Medlem
Antal inlägg: 29 979
Medlem nr: 8 994
Min bil stod på en parkering vid vägkanten i dag och där var de en som backade påd en i dag. en bit på grillen är borta och kofångaren är skadad. Jag hoppas att försäkringen täcker det mästa. skall prata med verkstaden i morgon. kan tillägga att han/hon smet
Medlem
Antal inlägg: 74
Medlem nr: 4 414
Stackare! Jag förstår hur du känner det. Har själv varit i din situation... *suck*
Mitt tips är att kolla med Trafikförsäkringsföreningen, dem täcker parkeringsskador från okända (http://www.tff.se/templates/Page.aspx?id=192). Självrisken är 5% av basbeloppet, ca. 2000:-. Kan vara ett alternativ, så slipper du nyttja din egen försäkring och tappa bonus.
Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292
Jag har min bil helförsäkrad och blev påbackad på parkeringen, försäkringen täckte INTE parkeringsskador då man inte visste vem den skyldige var. Varför ska man betala 600:-/mån för om bilen ändå inte är HELT försäkrad? Skadorna som blev på kofångaren skulle kosta 7-8 000:- att åtgärda, suck!
Medlem
Antal inlägg: 1 683
Medlem nr: 11 521
Varför smiter man? Helt onödigt.
Under ishalkan förra vintern gled min bil rakt in i en parkerad bil - det fanns inte en chans att svänga eller stanna fast jag bara körde i 10 km/h. Frustrerande och pinsamt.... Både min och hans strålkastare gick åt skogen, annars hände inte så mycket. Jag satte lapp och letade sen upp ägaren på nätet, ringde och pratade med honom och talade om vilket försäkringsbolag jag hade. Men antingen struntade han i att laga, eller så drog de bara från hans försäkring, för det enda jag behövde betala var självrisken på min egen bil.
Jag hade så ont i magen innan jag lyckats få tag i den här killen - fruktansvärt dåligt samvete fast jag inte kunde rå för olyckan. Men jag hör kanske till undantagen?
Medlem
Antal inlägg: 29 979
Medlem nr: 8 994
Jag hade så ont i magen innan jag lyckats få tag i den här killen - fruktansvärt dåligt samvete fast jag inte kunde rå för olyckan. Men jag hör kanske till undantagen? [/quote]
Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301
CITAT (aanderss @ 26-06-2008, 20:21)
Min bil stod på en parkering vid vägkanten i dag och där var de en som backade påd en i dag. en bit på grillen är borta och kofångaren är skadad. Jag hoppas att försäkringen täcker det mästa. skall prata med verkstaden i morgon. kan tillägga att han/hon smet
Hoppas det löser sig.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson