Hej allihopa mitt växthus kom i torsdags

och nu har jag fått upp det

Vill bara visa er... jag är sååååååå stålt jag har gjort allt HELT själv.
Gubben har ryggskott!! Så han kan inte hjälpa till.
Först grävde jag en fyrkant ca 30 cm djup. La på markduk och singel. På den byggde jag en ram att ställa växthuset på. Här på bilden håller jag på att gräva ner ett rör så jag kan dra in vatten och el.
DSC01752.JPG ( 117.02k )
Antal nedladdningar: 72Växthuset... Juliana Compact 6,5 m
2 från Willabgarden
i byggsats...
DSC01768.JPG ( 73.47k )
Antal nedladdningar: 43Att montera i hop aluminium stommen var inga problem

Stommen var uppe på 2,5 timme

DSC01771.JPG ( 84.24k )
Antal nedladdningar: 75
DSC01784.JPG ( 152.09k )
Antal nedladdningar: 61Sen var det slitsamt att få på alla kanalplastdelar

Hela lördagen gick åt... Jag valde att använda mig av deras monteringslister så det skulle bli stadigare... men FY vad bökiga dom var att få på plats... fick trycka med tummarna så dom blev ömma

och naglarna gick av *Aj*
DSC01787.JPG ( 142.08k )
Antal nedladdningar: 104Men nu är det uppe och jag får börja med det roliga...

Bakom växthuset byggde jag ett plank, som är som stöd åt Måbärsbusken så den inte kan växa "på" växthuset

Jag kommer inte ta in växterna än... jag vill kolla temperaturen först.
I natt var det -2,5 grader ute och i växthuset hade jag +1,5 grader. I natt ska jag ta in en värmefläkt och se om jag kan hålla minst 10 grader. För växterna i förådet är ju van vid det temperaturen
Inne i växthuset ska jag ha två små jordbäddar, dom som är i ytterkanterna. I mitten blir det en liten Soffa, som jag ska sitta i och läsa en go bok i sommar så jag kan vara med då växterna växer

DSC01788.JPG ( 107.22k )
Antal nedladdningar: 58I övrigt så ska jag ha tomater och gurka i hinkar...
En fråga? Nu när jag ska ha fikon och perenna kryddor i jordbädden undrar jag vilken jord jag ska välja att ha där i?
Jag har köpt billig jord! 5 för 100:- och jag har en säck med ko på påse. Kan jag blanda dom eller vill fikon ha speciell jord?
Nu när jag grävde kom jag "bara" ner 45 cm!! det är berg under som stoppar, vilket rotsystem har fikon? Kan det gå att plantera dom där i?
Nu måste jag ut och fortsätta... mera bilder kommer