CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 06-07-2008, 14:59)

Min lager som jag haft i ca15år övervintrar i bostadsvärme och den trivs och växer så det knakar + har aldrig haft ohyra under denna tid, övervintrar den inomhus i köket under vintern. Fönstren är dock mycket ljusa och den står i ett hörn med ljus från 2 håll. På sommaren är den utomhus. Så har man riktigt ljusa fönster har man stor chans att få lagern att trivas under vintern även inomhus. Jag använder vanlig krukväxtjord med små lecakulor i till lagern.
och jag skrev lager trivs inte inne dvs då menar jag åretrunt ,, läser du skrev jag tas in och övervintras i ett svalt utrymme . plus ''bostadsvärme'' är inte samma i varje hushåll . jag när jag bodde hemma hade jag mellan +20 +25c i rummet på vintern,, medan jag hos mormor hade där +15c till +20c under vintern och då var det i fönstret neråt +10c +18c där . av dom alternativen så hade en lager klarat av det senaste i ett mycket ljust fönster . med ev inverkan att den blommar dåligt eller inte alls . sedan skrev jag vad som bäst för den . jag har också övervintrat lager inne i bodstadsvärme,, faktiskt i det rum som var så himla varmt så det är liksom ingen nyhet för mig att den överlever det .
Redigerat av flaxss: 07-07-2008, 11:09