CITAT (Bassam @ 10-04-2009, 21:25)

Tack för frågan
Jag är alltid skickar det mest lämpliga svaret , jag tror att de som lägger information vill att alla människor ska läsa den.
obs du kan bara ta informationen som behöver , det spelar ingen roll varifrån kommer dem.
H:Bassam
Jag tror nog att de som lämnar information också vill att folk ska veta vem den kommer ifrån. Det är INTE ok att bara planka andras svar! Frågan är om det inte är brott mot tryckfriheten. Tycker du att någon annan har ett bra svar kan du lägga ett citat, och ange upphovsmannen!
Och Bassam - det är verkligen inte alltid
ditt svar är det mest lämpliga....
CITAT (GrönaGräsmattan @ 10-04-2009, 11:43)

FRÅGA nr 1: Kan man och hur gör man bäst för att få igång en avstannad Thuja Smaragdbuske?
(Hörde av trädgårdskille som en gång sa att man kan "skrämma igång dem" genom att klippa dem men det är väl också så att klipper man toppen så växer den inte mer lika snabbt utan breder ut sig istället.)
Anm: Ett par av dessa buskar fick vi byta ut efter ett ungdomssabotage för några år sedan men ett par buskar är aldrig rörda.
De två buskarna vi bytte togs upp innan sugrötterna hade kommit igång den gången (4 år sedan).
Tyvärr har din tråd spårat ur. Jag tror du ska starta en ny....
Jag vet inte om det går att "skrämma" en Thuja att växa. Se till att de har optimala växtförhållanden med vatten, näring, och lucker jord, så kommer de nog igång.
Jag är lite osäker på vad du menar med sugrötter. Jag undrar också var din fråga nr 2 tog vägen.