt den på min väg mot köket med all såjord och fröpåsar...  Har alla andra redan deklarerat?
|
|
|
|
|
02-05-2008, 17:48
|

Medlem
Antal inlägg: 1 440
Medlem nr: 3 110

|
Tack för påminnelsen......måste.... måste.....deklarera per telefon...... Frön bryr jag mig inte mycket om..köper plantor. Nu ljög jag..köpte spenat och ruccolafrön idag...Det tog 10 sek på ICA
--------------------
”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.” citat från "farmor Levengood"
|
|
|
|
|
02-05-2008, 18:24
|

Medlem
Antal inlägg: 895
Medlem nr: 14 105

|
CITAT (HögaKusten @ 02-05-2008, 18:37)  Hej och välkommen hit! Kan inte svara,hur de andra har det med SIN deklaration,men själv skickade jag via sms,tog 15 sekunder...sen klart! Helt perfekt Somliga har det bra... :-D Själv har jag lagt ner mellan 35-40 timmar i år, mest på grund av att det är en massa nytt för mig. Har ett litet jordbruk, och har "drabbats" av nya regler om bokslut mm Sen får jag väl antagligen skylla mig själv för att jag är sent ute, som vanligt - reglerna började ju gälla redan 2007-01-01, så jag har ju haft lite tid på mig att läsa på.
--------------------
|
|
|
|
|
02-05-2008, 19:06
|

Medlem
Antal inlägg: 3 807
Medlem nr: 29

|
Hej pillerill bland blomoblad och välkommen hit. Tänk på att om du vill ha snabba svar när det gäller trädgård m.m. så gå in på respektive trådar under avdelningen Småprat om trädgård. Där har du många duktiga odlaiter och där kan du hitta mycket matnyttigt. Som sagt så gör du bara som Eva-Helene beskrev när du vill svara i ett inlägg, citera kan du ju redan. Lycka till.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|
|
|
|
|
22-05-2008, 23:31
|
Medlem

|
Hej alla trevliga, rara, som verkar finnas här! Jag har inte varit här på ett tag - när deklarationen väl var gjord - sisådär 20 timmar tog den... så var jag så matt så matt... men livet går på ändå, men ungar och dagis och jobb och koloni.... Vill bara meddela att mina små gurkfrön nu har vuxit upp till stiliga, skräckinjagande monster, som försöker ringla sig runt och strypa mina stackars små tomatplantorna (som jag inte kunde låta bli att köpa). Har även släpat allesammans (plantorna alltså) två varv fram och tillbaka till kolonistugan, i min velighet om det var dags att plantera ut dem eller ej... håhåjaja! Har man inte att göra så skaffar man sig!  Dessutom bör jag kanske deklarera att jag ska börja BANTA imorgon... tänkte ta upp ett gammalt Viktväktarprogram som jag har sedan jag jobbade bort graviditetskilona - som nu dock verkar ha kommit tillbaka  Så om jag inte är här på ett tag så är det för att jag är sur och grinig och har lågt blodsocker eller dylikt! Eller så är det för att jag är så himla snygg och smal och ute på stan och shoppar nya kläder... Ha det gott allesammans i den härliga vårväxtligheten! / Pillerill
|
|
|
|
|
22-05-2008, 23:37
|
Medlem

|
Jag menar, nu när jag har deklarerat öppet i cyberetern att jag ska banta... då MÅSTE jag ju se till att göra det också, eller hur?  Tur att det finns cybereter och ni okända människor som jag kan åkalla som vittnen, eftersom min kille och min familj och mina vänner bara ler nuförtiden när jag tar upp frågan... Men jäsiken i mig, ni ska nog få se allesammans... Håll tummarna för mig, snälla!
|
|
|
|
|
23-05-2008, 07:07
|

Medlem
Antal inlägg: 3 435
Medlem nr: 5 307

|
Välkommen hit till Odla, och lycka till med pillerillandet, och det andra med, förresten...(Pillerillandet kombinerat med grävande i kolonilotten kanske hjälper till med en del av det andra... Snygga grävmuskler, vetja!)
--------------------
|
|
|
|
|
24-05-2008, 23:01
|
Medlem

|
Det ska bli MUMS!  Kan också meddela att min kära granne (som är MYCKET bättre än jag på allt vad pillerillande i trädgården heter) säger att man ska inte ska sätta ut plantorna före den 10 JUNI!! Så nu blir det vackert för mig att ta tillbaka alltsammans ingen.... för TREDJE gången! Folk måste tro att jag inte är klok... och det är jag väl kanske inte heller!
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|