Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ångest inför våren!, Tänk om jag måste vara hemifrån!!
          Ina
          Inlägg 13-12-2002, 19:44
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 225
          Medlem nr: 12

Nu får ni lov att tycka synd om mig allihopa! Jag skall ut och göra praktik i 15 veckor till våren och det är osäkert om det går att ordna så att jag får praktisera i Borås. Om det blir så att jag är tvungen att ta en praktikplats längre bort måste jag veckopendla. Vilken fasa!!! Att inte få vara med sin familj och sin trädgård på veckorna!! sad.gif wacko.gif Det gäller en tidsperiod mellan 24 februari och 6 juni så det är lååååååång tid det handlar om. Det är knappast möjligt för mig att så och hålla på med småplantor om det värsta händer, och jag som har längtat efter att få sätta igång med sådderna. YNK!!

Citera
          Monique
          Inlägg 13-12-2002, 20:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 147
          Medlem nr: 79

tongue.gif Ina, det är klart att du får en praktikplats i Borås, tänk efter, vem kan du terrorisera ? Börja redan nu, när våren kommer är de så trötta på att höra dina argument att de ordnar en plats åt dig bara för få tyst på dig.
          Ge järnet NU så fixar det sig och du kan i lugn o ro ta hand om dina sticklingar och små plantor. rolleyes.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 13-12-2002, 22:09
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Kom igen Ina!
          Måla inte f - n på väggen, det ordnar sig nog ska du se rolleyes.gif
          Jag håller tummarna allt vad jag orkar för dej!!! tongue.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Ina
          Inlägg 13-12-2002, 23:56
          Länk hit: #4

Medlem

Det som är extra urkigt är att om jag ordnar fram en praktikplats själv är det inte säkert att jag får den själv... Platsen erbjuds Gbg:s Universitet och jag får söka den på samma villkor som alla kursare. Är det flera som söker blir det lottning om vem som skall få platsen. Jag är redigt ilsken!!! mad.gif mad.gif mad.gif

Jag vet ju att det ordnar sig på något vis men det är så fruktansvärt frustrerande att inte veta hur, när och på vilket sätt... sad.gif

Citera
          yla
          Inlägg 14-12-2002, 00:30
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

håller alla tummarna för dej
          plus att jag lägger tankarna där
          så du får va där du ska
          tänk positivt biggrin.gif

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          Helen i Skåne
          Inlägg 17-12-2002, 08:25
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 817
          Medlem nr: 33

FÖRSTÅR dig! Bara tanken på att vara borta från familjen och katten och trädgården... sad.gif

Vad är det för praktik? Vad går du för utbildning? Blev ju lite nyfiken... laugh.gif

--------------------

Vänliga hälsningar Helen i Skåne

Citera
          Ina
          Inlägg 17-12-2002, 08:54
          Länk hit: #7

Medlem

Jag går på psykologprogrammet på Gbg:s Universitet. Praktiken vi skall ut på nu i vår skall ge möjlighet att prova på sådana arbetsuppgifter som man kan få som färdig psykolog. Detta innebär att platsen jag behöver är på ett ställe där det finns sådana arbetsuppgifter som man kan anförtro en "halvpsykolog", samt en handledare som har varit på stället minst tre år så hon/han har tillräcklig erfarenhet. Platserna växer inte på träd, precis.. wink.gif

Citera
          Helen i Skåne
          Inlägg 17-12-2002, 09:01
          Länk hit: #8

Medlem

Jag som trodde att halva världen behövde psykologhjälp... laugh.gif

Låter spännande, lång utbildning det där, funderade själv på det ett tag. Det lär ju finnas gott om arbetstillfällen när alla fyrtiotalister försvinner från arbetsmarknaden. Lycka till! smile.gif

--------------------

Citera
          Ina
          Inlägg 17-12-2002, 09:14
          Länk hit: #9

Medlem

Det är inte bara HALVA världen...... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
          Det är en lång utbildning, ja, men jag tror att jag vinner på att "knô" mej igenom den... Det lär finnas gott om jobb när jag väl är färdig, men det där med praktikplatser är värre. Jag varken kan eller får jobba helt självständigt än och handledaransvaret innebär ganska mycket extrajobb för den som åtar sig det. Men det är ju ett tag kvar till 24:e februari så det hinner nog att lösa sig!

Citera
          Helen i Skåne
          Inlägg 17-12-2002, 09:18
          Länk hit: #10

Medlem

Klart att det löser sig, det gör allting! Men jag förstår din oro. Det tär lite på en när det inte "bara" är utbildningen som man ska oroa sig för utan också familjen och allt annat. Det ärju ändå positivt att känna förströstan inför arbetssituationen, det är ju inte alla förunnat i dagens läge. Jag antar att du inte har så lång tid kvar? Herregud, det lät ju också ... annorlunda! wacko.gif

--------------------

Citera
          Ina
          Inlägg 17-12-2002, 09:24
          Länk hit: #11

Medlem

Jag har klarat av halva utbildningen nu till jul, därav uttrycket "halvpsykolog". Har ganska lång tid kvar av utbildningen ändå, då den är på fem år. Jag hoppas ju naturligtvis att JAG "har lång tid kvar" så jag hinner jobba som psykolog ett tag i alla fall! biggrin.gif laugh.gif tongue.gif

Citera
          Helen i Skåne
          Inlägg 17-12-2002, 09:30
          Länk hit: #12

Medlem

Läs inlägg under supportrubriken... laugh.gif

--------------------

Citera
          Ann-Christin Lin...
          Inlägg 17-12-2002, 09:55
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 319
          Medlem nr: 23

Heja Ina! Jag håller alla tummar, tår, näsor och öron för att det ska lösa sig! rolleyes.gif wub.gif

--------------------
          Hälsar Anki!

Citera
          Gunvor Nilsson
          Inlägg 17-12-2002, 10:25
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 1 439
          Medlem nr: 19

Man tror ju inte det är sant, att om man själv lyckats hitta en praktikplats, så har man inte automatiskt rätt till den!
          Jag har varit ute för samma sak när det gällde min yngste sons praoplats i grundskolan. Jag hade arbetat på SMHI när det fanns i Stockholm och min son var intresserad av meteorologi och flygmeteorologerna på Bromma lovade en praoplats åt honom. Men så lätt fick det ju inte vara. Syokonsulenten på skolan godkände inte det, utan den platsen skulle skolan ha för utdelning på samma villkor som du Ina nämnde. Ja det slutade med att Bromma drog tillbaka sitt erbjudande så syokonsulenten satt där med lång näsa och sonen fick en praoplats på ett lager. Och inte blev han meteorolog heller. Men usch va fyrkantiga bestämmelser det finns.
          Hoppas du Ina kan hålla dej hemikring och lära upp någon av dina nära och kära i odlandets mysterium så småplantorna håller sej levande under tiden då du förkovrar dej.

--------------------
          user posted image

Citera
          Ina
          Inlägg 17-12-2002, 11:53
          Länk hit: #15

Medlem

Det är klurigt det där! Vissa grejer skall vi ta så mycket eget ansvar för att vi knappt får reda på vad som förväntas av oss och i andra fall så känns det som om vi är en skock småbarn som måste hållas efter och uppfostras. Det kanske är något syfte bakom - studenter skall hålla sig på mattan, veta sin plats och inte sticka upp och tro att de är något! Nä, nu är jag FÖR elak!
          Det är inte riktigt så illa som det kanske låter på mig just nu, jag får prata med kursarna så de låter mig söka Boråsplatsen och att ingen annan sätter den som förstahandsalternativ i alla fall. Jag har bra kursare, så det går nog bra! Platsen jag har jagat lite för att få fanns med bland de ställen som vår kursansvariga lärare hade gjort utskick till så jag var inte först med att kontakta dem. Men principen är fortfarande att även om du fixar en plats själv, skall den erbjudas universitetet och det tycker jag är lite fel.
          Tråkigt med din grabbs praoplats, Gunvor. Det blir ännu tråkigare när sådana stelbenta bestämmelser drabbar barn. Jag är gammal nog att inte ta det personligt när jag fastnar i papperskvarnar eller blir bromsad av paragrafryttare, besvikelser av det slaget är värre när man är lite yngre. Så har jag åtminstone känt det.
          Nu måste jag iväg till min "odrägliga" skola! Ha det så bra allihopa! biggrin.gif

Citera
          Ina
          Inlägg 07-01-2003, 21:58
          Länk hit: #16

Medlem

DET ORDNAR SIG!!!! JAAAAAAAA!

Jag kommer att ha "förtur" till Borås. Sen har det droppat in ett ganska stort antal platser i Gbg så det är inte sannolikt att det är nån' mer än jag som vill vara i Borås (utom kursarna som bor i trakten men de är bara två....) biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif tongue.gif biggrin.gif rolleyes.gif laugh.gif tongue.gif

Citera
          abborrmaster
          Inlägg 07-01-2003, 22:07
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 1 594
          Medlem nr: 528

zå bra

--------------------
          user posted image

Citera
          Ann-Christin Lin...
          Inlägg 07-01-2003, 22:08
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 319
          Medlem nr: 23

GRATTIS INA! Lycka till med allt! rolleyes.gif laugh.gif wub.gif biggrin.gif wacko.gif tongue.gif

--------------------
          Hälsar Anki!

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 07-01-2003, 22:10
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Håller tummarna för dej och hoppas du får din praktik i denna mysiga stad.
          Var just där och fick uppleva det som vi Norrlänningar vanligtvis läser om i tidningar och hör talas om på TV.
          BILKÖER så långt ögat nådde och det i alla väderstreck.
          Härhemma samsas vi om utrymmet = Inga köer!

Citera
          Ina
          Inlägg 07-01-2003, 22:14
          Länk hit: #20

Medlem

Tackar, tackar för den delade glädjen!

Agneta, jag har Norrlandsabstinens - har inte varit där på flera år nu - för jag vet hur härligt där är! Min äldste pojk har farmor och farfar utanför Lule men jag har inte behövt flyga med grabben på ett bra tag nu.... *SNYFT*

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 02:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon