Hej Kristina
Wow! Exakt på pricken.

Det trodde jag inte. Precis som du antar så har jag också köpt min på Roskraft. Elsi brukar vara lite vimsig, (vilket jag tycker är charmigt), men när det gäller den här rosen så sa hon att hon var tveksam till att det verkligen var en YdA. Så det var ingen jätteöverraskning. Jag har dock plöjt igenom LÅGs rosenbibel både framlänges och baklänges utan att kunna identifiera rosen. Vilket inte är så konstigt, för nu när jag tittar på de la Grifferai så ser man bara blommorna på bild, och utseendet, (framförallt färgen), stämmer inte särskilt väl med hur min ser ut i verkligheten. Tack, tack, tack.
Hm, 3m hos dig i zon 3... Jag bor också i zon 3, och här är den nu efter 3(?) år en tunn buske på sisådär 1m. En klätterros, tänka sig, det skulle man inte kunna tro. Uppenbarligen behöver jag gödsla min mera. Får väl gå ut i stallet och mocka rejält nästa vår då.
/S
PS Visst är det kul/spännande att chansa och köpa grisen i säcken ibland? På det här sättet får jag ju 2 rosor i stället för en eftersom jag nu måste köpa en äkta YdA (också).