CITAT (Malin_MeL @ 04-06-2009, 10:43)

det är väl bredegårdens växthus? jag har kikat på dem...jag ska bara hitta ett hus med stooor trädgård först
hur stort är det?
är du nöjd med konstruktionen? jag har aldrig sett dem i verkligheten, bara på bild, men jag gillar dem!
Japp det är ett Bredegårdens. Men det jag har är begagnat, fast aldrig tidigare uppsatt. Men det har ett gäng år på nacken och stämmer inte riktigt med de du köper idag. Fast med lite fantasi fick vi ihop detta med. Det är ett billighetsväxthus har jag förstått, man får ju ett ganska stort för mindre pengar än på t.ex. Willab. Vad som avgjorde att vi valde detta är att det är gjort av stål, inte aluminium. Vi bor på en väldigt blåsig plats och det är inte så kul om det blåser iväg.
Jag tycker det är värt att lägga lite pengar på att lacka det, det är en väldigt skillnad i utseende!
Konstruktionen är jättebra! Gillar det sneda väggarna, även om det kan vara lite joxigt att möblera, det beror lite på vad man tänkt ha i växthuset. Men... var beredd på att det TID att montera! Glasen är stora = tunga och svårhanterliga om man inte är van vid glas. Vet inte vad Bredegårdens tar för att montera upp det.
Kontakta Bredegårdens och fråga vad de har för kunder i ditt område, så kan du ju åka dit och fråga om du får titta. Så gjorde vi!