CITAT (Motti @ 10-06-2010, 23:17)

Du skriver så bra innlägg och så smarta väl igenomtänkta kommentarer och jag som jägarfru kan bara hålla med i allt

är uppvuxen med jakt och vilt men har också lärt mig se en helhet i allt som händer omkring oss.Underbart att läsa dina innlägg

och hur du upplever alltet omkring dig och dina betraktelser du gör.undrar en sak målar du också ?lika bra som du målar ord:)
Hej Motti, som du kanske har märkt att det finns dom som nervärderar el. pekar när jag skriver längre utlägg.
Det finns ju så mycket att alltid retar det någom, även att jag sedan läser och ser ut som en ugla och förstår ingenting. Det var en diskussion om dagen-D , Normandi, härom dagen och det blev mycket skrivet och sedan hakade ett par medlemmar på det och ville veta mera, det som inte kan läsas i historieböcker. Intressant att de stod ut med mina berättelser, men det fanns ett genuin intresse, så jag delade med mig vad jag fått veta fr. föräldrar och släkt. Jag kom inte till den världen där mina föräldrar träffades.
Du frågar om målning och visst gör jag det, men det är lite av periodsbetingande. Jag har varit lärare i oljemålning i 7 år på en kvällskurs och vi var 5st som öppnade en atelje i byn och vi träffades och målade. Vi finansierade det gm att andra fick ställa ut sina konstverk. Sedan fick jag upp ögonen på porslingdockor fr. 1800-talet och tog min examen efter 4 år som Master of Dollmaking av antika dockor. Sedan traslade jag mig i knypplingen, men min dockatelje är just nu lite vilande pga. att jag hann inte beroende på den utbildningen jag avslutade i mars. det tog mer än 4 år och så trött som jag har varit efteråt ...ucsh...usch. Tänkte ta hand om mig själv ett tag förutom att jag kan ta emot klienter, men jag skyltar inte med det, det fungerar ändå, tack vare mina lärare/ledare från den andra dimentionen. Jag föddes med detta och nu kan jag använda de "verktygen" jag fick med mig. Jag har gett ut en bok i början av 80-talet och har nu ett halvt manus till en ny bok. Det kanske är så att mitt sätt uppfattas fel, men jag är ingen ängel själv heller .....

får hålla mig i de smala ramarna som jag har märkt att inte snacka för mycket för att inte sticka ut för mycket, hur det nu fungerar .....

... Fuchian ..