Nu har jag gnällt och känner mig inte ett dugg bättre, snarare tvärtom.

deppigare och eländigare.Nä nu får det vara nog.
Tar med mig öronproppar till jobbet på måndag för jag har ensamma skiftet med företagets största och enda gnällspik. En bra dag för henne innebär att hon får mjölken att surna bara hon tittar på den. Hur det blir på måndag får jag ont i magen av att bara tänka på.
Öronproppar förresten alldeles för tråkigt. Ska nog skaffa mig en mp3 spelare och sitta och poppa lite och inte lyssna på gnället. Gnällspiken kommer förmodligen att reta upp sig så¨pass att hon försvinner med en smäll, ungefär som vissa damer i påsktid.
Och gubben få ledigt och det lugnar ner sig på arbetet. Inte då, inte före älgjakten. Nu drar det igång med 10- 16 timmars jobb dagligen med enstaka lediga helger då liket( läs gubben) sover.
Fast.... tror nog att jag skall vara lite innomativ och boka en londonresa för hela famlijen en helg i november. Blev ju ingen valp i år så det finns ju till reskassa.
Är det någon som har bra restips för en helg i London. Flyg och hotell och så.....
Nä, nu får det vara färdigdeppat; Nu järnvägars är det bara att dra upp fjädern och bestämma sig för att vara glad. Ler man tillräckligt så lurar man kroppen till att känna sig glad.
Så nu skall jag slappa mitt i veckan med ett glas vin, vifta på tårna och le

. Så ska jag le lite till, ta en pepsid mot sura gallsafter som kommer av dåligt humör. Så ler jag lite till när jag lägger huvet på kudden och bestämma mig för att drömma trevligt och sova länge och vakna med ett leende

så det så.
Nu har jag en plan för att klara nästa vecka med sura semestergnällspikar. Och kanske en ljuspunkt för att klara en arbetsam höst om man har något att se fram emot.
Och är jag inte glad i morrn så blir det en gladkur till ända tills kroppen fattar. Le för h-e.