|
|
  |
Om man inte är nöjd med den kroniska värken........., tjaa, då kan man ju alltid.......................... |
|
|
|
05-02-2009, 16:47
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Ja, nu hoppas jag att ni får er gott skratt, för skratta gott, det kommer jag att göra om ett par dar........eller i alla fall ganska hysteriskt ......hoppas jag Precis som rubriken säger, om det blir slentrian med den kroniska värken eftersom man till slut lär sig leva med och acceptera den, kan man alltid göra som jag och skaffa sig lite extra värk då och då så att man åtminstonde får känna av att man lever  . Som när jag för ca tre år ( 05-06 ) sedan bestämde mig för att testa att åka skidor i Tandådalen, då provade jag på att trilla i backen och landa med höger tumme först.........AJ satan vad ont det gjorde! Men jag fick i alla fall prova på hur det var att testa avslitna ledband, med operation och sex veckors gips....inte dåligt så långt Året därpå, på sommaren, hade jag antagligen kryat på mig tillräckligt för att jag skulle våga mig på att prova ett kraftigt Ischiasanfall ( efter att ha kört ett antal skottkärror med jord) som fortfarande släpar efter med domningar i fötter och ben, men smärtan försvann ju  ( man måste vara beredd på att prova mesta ) I höstas var jag då antagligen trött på slentrianen igen, för då skaffade ja mig "Frozen Shoulder", en smärta jag inte alls var bekant med, men vad gör man inte för att få lite erfarenhet  ? Antagligen så var inte de "frusna skuldrorna" tillräckligt så igår tog jag mig en tur till min gamla ensamma mamma för att hålla henne sällskap, hon gick och lade sig och bad mig släcka alla lampor eftersom hon inte vill att de ska lysa när hon sover, jag satt kvar framför tv:n och zappade..............det kuuunde ju komma nåt jag var intresserad av.....................jag slumrade till......................och fick i halvslumern för mig att testa en ny variant...................vaknade till med ett ryck, for upp som ett skott, glömde bort att det stod ett bord i vägen, snubblade och for med vänster tumme före ner i bordet.......................Aj, aj, aj..................jag var ju tvungen att tända en lampa för att se vad som hänt med tummen.................Jiiisses!!!! Den fanns inte ens på rätt plats! Ja, den hade hoppat ur led, och det ordentligt. Nu är jag återigen gipsad och det är ju ingen ny erfarenhet, men smärtan!!!.......................den är ny!! Vad jag ska hitta på nästa gång slentrianen sätter in....................det har jag inte kommit på än...................just nu känner jag mig inte så himla peppad Nej, ärligt talat så börjar jag fundera på om det är nån/nåt som behagar skämta med mig Men vet ni vad! Jag hade faktiskt hunnit med att paketera alla busfrön stavfel.....
Redigerat av Gillan: 05-02-2009, 17:17
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
05-02-2009, 16:56
|
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930

|
|
|
|
|
|
05-02-2009, 17:13
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
Men Gillan....detta är inte sant. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Gipsad och högsäsong för fröodling .........kunde du inte ha väntat med den sista skadan tills säsongen är över. Med din otur borde du ju ha veta att något mer skulle komma.....nu när axlarna är lite bättre. Du ska ju bara sitta still på en stol och kommendera gårdskarlen till tjänst.........såna som du ska väl inte gå i frihet. Som tur är verkar inte ditt goda humör och din humor blivit stukad. Oj vad jag lider med dig. Måste det verkligen komma något nytt när det ena avtar. Ja som en liten 7-åring sa till mig--"världen är inte rättvis".
Redigerat av Alba: 05-02-2009, 17:14
|
|
|
|
|
05-02-2009, 17:57
|

Medlem
Antal inlägg: 3 454
Medlem nr: 7 932

|
Jag kan bara gratulera dig till ditt goda humör och din humor. Du ska veta att det hjälper mycket, även på sjukdomar och elände. Håll ångan uppe!
--------------------
Eva
En som inte gör dumheter som ung, gör det som gammal!
|
|
|
|
|
05-02-2009, 18:17
|

Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714

|
Snälla Gillan, kan du inte prova att t.ex. läsa, lyssna på musik eller virka när du känner att slentrianen är i antågande? Själv brukar jag lägga en patiens (stavas det så?) Nu sätter du dig ner och rör inte en fena…Det verkar ju vara direkt livsfarligt att ha dig lös. Du har min fulla sympati……Krya på dig  . /Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)    "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
|
|
|
|
|
05-02-2009, 18:28
|

Medlem
Antal inlägg: 4 111
Medlem nr: 5 006

|
--------------------
Irene sår och odlar i zon 3
|
|
|
|
|
05-02-2009, 19:00
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Älskar din galghumor! Sköt om dig!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
05-02-2009, 19:15
|

Medlem
Antal inlägg: 3 326
Medlem nr: 12 962

|
Men Gillan!
Vad du har råkat ut för en massa elände! Kan du inte sluta prova på nya smärtor och bandageringar nu, annars får du ju ha en madrasserad helkroppsuniform på dej, inklusive hjälm!
Jag hoppas verkligen att du kryar på dig snart och att den där eländiga smärtan ger med sig.
Kram Monica
--------------------
Monaxe zon 2 på västkusten
|
|
|
|
|
05-02-2009, 19:22
|
Medlem
Antal inlägg: 4 792
Medlem nr: 5 891

|
Du verkar onekligen vara en person med en stor portion humor. Trots att du skriver så fängslande så tycker jag synd om dig Ta hand om dig nu
|
|
|
|
|
05-02-2009, 22:33
|

Medlem
Antal inlägg: 10 733
Medlem nr: 2 529

|
CITAT (Anki V @ 05-02-2009, 18:17)  Snälla Gillan, kan du inte prova att t.ex. läsa, lyssna på musik eller virka när du känner att slentrianen är i antågande? Själv brukar jag lägga en patiens (stavas det så?) Nu sätter du dig ner och rör inte en fena…Det verkar ju vara direkt livsfarligt att ha dig lös. Du har min fulla sympati……Krya på dig  . /Anki Glöm virkningen Gillan, man kan glömma den i soffan, en krok i skinkan är inte skönt, du behöver inte prova.
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
05-02-2009, 22:55
|
Medlem
Antal inlägg: 198
Medlem nr: 20 040

|
Ja och akta tummen när du slår igen boken. Har aldrig skrattat så gott åt någon som gjort sig så illa men det går inte att låta bli.  Krya på dig
|
|
|
|
|
05-02-2009, 23:05
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
Tja vad ska man säga... följande kanske: "Varför ska man göra det lätt för sig när det är så lätt att göra det svårt för sig?" som Ronny Eriksson har sagt  . Stort "Grattis" till din nya erfarenhet Gillan, men försök nu att ta det lite lugnt hördu, det finns erfarenheter som man lätt skulle klara sig utan, faktiskt. Var rädd om dig!
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
05-02-2009, 23:30
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Vill ju inte skratta egentligen men du skriver ju så roligt så det går inte att låta bli. Försök nu låta bli att sitta och tänka på vad du ska hitta på härnäst utan ta det bara lugnt och se till att du blir väl omhändertagen.  Krya på dig!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
06-02-2009, 00:51
|

Medlem
Antal inlägg: 3 467
Medlem nr: 17 820

|
Underbart att du har humorn... trotts alla smärtor och otur, tänk om alla vore som du  då hade vi sluppit en massa elände... Krya på dig och hoppas att du kommer hel till mässan
|
|
|
|
|
06-02-2009, 01:53
|

Medlem
Antal inlägg: 1 762
Medlem nr: 6 663

|
CITAT (Gillan @ 05-02-2009, 16:47) 
Vad jag ska hitta på nästa gång slentrianen sätter in....................det har jag inte kommit på än...................just nu känner jag mig inte så himla peppad Nej, ärligt talat så börjar jag fundera på om det är nån/nåt som behagar skämta med mig Men vet ni vad! Jag hade faktiskt hunnit med att paketera alla busfrön stavfel..... Åhhh vad skönt att jag inte är ensam.. ja inte för dig förstås Gillan..  men jag spelar i samma liga som du och undrar varför jag inte lika gärna föddes i en madrasserad cell och vad jag gjort för ont i ett annat liv..  och hur många regler det finns i "murphys lag" egentligen för jag har nog gått igenom dem mesta Mina vänner frågar knappt vad jag gjort när jag kommer med gips eller bandage längre  jaha.. vad har du lyckats med denna gången heter det Nu senast är det ett ledbråck i handleden som måste opereras nu den 17 så då blir det gips igen.. Jag kanske ska nämna att jag föddes fredagen den 13 Hoppas det blir långt till nästa tristess period för dig Gillan jag lider med dig
--------------------
I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!! 
|
|
|
|
|
06-02-2009, 08:15
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Efter att inte ha sovit alls i går natt så somnade jag som ett litet barn i går ( visserligen med hjälp av lite morfin och citodon, så jag var nog lagomt "hög"  ), vaknade vid fyratiden i natt av att.......trallala, det bultar och det bankar......trallala............, gick upp och fick i mig ännu ett piller, sätter mig och läser här.............och naturligtvis får ni mig att skratta så jag nästan tjuter av det i stället.........och det trivs jag myyycket bättre med Nu ska vi se om jag lyckas med att svara er alla i ett och samma inlägg, fast det går nog inte ( det tar lite tid att vara enbart högerhänt när man faktiskt är vänsterhänt). CITAT (MariaS @ 05-02-2009, 16:56)  Japp, du ska inte komma här och snacka om spik i foten inte
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|