Medlem
Antal inlägg: 256
Medlem nr: 13 397
Juno, en fransk centifoliaros från före 1832. Går från riktigt bolliga blommor till mer skålformade. Det var det bolliga jag föll för en gång i Fredriksdals rosenträdgård. Min Juno ränner iväg lite på höjden och det fungerar inte så bra när rosen i sig har ett hängande växtsätt. Måste alltid komma ihåg att klippa ner den i rätt höjd. Enligt LÅG ska det vara ca metern. Ska klara zon 4. Juno_2__Large_.jpg ( 65.93k )
Antal nedladdningar: 29
Medlem
Antal inlägg: 686
Medlem nr: 2 985
Jag köpte en Juno på höstutförsäljningen 07 och såg verkligen fram mot att få njuta av den. MEN.....de förhatliga fyrbeningarna under jord såg till att det inte blev så! Men den är ju så ljuvlig att jag får nog införskaffa den igen.
Medlem
Antal inlägg: 686
Medlem nr: 2 985
Kajsa, om du är sugen så gå inte över ån efter vatten. Den finns hos plantis i Lbg och eftersom dom tillhör Bo Grönt numera så kan jag inte annat än tänka mig att din egen Bo Gröntbutik tar hem den om de inte redan har den i sortimentet. Så svag som kronan är nu så blir rosor från Danmark och övriga Europa katastrofalt dyra, för att inte tala om frakten.
Medlem
Antal inlägg: 7 705
Medlem nr: 276
Anette, vilken tur i år då att man beställt rosorna från Koggens och Flora Linnea, ja det blir dyrt nog men är ändå inom landet. Jag ska kika hos Bo Grönt i sommar, springer där ständigt, Juno gillade jag skarpt.
--------------------
Den som planterar en trädgård planterar lycka Bor i zon 3 - 4