CITAT (Grå @ 25-10-2008, 19:46)

Samtliga spinnisar här vaccineras mot både snuva och pest.
Däremot vaccinerar jag aldrig mig själv numera mot allehanda virus som det skrivs om i tidningarna. Det som inte dödar det härdar...
Stelkramp... senast jag fick en sådan spruta var i grundskolan... undrar hur länge de håller? Någon som vet?
jag har blivit biten av både katter och hundar i vuxen ålder, senast i år, men har haft turen att inte åka på något.
Grå, ditt stelkrampsskydd är ok i ca 20 år, sedan behövver det uppfriskas lite med en påfyllning. Ffa om man skär sig och arbetar mycket i jord etc, där ligger dom små luringarna och väntar.
Angående kattpest måste jag erkänna att min katt inte är vaccinerad. Men han hade aldrig varit hos vet innan han var 12 år, så det blev liksom aldrig aktuellt. Han har aldrig varit sjuk.
Dåligt av mej som kattägare, javisst... Nu är han 17 år och stannar helst inne för att styra och ställa över sina människor.
HUndarna är vaccinerade högt och lågt, men det beror på att dom alltid varit så mycket sjukare än katten och därmed kommit till vetrinären så mycket oftare.
Nästa katt ska vaccineras från grunden omedelbart, jag lovar, det ska vara samma som för hundarna.