Jomen vilket paradis på jorden vi har fått! Vi har varit där två helger nu och vill aldrig åka hem..! Det är en hel del att göra med både hus och tomt - dock inget akut. Tomten ligger i en liten sluttning och nu under vinterhalvåret orkar inte solen över trädtopparna. Gräsmattan finns inte utan är en mossmatta! Vi tänkte framåt vårkanten försöka med att gödsla den för att få i alla fall lite gräs....
I helgen slog vi ormbunkarna under körsbärsträden för att få in luft! Eftersom vi har en naturtomt (skogen inpå knuten) så såg jag när jag gick och påtade runt lite att det växer ju blåbärsris precis i närheten. Tror ni att man kan få de att breda ut sig istället för ormbunkarna (eller det är nog snarare kanske Örnbräken)
Ang. körsbärsträden så har förre ägaren (och rådjur/hjort) varit framme och sågat (ja alltså djuren har inte sågat

) i en del och de ser inte ut att må så bra. Det blir nog till att rensa ut en del gammalt när sommaren kommer.
I övrigt har jag hittat: en kämpande järnek på 2 dm! Malvor, såpnejlika, "smällbär", en tynande pion ...och jag har redan börjat drömma om en schersmin, en rosenbuske, en lavendel och en klängros. Ja, ja - allt har sin tid och jag tänker vara duktig och vänta och se vad som dyker upp till våren och sommaren. Det ligger säkert grejjer och gömmer sig!
Det gamla landet är överfullt av kvickrot och jag funderar över att pröva gröngödsling på det. Någon som har erfarenhet?
Oj, det här blev långt! Hoppas ni orkat läsa!