Kul projekt ni börjat med smiil!! LYCKA TLL! Här kommer några tips från mig och fråga mer om ni behöver för det finns oftast svar till de flesta frågor här på Odla.
Störbönor är ju häftiga och goda. Jag har sådana i en zinkhink (10 liter) på balkongen i år. De växer rackarn´s fort och barn tycker ju om när de ser att det händer lite med odlingarna. Klängena är över 2 m långa redan. Det finns lila, gröna och gula störbönor. Jag (läs gubben) har tagit 3 stycken 2m långa störar från skogen och bundit ihop upptill bara. De klättrar runt störarna så fint nu.
Smultron har jag också på balkongen i ett par gamla kängor. Gott att stoppa några i morgonfilen.
Persilja, gräslök, citrontimjan, citronmeliss, sallad och många fler kryddväxter som man tycker om går ju toppenbra att odla i krukor. De vill ju ha sol en del av dagen men jag har bara sol till 11.00 på min balkong men det funkar bra.
Tomater brukar vara roligt att odla som barn. Sol och skapligt stora krukor bara.
Balkong_014___f_rminskad.JPG ( 168.84k )
Antal nedladdningar: 49 Smulton till höger, bönor till vänser + div. däremellan.