CITAT (Bassam @ 16-01-2009, 21:49)

Tack för frågan:
Som jag sa att finns många näringslösa materialen i affären o de mycket biliga , varför ska vi sätter oss på risken, för att finns inte kroppen helt fri från bakterie o ohyra, men bakterier o ohyra kan skada några kroppar o inte skadar andra.
H:Bassam
Sterilt =
INGA bakterier eller ohyra! Urin är
GRATISDu måste blanda ihop fekalier och urin. Det är fekalierna som innehåller bakterier, fast det är egentligen bara Intestinala enterokocker och Sulfitreducerande klostroider som kan tas upp av växter. Är inte de bakterierna BUNDNA i jorden utan ligger på ytan och utsätts för sol, då
DÖR de med! Det är dessa bakterier som i sällsynta fall kan leda till magsjukdomar som följd, om man äter av växterna förstås.
Är det krukväxter, som vi talar om här. Kan jag inte tänka mig i min vildaste fantasi, att någon ens funderar på att lägga fekalier i sina krukor! Men urinen är det inget fel på. Faktum är att den är så nyttig, att du kan överleva i tre månader på att BARA dricka urin!!!! (Vid normalhull) innan kroppen förbränt sina fettreserver.
Om det nu FAKTISKT är så att man som människa kan leva på urin, då undrar jag varför växter INTE skulle kunna göra det?!.
PS. Jag
ÄR auktoricerad och rådgivande inom kommunen, på dimmensionering och provtagningar av avloppsanläggningar, med
ALLT vad det innebär! DS
Redigerat av MariaS: 16-01-2009, 22:18