Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Måste man försvara varför man är singel?
          Meriona
          Inlägg 05-05-2009, 20:03
          Länk hit: #1

Gäster

Nä nu blir jag så trött på alla vänner, släktingar och arbetsbekanta som ställer frågan varför man är singel och när man ska träffa nån? rtfm.gif ranting.gif

Jag har varit utan karl i 4 år snart men före dess så har jag varit upptagen sen jag var 19. Jag tycker bara det är SKÖNT att få rå om mig själv, sonen, husdjuren om mina intressen. Varför måste alla andra ha ont av att jag är ensam och inte har nån att ha "det där" med, det saknar jag inte det minsta.... whist.gif Eller att man inte har nån respektive att ta med på julfesten, jag kan väl stanna hemma om man måste komma i jämna par....

Usch det kanske blev lite personligt detta, men är det INGEN som känner lika dant? Är det inte lite angrepp på integriteten att ställa frågan "när ska du träffa nån ny karl då", ungefär som att fråga någon när de ska ha barn, det gör man väl bara inte?????? dunno.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 05-05-2009, 20:05
          Länk hit: #2

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Jag har samma problem. För ett par veckor sedan började min ena syster komma med antydningar om att jag kanske var bög laugh.gif Lyckligtvis har ett par av mina andra syskon skaffat barn redan, så jag har inte den bördan på mig i alla fall

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-05-2009, 20:08
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag har förstått att många kvinnor har kommit på att de klarar sig minst lika bra, om inte bättre, utan karl. Män söker oftare en ny partner. Nog säger det en del om hur ojämställt vårt samhälle är.

JA, det är både oförskämt och okänsligt att ifrågasätta att människor lever själva, och t.om. kan trivas med det.....

rättat div slarvfel...

Redigerat av Aqvakul: 05-05-2009, 20:09

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-05-2009, 20:12
          Länk hit: #4

Gäster

Huggorm: Nämen! Det där frågar man inte om, när om om så är fallet så är det ju den tillfrågade som ska lätta på hjärtat, ingen annan! sick.gif Fy systern!!! Jösses måste man känna denna stress att vara två? En del har ju problemet att kunna hålla sig till bara en, men där ställer ingen frågan på samma sätt? crying.gif

Aqva: Tack igen, då är jag inte helkonstig då? Jag har inte tagit ett livslångt beslut på nåt sätt, men det kommer ingen i min väg som faller mig i smaken, helt enkelt! sad.gif

Krångel....

Redigerat av Meriona: 05-05-2009, 20:12

Citera
          Huggorm
          Inlägg 05-05-2009, 20:13
          Länk hit: #5

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Aqvakul @ 05-05-2009, 21:08) *
          Jag har förstått att många kvinnor har kommit på att de klarar sig minst lika bra, om inte bättre, utan karl. Män söker oftare en ny partner.

Verkar vara så med tanke på hur många tusen thailändskor som flyttat till sverige som hustrur till svenska män

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-05-2009, 20:16
          Länk hit: #6

Gäster

Mjo så är det nog, man får hoppas att de blir väl omhändertagna trots allt. ANNARS jäklar!!!!!

Citera
          Vippan
          Inlägg 05-05-2009, 20:27
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem nr: 14 624

CITAT (Huggorm @ 05-05-2009, 21:13) *
          Verkar vara så med tanke på hur många tusen thailändskor som flyttat till sverige som hustrur till svenska män

Men dom gör det bara av ekonomiska skäl och det behöver inte svenska kvinnor göra längre som tur är...

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-05-2009, 20:29
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Vippan @ 05-05-2009, 21:27) *
          Men dom gör det bara av ekonomiska skäl och det behöver inte svenska kvinnor göra längre som tur är...

Det påminner mig om bondmoran i Blekinge som blev så illa behandlad av sin man. Men när hon fick sin första pension så lämnade hon honom...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-05-2009, 20:30
          Länk hit: #9

Gäster

Fast nog hade det underlättat alltid med en lön till, det kan man ju inte komma ifrån... Hyran är ju densamma, bilkostnaden densamma, ungarna äter lika mycket.... mad.gif Försäkringarna samma osv. ALLT är uppbyggt på att man är två, hela systemet är sjukt!

Citera
          Vippan
          Inlägg 05-05-2009, 20:33
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 05-05-2009, 21:29) *
          Det påminner mig om bondmoran i Blekinge som blev så illa behandlad av sin man. Men när hon fick sin första pension så lämnade hon honom...

Ja det var ett av dom största skälen att kvinnor stog ut med odrägliga karlar för att dom inte hade några ekonomiska möjligheter att ta sig ur ett äktenskap.
          Sen var det alla fördomar skamligt att skilja sig, här kommer religionen in i bilden också som tur är så är vi inte så religiösa i landet längre.

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-05-2009, 20:37
          Länk hit: #11

Gäster

Nä och definitivt inte jag.... blush.gif
          Men man ska hitta nån som gillar att ha råttor springande runt fötterna också..... laugh.gif

Citera
          Vippan
          Inlägg 05-05-2009, 20:39
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (Meriona @ 05-05-2009, 21:37) *
          Nä och definitivt inte jag.... blush.gif
          Men man ska hitta nån som gillar att ha råttor springande runt fötterna också..... laugh.gif

Då ska du skaffa en katt,,,dom gillar de biggrin.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-05-2009, 20:40
          Länk hit: #13

Gäster

Näääää isch inte katt här....jag föredrar ju råttorna.... crying.gif

Citera
          Vippan
          Inlägg 05-05-2009, 20:44
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Meriona @ 05-05-2009, 21:40) *
          Näääää isch inte katt här....jag föredrar ju råttorna.... crying.gif

Jamen då får ni ju ett gemensamt intresse rotfl.gif

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 05-05-2009, 20:51
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

Du Meriona - sedan skilsmässan hösten -98 var jag singel i 4½ år. Hade sedan ett rel. kort förhållande med en karl, sedan var jag singel i ytterligare 5 år innan jag kände att jag hade plats i mitt hjärta för någon man.
          Mina släktingar och vänner har hela tiden accepterat mitt val att leva ensam. Nu accepterar dom att jag söker en livskamrat.
          Säg du åt dom som ojar sig över att du är ensam att du har fullt i ditt hjärta! flirting.gif kompiskram.gif

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 05-05-2009, 21:05
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Huggorm @ 05-05-2009, 21:05) *
          Jag har samma problem. För ett par veckor sedan började min ena syster komma med antydningar om att jag kanske var bög laugh.gif Lyckligtvis har ett par av mina andra syskon skaffat barn redan, så jag har inte den bördan på mig i alla fall

Här är en till, som har samma erfarenheter.
          Efter min första skillsmässa var jag ensam i tio år, då barnen var små och jag inte hade tid och plats för en relation.
          Min "familj" blev allt otrevligare i sina komentarer och lugnade sig inte föränn jag åter blev sambo.
          Nu är jag åter ensam sedan fyra år och har inga planer på ett samboförhållande igen, möjligen särbo, när jag blir äldre. giggle.gif

Tycker jag "särbehandlas" nu också för att jag är singel.
          Har gott om vänner från måndag till fredag eftermiddag, men helger och högtider är det tyst. confused.gif
          Det stör inte direkt, men man kan undra om man är ett "hot" mot dom etablerade paren, eller varför man utesluts ur gemenskapen på helger.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          CillaM
          Inlägg 05-05-2009, 21:05
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Jag brukar säga till sådana som 'oroar' sig för mig att jag är hellre lycklig och singel än olycklig och gift/sambo samtidigt som jag kollar noga på en av parterna. Då brukar det bli ganska tyst laugh.gif

Citera
          netaave
          Inlägg 05-05-2009, 21:10
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Känner igen det där sen jag va ensamstående med sonen. Idag kan jag ibland längta tillbaka till den tiden. Det mest konstiga jag upplevde när jag blev "i par" igen, va att jag på nåt sätt respekterades mera. Det borde man ju bli för den man är, inte hur man lever. Hoppas det är annorlunda idag för det här är ju nästan 30 år sen.

--------------------

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-05-2009, 21:55
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Eva-Helene @ 05-05-2009, 21:51) *
          ...singel i ytterligare 5 år innan jag kände att jag hade plats i mitt hjärta för någon man.
          (...)
          Säg du åt dom som ojar sig över att du är ensam att du har fullt i ditt hjärta!

Så vackert skrivet! Jag känner igen det, har varit singel i 8 år nu och skulle nog fortfarande inte orka med ett förhållande, trivs väldigt bra med att vara själv men ibland kan det vara ensamt. Men ingen lägger sig i (kan ju i och för sig bero på att jag så sällan träffar folk som skulle kunna ha en åsikt...), man ska verkligen inte behöva försvara varför man är singel!
          Dessutom blir det nog svårare och svårare att träffa någon ju längre jag har varit ensam. Kan inte tänka mig att gå på disco eller vart man nu går för att träffa någon, så här sitter jag ensam i skogen utan att lära känna nya människor...

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Motti
          Inlägg 05-05-2009, 22:16
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag tycker det ligger en styrka i att vara singel rolleyes.gif ni som är singlar klarar ju er utan sambo eller hur ?Jag tror många av dom som frågar om "ni har skaffat " någon samtidigt är avundsjuka på er självständighet ,att de flesta singlar trivs med att leva själv och föredra det.Nu är jag själv gift sen 33 år men mina vänninor och jag brukar säga att vi aldrig skulle skaffa en ny att passa upp på om vi blev själva naughty.gif ,möjligtvis en särbo som någon här skrev flirting.gif
          Har en son på snart trettio som är singel med många intressen och lite tid över för att "ragga brudar",svärfar frågade häromsist om han inte va intresserad av fruntimer wacko.gif Ja om du menar att han skulle va bög sa jag så är han inte det , han har bara inte hittat någon än så enkelt är det!Verkar på något sätt misstänksamt att va singel eller hur ,är man singel när man är över 27 är det något fel på en crazy.gif Bättre att inte hasta in i något snabbt för att det ska vara så.Tror singlar är mer självständiga !

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 22:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon