Medlem
Antal inlägg: 104
Medlem nr: 8 409
Säkert inte rotäkta från Rosenposten. De kommer hålla sig på plats. Vilka superfina rosor du beställt! Belle de Crecy har jag, vill ha lite halvskuggigt. De andra vill nog ha sol.
Medlem
Antal inlägg: 686
Medlem nr: 2 985
Du får en helt underbar rosplantering med dom rosorna! Nej, Rosenpostens rosor är inte på egen rot. Men om du planterar djupt så kommer de med tiden att bilda rötter ovanför okuleringspunkten, då kanske du får rotskott på de här ljuvliga skönheterna!
Medlem
Antal inlägg: 230
Medlem nr: 14 465
Tack för de svaren, då kan jag vara ganska lugn. Kommer nog att plantera rätt så djupt, så risken kan finnas för något rotskott. Jag tycker om gallica rosornas mörk färger som går mot lila, dessutom har jag läst att de inte är av de allra taggigaste sorterna och rätt så friska och härdiga.
Medlem
Antal inlägg: 3 894
Medlem nr: 3 702
Måste nog ändå säga att 'Tuscany Superb' är en rackare på att producera rotskott här hos mig! Men så vacker som den rosen är har det inte stört mig så mycket - ännu. De övriga har jag inga såna 'problem' med.
--------------------
När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst! MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!
Medlem
Antal inlägg: 256
Medlem nr: 13 397
Jag har Jenny Duval som inte är rotäkta och hon har hållt sig på plats! Jag skulle kunna tänka mig att det bildas rotskott lättare i sandjord än i lerjord. Jättefina gallicor du valt! Belle de Crecy är det något särskilt med...