Det är klurigt det där! Vissa grejer skall vi ta så mycket eget ansvar för att vi knappt får reda på vad som förväntas av oss och i andra fall så känns det som om vi är en skock småbarn som måste hållas efter och uppfostras. Det kanske är något syfte bakom - studenter skall hålla sig på mattan, veta sin plats och inte sticka upp och tro att de är något! Nä, nu är jag FÖR elak!
Det är inte riktigt så illa som det kanske låter på mig just nu, jag får prata med kursarna så de låter mig söka Boråsplatsen och att ingen annan sätter den som förstahandsalternativ i alla fall. Jag har bra kursare, så det går nog bra! Platsen jag har jagat lite för att få fanns med bland de ställen som vår kursansvariga lärare hade gjort utskick till så jag var inte först med att kontakta dem. Men principen är fortfarande att även om du fixar en plats själv, skall den erbjudas universitetet och det tycker jag är lite fel.
Tråkigt med din grabbs praoplats, Gunvor. Det blir ännu tråkigare när sådana stelbenta bestämmelser drabbar barn. Jag är gammal nog att inte ta det personligt när jag fastnar i papperskvarnar eller blir bromsad av paragrafryttare, besvikelser av det slaget är värre när man är lite yngre. Så har jag åtminstone känt det.
Nu måste jag iväg till min "odrägliga" skola! Ha det så bra allihopa!