CITAT (Netha @ 16-04-2009, 22:56)

Alla mina anhöriga har fått veta att på min kista ska de inte satsa tusentals kronor på blomster som kasseras.
Alla vet att jag vill ha en enda ros ... Nog för att jag vet att jag inte ens vet om att den finns där...
Vem av oss vet om det ens finns ettt liv efter detta.
För mig handlar det mer om
musik vid begravningen.
Blommor har absolut inte minsta att göra ang hedrande.
Blommor är förgängliga.... Musiken finns alltid där.

Min pappa sa alltid att han inte ville ha en dyr kista eller många blommor. Han tyckte att man skulle ge blommor då man levde, det var då man uppskattade dom.
Pappa fick en hyffsat billig kista, inte den billigaste, den såg så hemsk ut. Sen hade vi en liten kistdekoration för syns skull med vita blommor...
Musiken blev de psalmer pappa gillade bäst och kunde. Inte för att han var en flitig kyrkobesökare, de satt sen han var liten...
På graven har vi sällan blommor, det är samma där, han ville ha blommorna då han levde. Jag är sällan dit, det gör för ont. Har en ljuslykta här hemma som jag tänder och sen vårdar jag hans pioner med stor omsorg. Han älskade dom... och jag älskar dom också.
Oj vilken ångesttext, han dog -05 i cancer men det är fortfarande lika jobbigt. Vi stod varandra nära...
I alla fall var det väldigt fina bindningar

Kul med nytänkande. Jag gillade "båten" väldigt mycket.
Redigerat av messermark: 17-04-2009, 05:18