Medlem
Antal inlägg: 5
Medlem nr: 6 436
Hur ser äpplen som frusit ut? Våra äpplen är gula och lite genomskinliga i mitten om man delar dem. Det gula är inte mjukt. Någon sa att de har frusit. Stämmer det?
Medlem
Antal inlägg: 10 440
Medlem nr: 34
Om det verkligen vore frostskada, så borde inte just fruktköttet runt kärnhuset vara drabbat, utan de yttre elarna. Jag tror att det bara är en sort som får genomskinligt kött när den mognar.
Medlem
Antal inlägg: 2 099
Medlem nr: 13 936
Vi har också en äppelsort som påminner om det du visar. Vet inte om det är samma då jag inte heller vet vad mina är för sort. Detta är ett sommaräpple som ska konsumeras snart efter skörd. Har man för stor skörd för att äta får man koka mos eller något annat på dem.
Medlem
Antal inlägg: 5
Medlem nr: 6 436
Våra äpplen är inte ätmogna än. Om jag hinner ska jag nog plocka dem i morgon och lägga på lagring. Då får jag ju i alla fall veta om det är normalt eller ej. Det känns som om de ska se ut så.
Medlem
Antal inlägg: 2 565
Medlem nr: 6 734
Hej! Dina äpplen är inte frusna. Då blir de mosiga och bruna. Detta fenomen kallas för glasäpple. Detta uppträder i bland. Tyvärr har jag glömt vad det är som gör att de blir så. Äpplena är fullt ätliga.