Nej Tyvärr. För mig är det
inte en intressant sida, blogg eller inte.
För mig är en trädgårdsblogg en
personlig sida med
egna bilder och
egna texter som handlar om den
egna trädgården. Detta känns som någon slags besserwisser, kolla va duktig jag är som vet så här mycket sida. Usch, va elakt det lät....men så kändes det när jag var inne på sidan. Allt det där j--v--a tjafset om att trädgårdstomtar och solur är förbjudna och gör en trädgård ointressant är ju verkligen bullshit! Om man säger så är man ingen trädgårdsentusiast i mina ögon, då är man bara en "trädgårdsbrat". Någon som har en trädgård för att visa upp och helst trycka ner folk som inte har "tänkt igenom trädgårdens utformning och formspråk i förväg" ! Sådana människor är inte min sorts människor

Blääääää
En trädgård är ju en spegling av någons själ, drömmar och visioner, eller borde vara i alla fall! Det är ju bara rent ut sagt skittråkigt med dessa "designer trädgårdar" som alla ser ungefär likadana ut. Som är så jäkla noga genomtänkta och planerade i minsta detalj. Helt ointressanta!! Mycket intressantare med ett rostigt gammalt solut mitt i vintergrönan eller en tomte, fågel, älva som tittar fram bakom grönskan. (Nu gillar inte jag heller rosa flamingos men om man gör det ska man ju ha såna!!) Jag tycker också att man ska ha "väggar" och "tak", men det är ju det som man inte väntar sig som är intressant!
Nej, BillyBob här har vi högt i tak och vill se
din trädgård, hur många tomtar där än tittar fram! Vi vill ju se
dina glädjestunder och misstag även om det står en halvfull skottkärra i bakgrunden....
dina blommor och
dina mördarsniglar

Det är ju DET som är intressant med en trädgård, att den aldrig blir färdig och sällan är perfekt, att växter är levande, ibland besvärliga och inte alltid gör som man vill...råd och designknep läset vi om i trädgårdstidningarna.
...förlåt om jag låter lite hård, men jag blev faktiskt lite upprörd...
//Heda