Medlem
Antal inlägg: 3 454
Medlem nr: 7 932
Vid min kökstrappa finns en lugn och solig vrå, där blommor snödroppar och luktviolen Viola Odorata. Inget konstigt vid den här tiden intill husväggen men det är en speciell glädje med vårens första blommor. Jag kände en svag violdoft, ljuvligt!
--------------------
Eva
En som inte gör dumheter som ung, gör det som gammal!
Medlem
Antal inlägg: 408
Medlem nr: 9 317
Snödroppar finns här sedan ett par veckor och även vintergäck. I förrgår innan snöovädret såg jag ett par krokus mot gårdshusets södervägg. Nu ligger det snö över allt...
Medlem
Härligt med alla vårtecken/vårblommor!
Maria, vad var det nu man skulle göra om man hade sork? Har hört det nånstans, återkommer om jag kommer på det. Vi hade mycket sork tidigare men av nån anledning har de försvunnit, tycker nog inte om mig och mina växter.
--------------------
Eva
Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369
Det är bara så underbart med de första vårblommorna, man kan inte se sig mätt! Jag gick in i växthuset i går och därinne kändes så varmt o gott trots minusgrader ute! Våren närmar sig med stormsteg!
Medlem
Var du glad för att du har ett snötäcke över rabatterna, växterna har det gosigt och skönt där under. Här har vi haft mest barfrost i vinter och det är inte lika bra för växterna. Men jag förstår att du längtar att se en liten vårblomma.
--------------------
Eva
Medlem
Antal inlägg: 240
Medlem nr: 11 874
Jag blev verkligen överlycklig av att se de små i rabatten invid husväggen. Men - när jag vaknade i morse var det -8... jag hoppas att de inte förfryser sig.
Tjockt snötäcke är nog inte sp dumt, nej. Så att de inte tittar upp för tidigt.
Medlem
Antal inlägg: 198
Medlem nr: 20 040
Längtar också att få se vårens blommor Tänk att dessa små blommor ger en så stor glädjefylld värme innombords. Men det är bäst att njuta av naturens alla variationer så länge man kan. En kär tröst.