CITAT (Landen @ 07-05-2009, 16:26)

Mvh Sambon.

Sköt om min chillisar!!!
SÖTE!!! chilisarnas blommor slår snart ut och gurkorna frodas!
CITAT (linda84 @ 07-05-2009, 16:40)

Hur stora är fönstrena du har? är alla 60*1300 ? Å så är ja lite nyfiken på vad du fick betala för kalaset med virke å så menar jag

. Måste ju blivit mycket billigare än att köpa ett "färdigt" växthus?
fönstrena är 630*1300 och alla är likadana, det blir enklast så när man ska bygga stommen.
Jag har inte räknat ut vad det kostat, men jag kan säga att det är mycket delar som man inte tänker på! jag vet att jag gissade att det skulle gå på ca 2000 kr, men den budgeten har jag spräckt för länge sedan! bara gångjärn och stängningssaker gick på 700 kr, och då har jag ändå handlat på biltema. jag har tänkt att gå igenom mina kvitton snart, kanske under helgen. Jag återkommer med den infon.
Men det är klart att billigare blir det ju för jag tycker faktiskt inte man kan jämföra med plantagens växthus på 4 kvm för 4000 tex för detta är ju en helt annan produkt. Så ska man jämföra med ett företag som bygger trä-växthus, DÅ är det billigt!! Men jag ser det lite som en kul grej oxå, för jag ville prova att bygga något, innan har jag bara snickrat ihop elementskydd och saker i den storleken, men ville nu testa ett projekt i modell större. och hobby-projekt handlar ju inte om pengar

det handlar om självförverkligande
Om du ska renovera fönstrena till ditt växthus så ska jag ge dig rådet att göra det innan du bygger själva huset, det är MYCKET frustrerade att vara klar med huset men ha 12 fönster att renovera innan det är färdigt! det tar väldigt mycket tid och plats att renovera fönster och det är väldigt mycket torktider...nä nu ska jag ner i källaren och slänga kitt på en ruta, jag vill bli klar till helgen, så jag får jobba lite "övertid"