Finmaskitnät av rostfritt stål i botten max 10x10mm för att hålla muss borta, finns på lantmana etc.
Vad du har på marken under är snarare en smaksak än något annat, jag har svårt att tro att det förekommer någon luft cirkulation eller så genom komposten, (men kanske det gör det ändå vad vet jag), jag byggde dock med trä ribbor med 2-3cm sprigor imellan och uppe på dem la jag stålnät (6x6 mm om jag minsrätt), det funkade fint, lite vatten kommer ju att ev. rinna ner men det blir inga mängder för då regnar det antagligen in och näringen rinner ur och du kommer få en blöt äcklig sörja som lucktar pyton. fuktigheten får man se efter själv och vid behov tillsätta tort träspån eller vattna lite.
Jag isolerade inte nedåt men det skadar säkert inte, men okey bor man i zon 9 så behövs antagligen värmeslingor också så lite vart man bor avgör ju såklart

Kontrollera att möss eller annat inte kan ta sig in direkt eller gnaga sig in genom springor vid ev. lock o luckor.
Tänk också på att du ska kunna röra om lite då och då i komposten för att syresätta det hela och blanda in träspån för att balansera kol/kväve förhållandet (binda kvävet till jordelivet

så gör den inte förhög (suck man lär av sina misstag *ler* )
lycka till