Medlem
Antal inlägg: 3 077
Medlem nr: 5 640
Jag fick en sådan vacker roskvist på min födelsedag och varken givaren eller jag vet vad det är för sorts ros. Det är en rätt så hög buskros med så fint grönt bladverk på. Är det månne någon av er som sitter inne med den kunskapen? Ja, naturligtvis är det så om jag känner er rätt Paris_037___f_rminskning.JPG ( 73.65k )
Antal nedladdningar: 59
Medlem
Antal inlägg: 3 077
Medlem nr: 5 640
Jag fick rosen 26 augusti (zon 3) och visst är den mycket lik rosen du tipsade om. Det kanske var slutspurten på blomningen, vad vet jag. Den doftade starkt skrev ju de flesta men den jag fick luktade nästan inget alls.
Medlem
Antal inlägg: 710
Medlem nr: 13 877
Hmm, det borde inte vara Duchesse de Montebello. Den är överblommad se'n länge. Det här borde vara en modern remonterande ros. Så'na har jag dock ingen koll på. Men Zissi, jag bifogar ett par bilder på Duchessen, så kan du själv jämföra. Jag måste erkänna att den är rätt lik...
Medlem
Antal inlägg: 103
Medlem nr: 18 767
jag får inte riktigt ihop det. Den är väldigt lik dutchess men den är som stiffe skrev överblommad sedan länge. Sedan kom jag och tänka på SCEPTER'D ISLE och när jag kikar på helpmefind så är den ganska lik. Jag skulle tippa på någon austinros iallafall.