Att den är rangligare och har mindre blad än paprikan behöver inte vara något fel. Jag har inte odlat just Bird's Eye, men alla chilisorter jag har odlat har haft mindre blad och tunnare stjälk än vanlig paprika. En del har riktigt små blad, som björklöv eller mindre, och vissa sorter spretar iväg med långa rangliga grenar så mycket att de skulle behöva spaljeras. Färgen på bladen varierar också mellan sorterna, allt från mörkt grönt till ljusgrönt. Det enda som låter lite oroande är bladavfall, även om det inte behöver vara något stort problem för chilin så länge det bara är några av dom nedersta bladen som faller av.
Hur stor kruka har du och hur mycket vattnar du? Jorden får gärna torka lite i "kanterna" mellan vattningarna. Om chilin börjar sloka är det självklart dags att vattna, men du behöver inte vattna om jorden fortfarande är fuktig. Trots perliten kan den få syrebrist om jorden är för fuktig, och då blir den blek, gulnar och tappar blad.
Jag antar att du har kollat efter ohyra, speciellt löss, trips och spinnkvalster?
--------------------
|