Hjälp! Jag är rådvill...
Marken är utgrävd med ca 25 cm och jag har nu grävt hål där plintarna ska gjutas. Jag visste att det var nivåskillnader där det skulle stå men inte att det var SÅ mycket!
Kolla här!!!
Sockeln.jpg ( 133.42k )
Antal nedladdningar: 70Sockeln ligger i stort sett helt i våg ovanpå rören så den ligger väl så som den "ska".
Röret längst upp till vänster, det bakre röret, det ligger i nivå med gräsmattekanten. Röret till vänster närmast i bild är det knappt 10 cm skillnad, gräsmattan är lägre. Och som ni ser på de högra rören så är det rätt mycket nivåskillnad mot gräsmattan. Jag visste som sagt att det var skillnad mot de högre särskilt men detta är ju nästan löjligt!
Så hur gör jag nu då? Om jag gräver ned så att det vänstra närmast kommer i nivå med gräsmattan så blir det ju en skillnad där uppe vid häcken. Att gräva i nivå på högersidan är ju bara att glömma direkt för då blir det en trappa ned från gräsmattan till plattorna som sedan ska läggas i och runt hela härligheten. På högersidan får det nog bli någon typ av mur eller liknande.
Det är förresten ett Euro-Serre Maxi 4 med dubbeldörrar (på gaveln till vänster i bild) som ska upp, helst innan vintern.
Jag är nog mest inne på att gräva ned en bit till så att det ligger i höjd med det främre vänstra röret. Men innan jag gör det så vill jag mer än gärna höra vad expertisen och alla duktiga amatörer här inne har att säga.
Tips och råd emottages tacksamt!