Medlem
Antal inlägg: 857
Medlem nr: 3 016
Hej! Beställde fröer från odla den 9 januari. Fick bekräftelse på mailen. Brukar ju gå fort, max en vecka. Men nu har det gått 20 dagar och jag har fortfarande inte fått eller hört något!?
Svarade på bekräftelsemailet och undrade om jag missat nått. Men jag har fortfarande inte fått svar.
Hur är det för er andra? Har ni fått era fröer? Hur lång tid tog det?
*otålig*
--------------------
Bygger upp en ny trädgård i zon 3 ( Näshulta, Eskilstuna )
Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369
I år har jag inte beställt men förra året var det fröer som de själva väntade på som hade blivit restade, det tog nog 3 veckor innan jag fick min beställning. Jag ringde dit och fick förklaringen.
Medlem
Antal inlägg: 1 762
Medlem nr: 6 663
Jag har inte heller fått mina frön.. Jag fick mitt bekräftelse mejl den 11 januari, efter det inte ett pip. Förra året tog det bara en vecka eller något. Odla tröjan tog också tid på sig innan den kom så vem vet vad som händer.
--------------------
I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!
Medlem
Antal inlägg: 4 644
Medlem nr: 5 125
Beställde den 8 och har inte sett röken av dom. Normalt skulle det ta fem arbetsdagar stod det i bekräftelsen men något längre tid under högsäsong. Jag undrar också var dom blivit av.
Medlem
Antal inlägg: 31
Medlem nr: 18 534
Jag mailade Odla och frågade vad som hade hänt med min beställning. Fick följande svar:
Tack för ditt mail.
Vi saknar en försändelse med bla pelargon och Fingerborgsblomma du beställde och har fått besked från England att de sänder fröerna till oss i slutet av veckan. Vi skickar därefter snarast de försenade beställningarna.
Medlem
Antal inlägg: 31
Medlem nr: 15 662
Hej intet är som väntans tider sägs det... I allafall, jag beställde mina 9 januari och fick dem igår, 11 feb. Så dina är väl förhoppningsvis i posten nu.
Medlem
Antal inlägg: 4 644
Medlem nr: 5 125
Jag har väntat i 5 veckor nu och efter påstötning mitten vecka 6 fick jag veta att fröerna från Mr Fothergills, som dom väntat på, hade kommit till Malmö samma förmiddag och att jag stod först i kön för leverans. Men några fröer har jag inte sett röken av än.
Medlem
Antal inlägg: 3 467
Medlem nr: 17 820
Den som väntar på något gott... väntar aldrig för länge! VA är det för dumt ordspråk!!! Den som väntar på något gott... vill INTE vänta förlänge! ska det väll heta