|
20th_century_fox
16-04-2009, 19:06
Jag är en floriststudent som gör ett arbete om begravningsbinderi och har tillsammans med några klasskamrater tagit fram några nytänkande binderier. Jag skulle vilja höra lite åsikter om dessa och vore tacksam om någon ville göra denna korta enkät. Binderierna är tänkta att passa olika personer, t.ex. barn, kvinna, man och gjorda i olika prisklasser. De som ser små ut och med lite blommor är billigare alternativ jämförbart med en traditionell begravningsbukett. http://www.itslearning.com/test/r.aspx?XS=rsgorsyymzg
Det var många väldigt fina blomsteruppsättningar som jag med lätthet skulle kunna välja för en begravning. En del var i mitt tycke mer passande för bröllop men ändå jättefina.
Lycka till!
20th_century_fox
16-04-2009, 19:21
Tack för din åsikt! Det är faktiskt fler som sagt precis som dig att vissa får dem att tänka på bröllop. Intressant att höra vad folk tycker om ens galna idéer
Aqvakul
16-04-2009, 19:30
nästan allt var "jättefräckt", lite udda men härligt personligt
De flesta kräver att man känner personen väl och har en personlig relation till den avlidne, knappast något för "representaionsbuketter". Det känns lite som när man ska välja musiken på en begravning.... Jag är övertygad om att någon av buketterna skulle passa åt en nära vän till mig.
Härligt att ni "sprängt" de traditionella ramarna...
20th_century_fox
16-04-2009, 19:41
Kul att höra att nån gillar vad vi gjort  De flesta, även yngre, är mycket konservativa vad det gäller begravningsblommor. Kan bara tillägga att många av de saker vi gjort har vi haft en speciell person i åtanke..t.ex. har vi gjort vissa saker med tanke på barnbegravning, kvinna, man osv. så vi har inte förväntat oss att allt ska falla alla i smaken.
De flesta är väldigt vackra! Håller med ovanstående om att vissa skulle kunna användas till flera olika sorters tillfällen! Intressant med nytänk!
Eva-Helene
16-04-2009, 19:56