Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          LåstNytt inlägg
          > Känns inte bra!
          Ti bee
          Inlägg 09-10-2003, 00:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 119
          Medlem nr: 1 447

Jag har mailat Felix matte och hon tänker inte vara kvar på forumet längre.
          Jag tycker att det är tråkigt att det blev så här!
          Ville få säga det.

--------------------

Citera
          anne
          Inlägg 09-10-2003, 05:41
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 258
          Medlem nr: 364

ohmy.gif Jag kommer att sakna henne JÄTTE mycket.
          Det här känns inte bra.
          H Anne

Citera
          Alexandra
          Inlägg 09-10-2003, 07:00
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 280
          Medlem nr: 461

Vad hände? unsure.gif

Citera
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 09-10-2003, 07:04
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

Den tråden är raderad Alexandra.....av webmastern.

Hälsar Ingrid

Citera
          yla
          Inlägg 09-10-2003, 07:50
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

Felix matte
          snälla försvinn inte

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          Posse
          Inlägg 09-10-2003, 08:13
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

Och jag tycker inte det känns bra med den snålblåst som Adri-Anne helt oförskyllt hamnade i. sad.gif

Citera
          pimpim
          Inlägg 09-10-2003, 08:58
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 1 085

Tycker att det är tråkigt att sånt här händer på detta fina forum. Tycker också att Felix matte ska vara kvar här.

Pia

Citera
          mona_g
          Inlägg 09-10-2003, 09:04
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem nr: 1 898

Otroligt! Felix matte hade helt rätt om Hannele. Jag har fått trevliga svar från Hannele också. Men första gången jag var inne på det här forumet fick jag ett svar från henne så jag trodde uppriktigt att hon hade problem av något slag. Nedvärderande och besservisser, så uppfattande jag henne som person. Någon pratade om språknyanser i skriftspråk, javisst, just skriftspråk avslöjar en person väldigt mycket. Det spelar ingen roll hur mycket kunskap man besitter, men att förmedla dessa till omvärlden på ett ödmjukt sätt är att föredra tycker jag. Stanna kvar Felix matte!!

Citera
          lolo
          Inlägg 09-10-2003, 09:07
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 1 130
          Medlem nr: 382

Nä, nu tycker då jag vi lägger allt gammalt groll åt sidan! ALLA ska kunna känna sig välkomna på vårt forum! Vi måste kunna lämna allt detta åt sidan och gå vidare! De som varit i konflikt med varandra måste kunna gå vidare! Det är ju inget tredje världskrig som startats ändå......?! Jag vill vara kvar och hoppas att alla ni andra också vill vara med på detta unika forum för oss växtintresserade! smile.gif
          /Ann-Louise i Umeå smile.gif

--------------------
          Ann-Louise zon 5

"Fyll inte livet med år utan åren med liv"

Citera
          renate
          Inlägg 09-10-2003, 09:22
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

ohmy.gif Jag hänga visst inte riktig med men kan inte de berörda tala ut med varandra?och glömma allt groll?Kan inte du stanna kvar Felix Matte? rolleyes.gif Det var många frågor på en gång,jag hinner inte alltid och läsa alla inlägg här,idag är jag ledig och har tid.
          MVH.Renate

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          Hannele
          Inlägg 09-10-2003, 09:33
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

"Jag har fått trevliga svar från Hannele också. Men första gången jag var inne på det här forumet fick jag ett svar från henne så jag trodde uppriktigt att hon hade problem av något slag. Nedvärderande och besservisser"

Mitt 'störda' svar till Mona, fakta bekräftades av Åsa i Mälardalen.

Det är väldigt många som mår dåligt just nu.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 09-10-2003, 09:46
          Länk hit: #12

Medlem

Inte ta sidor nu! Tråden har raderas av webmastern och att ta sidor om vem som hade rätt eller fel gagnar INGEN - allra minst detta Forum!

Citera
          Bettson
          Inlägg 09-10-2003, 09:52
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Jag är fullkomligt övertygad om att någon startat detta bråk i kulisserna och sitter och har lite roligt åt oss alla med vår frustration, ledsenhet och ilska. Adri-anne, Felix matte och Hannele har hamnat i stormen öga.

Jag tycker otroligt synd om alla tre. Det bästa vi kan göra är att inte låta oss provoceras till att fortsätta världskriget. Förmodligen är det en gäst som driver med oss alla och sitter hemma vid sin dator och roar sig på vår bekostnad.

Adri-anne fortsätt och skriv som du alltid gjort. Du har alltid uppfattats som vänlig och uppmuntrande.

Felix matte skulle jag sakna oerhört mycket. Du har alltid försökt hyfsa debatten om den blivit lite spetsig. De flesta har accepterat det för att du är en sådan vänlig själ.

Hannele är en frisk fläkt i tillvaron. Kunnig, rolig, slagfärdig, ironisk. Ibland får hon mig att sätta kaffet i vrångstrupen men det är bra att känna att man lever. Det pratas om nyanserna i språket. Om jag inte missuppfattat något jag läst från annan sajt så har Hannele en annan språklig bakgrund än den Svenska. Därför kan hennes sätt att uttrycka sig missuppfattas.
          Jag vill ha även henne som skribent här hos oss, hon skulle fattas oss.

Att någon feg anonym person skickar anonyma mail till medlemmarna på denna sajt och försöker skapa missämja och irritation mellan oss är så lågt så det finns inte ord för det.

När man får ett anonymt mail som man märket kommer från någon som läst denna sajt så börjar ju hjärnan gå på tomgång. Jag skulle själv inte kunna få bort tankarna på vem det skulle kunna vara. En liten meningsskiljaktighet kan ju göra ett misstankarna riktas åt helt fel håll.

Jag har en önskan. Observera att det är en önskan ingen befallning jag kan med mitt skriftspråk lätt uppfattas så.

Jag önskar att alla avstår idag från att välja sida och uttala för och emot någon.
          Jag önskar att många, många ropar efter alla tre så att alla är med oss i kväll.
          Jag önskar att vi kan lägga detta bakom oss.

Jag hoppa få se ett litet meddelande: Hej vi är här igen.

En hoppfull
          Bettson

Citera
          Hannele
          Inlägg 09-10-2003, 09:57
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

Jag har fått en förklaring, varför skrivet ord kan uppfattas så olika.
          Att väga sina ord med guldvåg, räcker inte alltid....

Jag vill prata om saker, lösa trädgårdsproblem - inte diskutera människor.
          Vem vågar svara i fortsättningen??
          Vem har lagom mycket kunskap, vem har det rätta språket?

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Wargen
          Inlägg 09-10-2003, 10:05
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 633
          Medlem nr: 365

"Förmodligen är det en gäst som driver med oss alla och sitter hemma vid sin dator och roar sig på vår bekostnad."

Måste man inte vara medlem för att kunna skriva/skicka inlägg? wink.gif
          Tråkigt med allt bråk. Inte lika kul att gå in på odla längre tyvärr, man törs inte vara spontan. Jag är inte konflikträdd, tycker bara att det är så onödigt på en site om växter....

Citera
          Mariann
          Inlägg 09-10-2003, 10:16
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 733
          Medlem nr: 64

Jag föstår inte varför folk är så snarstuckna??? Det tog inte lång stund förrän personliga påhopp började igen(precis som Hannele säger). Ibland undrar man om det är hätska diskussioner folk vill ha ohmy.gif. Ingemar har sagt att det inte går att maila anonymt, så de som fick elaka mail vet från vem det är!
          Det här börjar bli som Isareal - Palestina konflikten, människor som inte kan förlåta, glömma o gå vidare! Somliga gör så gott dom kan återkommer o skriver, andra orkar inte just nu, varför kan vi inte acceptera det?
          Sluta tjaffsa om detta nu sad.gif det gör inte saken bättre precis som Ingrid säger.

--------------------
          Hälsningar Mariann, zon 3-4

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor -St. Francis of Assisi

Citera
          Posse
          Inlägg 09-10-2003, 10:23
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (Bettson @ 09-10-2003, 10:52)
          Jag är fullkomligt övertygad om att någon startat detta bråk i kulisserna och sitter och har lite roligt åt oss alla med vår frustration, ledsenhet och ilska. Adri-anne, Felix matte och Hannele har hamnat i stormen öga.

Jag tycker otroligt synd om alla tre. Det bästa vi kan göra är att inte låta oss provoceras till att fortsätta världskriget. Förmodligen är det en gäst som driver med oss alla och sitter hemma vid sin dator och roar sig på vår bekostnad.

(---)

Att någon feg anonym person skickar anonyma mail till medlemmarna på denna sajt och försöker skapa missämja och irritation mellan oss är så lågt så det finns inte ord för det.

När man får ett anonymt mail som man märket kommer från någon som läst denna sajt så börjar ju hjärnan gå på tomgång. Jag skulle själv inte kunna få bort tankarna på vem det skulle kunna vara. En liten meningsskiljaktighet kan ju göra ett misstankarna riktas åt helt fel håll.

Jag har en önskan. Observera att det är en önskan ingen befallning jag kan med mitt skriftspråk lätt uppfattas så.

Jag önskar att alla avstår idag från att välja sida och uttala för och emot någon.
          Jag önskar att många, många ropar efter alla tre så att alla är med oss i kväll.
          Jag önskar att vi kan lägga detta bakom oss.

Jag hoppa få se ett litet meddelande: Hej vi är här igen.

En hoppfull
          Bettson

Jag tycker att det hela "mystifieras" på något vis av vissa.

Som jag uppfattat det seglade "detta bråk" upp efter att Adri-Anne mycket saktmodigt bad om ursäkt för om vi kunnat uppfatta henne som skrytsam. Detta föranleddes av någon Odla-användare tillskrivit henne privat och kallat henne för "uppblåst skrythuvud". Jag tar för givet att Adri-Anne också kunde se den tillskrivarens användarnamn.

Sedan skrev Hannele: "Hej Ann, det är nog dålig tröst, men jag har också fått privata mejl, att jag är en ironisk, elak och diktatorisk besserwisser... av samma personer som sänder dej kramar här."

Och så kröp det fram att avsändaren i det fallet var 'Felix matte', vilken också publicerade brevet.

Sedan upplever jag att "fallen" sammanblandades av vissa skribenter här, så att det felaktigt framstod som att Adri-Anne på något sätt skulle varit inblandad i 'Felix matte'/Hannele-affären. Och det fälldes tämligen nedsättande omdömen om dem alla tre i klump, något som jag befarar att Adri-Anne kan ha tagit mycket illa vid sig av.

Citera
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 09-10-2003, 10:37
          Länk hit: #18

Medlem

Ja jag ångrar jag skrev något .... slut från mig.

Citera
          Posse
          Inlägg 09-10-2003, 10:42
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (Ingrid på Västkusten @ 09-10-2003, 11:37)
          Kan vi låta det sova nu?

Varför ska vi "låta det sova" bara för att du berättat din version???

Citera
          Charlotte V
          Inlägg 09-10-2003, 10:43
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 88
          Medlem nr: 1 416

Jag har missat hela debatten från början, men rent generellt tycker jag att det är oförsvarligt när vuxna människor praktiserar jante-lagen. Om man tycker att man har jordens snyggaste trädgård - varför skulle man inte få säga det då? Det kanske ÄR jordens snyggaste trädgård!

Varför ska man inte få glädjas åt sådant man har eller har gjort och få tala om det för andra? Om någon tycker att det är drygt eller larvigt - varför måste man tala om det då? Det kan ju knappast vara för att glädja den personen!!!

Varför ska man inte kunna dela med sig av sin kunskap utan att be om ursäkt eller behöva linda in sig i gulliga formuleringar med blommor och hjärtan och smileys för att upplevas som "ofarlig" eller t o m snäll??? Det är ju jättegulligt, men alla har ju inte den stilen.

Måste vi alla släpa oss runt i bottenleran i livets plaskdamm och få på nöten så fort någon sticker näsan över vattenytan?

Varför måste alla var lika?

Får jag på nöten nu när jag stuckit ut hakan så här, tro?

Charlotte

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 04:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon