|
Gris eller SAAB |
|
|
|
03-12-2009, 07:39
|
Medlem
Antal inlägg: 131
Medlem nr: 12 710

|
Gris eller Saab-anställd vem får mest uppmärksamhet ?
|
|
|
|
|
03-12-2009, 07:54
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
I Trollhättan med omnejd - absolut SAAB!
Annars är det nog grisarna. SAABs problem är inte precis någon nyhet....
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
03-12-2009, 09:36
|

Medlem
Antal inlägg: 2 276
Medlem nr: 16 626

|
Får väl hoppas att det är grisfrågan åtminstone. Den bidrar ju till litet mer lidande än arbetslösheten gör. Samtidigt kanske arbetslösa köper billigare kött och bidrar mer till det negativa :/
--------------------
Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.
|
|
|
|
|
03-12-2009, 09:39
|

Medlem
Antal inlägg: 620
Medlem nr: 9 917

|
Det borde vara alla dom som arbetar på SAAB. Att gå ut i arbetslöshet i dessa tider är fruktansvärt, jag lider verkligen med dom och alla andra som drabbas.
--------------------
|
|
|
|
|
03-12-2009, 10:22
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
Saab och hur det ska gå med dom anstälda Trevlig jul dom får, utan besked.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
03-12-2009, 10:26
|

Medlem

|
CITAT (pejori @ 03-12-2009, 10:22)  Saab och hur det ska gå med dom anstälda Trevlig jul dom får, utan besked.  och vi andra skulle kanske satsa på får istf gris....
--------------------
|
|
|
|
|
03-12-2009, 10:27
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Aqvakul @ 03-12-2009, 10:26)  och vi andra skulle kanske satsa på får istf gris.... Där fick du till det!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
03-12-2009, 10:30
|
Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 03-12-2009, 10:26)  och vi andra skulle kanske satsa på får istf gris.... Skojare där...
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
03-12-2009, 10:36
|

Medlem

|
CITAT (Rose @ 03-12-2009, 09:39)  Det borde vara alla dom som arbetar på SAAB. Att gå ut i arbetslöshet i dessa tider är fruktansvärt, jag lider verkligen med dom och alla andra som drabbas. Ja oj vad synd det vore om alla de stackars anställda som skulle bli arbetslösa och förlora sin inkomst över jul. De skulle inte kunna lägga lika mycket pengar på julklappar och julskinka, vilken bedrövelse. Det måste ju i det närmaste liknas vid en katastrof. Det är givetvis en mycket viktigare fråga att ett relativt litet antal människor får en lägre inkomst än att flera miljoner grisar. Ser vi till en längre tidsperiod så blir det väldigt många miljoner grisar som lider. Men visst, systematisk tortyr och massdöd hos dessa intelligenta, kännande individer kan ju inte liknas vid att en grupp människor inte kan konsumera lika mycket. Den ena mindre gruppen är ju trots allt människor, de andra är djur. Djur är som bekant mindre intelligenta och därmed mindre värda och således kan vi behandla dem hur vi vill utan att behöva visa hänsyn och respekt.
Redigerat av Nauti: 03-12-2009, 10:36
--------------------
Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.
|
|
|
|
|
03-12-2009, 10:39
|

Medlem

|
CITAT (Nauti @ 03-12-2009, 10:36)  Ja oj vad synd det vore om alla de stackars anställda som skulle bli arbetslösa och förlora sin inkomst över jul. De skulle inte kunna lägga lika mycket pengar på julklappar och julskinka, vilken bedrövelse. Det måste ju i det närmaste liknas vid en katastrof.
Det är givetvis en mycket viktigare fråga att ett relativt litet antal människor får en lägre inkomst än att flera miljoner grisar. Ser vi till en längre tidsperiod så blir det väldigt många miljoner grisar som lider.
Men visst, systematisk tortyr och massdöd hos dessa intelligenta, kännande individer kan ju inte liknas vid att en grupp människor inte kan konsumera lika mycket. Den ena mindre gruppen är ju trots allt människor, de andra är djur. Djur är som bekant mindre intelligenta och därmed mindre värda och således kan vi behandla dem hur vi vill utan att behöva visa hänsyn och respekt. Nu frågade ju faktiskt inte TS vilket vi tyckte var värst, utan vilken nyhet som får mest uppmärksamhet.!
--------------------
|
|
|
|
|
03-12-2009, 10:40
|
Medlem

|
CITAT (Nauti @ 03-12-2009, 10:36)  Ja oj vad synd det vore om alla de stackars anställda som skulle bli arbetslösa och förlora sin inkomst över jul. De skulle inte kunna lägga lika mycket pengar på julklappar och julskinka, vilken bedrövelse. Det måste ju i det närmaste liknas vid en katastrof.
Det är givetvis en mycket viktigare fråga att ett relativt litet antal människor får en lägre inkomst än att flera miljoner grisar. Ser vi till en längre tidsperiod så blir det väldigt många miljoner grisar som lider.
Men visst, systematisk tortyr och massdöd hos dessa intelligenta, kännande individer kan ju inte liknas vid att en grupp människor inte kan konsumera lika mycket. Den ena mindre gruppen är ju trots allt människor, de andra är djur. Djur är som bekant mindre intelligenta och därmed mindre värda och således kan vi behandla dem hur vi vill utan att behöva visa hänsyn och respekt. MÅSTE DU DRIVA PORPAGANDA OCH FÖRSTÖRA VARENDA TRÅD?????? Va gärna idealist, men du måste inte slå in skallen på alla som inte tycker som du gör... ALLA vet dina åsikter nu så.... Ge dej någon gång!!!!
--------------------
|
|
|
|
|
03-12-2009, 10:54
|
Medlem
Antal inlägg: 131
Medlem nr: 12 710

|
Det är en konstig utveckling när man likställer djur med människor och att empatin är större inför grisar än för människor Att ironisera över arbetslöshet och medmänniskors oro visar på en märklig inställning Efter att ha läst igenom Nautis kommentarer på olika ställen på forumet, kan jag misstänka att Nauti är väldigt ung eller saknar något som en psykolog kan sätta namn på.
|
|
|
|
|
03-12-2009, 11:03
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 03-12-2009, 10:39)  Nu frågade ju faktiskt inte TS vilket vi tyckte var värst, utan vilken nyhet som får mest uppmärksamhet.! Det var mer en reaktion på hur Rose bagatelliserar grishållningsfrågan och djurens lidande vilket hon gjort hela tiden. Att jämföra de här två frågorna är ju enbart löjligt om man ser till vilket lidande de olika delarna bidrar till.
--------------------
|
|
|
|
|
03-12-2009, 11:04
|
Medlem

|
Tänk om man la all den energin på, att motverka hemlöshet och utanförskap istället. Grisarna har kompisar och tak över huvudet åtminstånde...
--------------------
|
|
|
|
|
03-12-2009, 11:08
|

Medlem

|
CITAT (pejori @ 03-12-2009, 10:40)  MÅSTE DU DRIVA PORPAGANDA OCH FÖRSTÖRA VARENDA TRÅD?????? Va gärna idealist, men du måste inte slå in skallen på alla som inte tycker som du gör... ALLA vet dina åsikter nu så.... Ge dej någon gång!!!! Jag ger mig när djurhållningen och konsumenterna behandlar djur som levande kännande individer och tillgodoser deras behov och prioriterar deras välmående framför allt annat. CITAT (elvisjö @ 03-12-2009, 10:54)  Det är en konstig utveckling när man likställer djur med människor och att empatin är större inför grisar än för människor På vilket sätt är det konstigt att likställa djur med människor? Vad är det som skiljer oss åt utöver intelligensen? Jag kanske skall börja anse att vi kan behandla utvecklingsstörda, barn och andra som är mig intelligent underlägsen som skit? Jag kan alltså fastställa min IQ-nivå och sedan behandla de med lägre IQ precis som jag vill? CITAT (pejori @ 03-12-2009, 11:04)  Tänk om man la all den energin på, att motverka hemlöshet och utanförskap istället. Grisarna har kompisar och tak över huvudet åtminstånde... Ser knappast att man kan jämföra det lidandet heller. De hemlösa och de i utanförskap kan förändra sin egen situation och göra sin egen röst hörd. Det kan inte djuren.
Redigerat av Nauti: 03-12-2009, 11:07
--------------------
|
|
|
|
|
03-12-2009, 11:10
|
Medlem

|
CITAT (Nauti @ 03-12-2009, 11:05)  Jag ger mig när djurhållningen och konsumenterna behandlar djur som levande kännande individer och tillgodoser deras behov och prioriterar deras välmående framför allt annat. Du ska vara glad över, att det finns dom som sätter mäniskors överlevnad före djuren... Den dagen kan komma, när du behöver andra mäniskors hjälp.
Då ska du vara glad över, att dom inte sätter slaktdjur före dej. Hur dåligt dom än har det så har dom mat och tak över huvudet. Det är inte alla Svenskar förunnat, att ha det. Försök inte ens dra igång ett bråk, för du kommer inte att lyckas med det. Driv gärna din propaganda, men välj ett bättre forum för det, än ett odla-forum
--------------------
|
|
|
|
|
03-12-2009, 11:11
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
SAAB. Det tycker jag när jag ser på TV och läser tidningar. Saab får mycket mer uppmärksamhet, vilket är alldeles rätt och riktigt. Att mista sitt jobb leder inte bara till lägre inkomst. I några fall leder det även till misär och kanske död. En död människa är värre än en lidande gris, även om det sistnämnda också är något som bör undvikas.
|
|
|
|
|
03-12-2009, 11:12
|

Medlem
Antal inlägg: 10 733
Medlem nr: 2 529

|
Jag sympatiserar fortfarande mer med mina medmänniskor än med grisar, men jag vill för den skull inte att de ska plågas (någon av oss). Just nu, tja, grisarna kanske får lite mindre uppmärksamhet, men det är nog ändå en het potatis, SAAB är ju en rätt trög nyhet när det sällan händer något spännande, grisarna kan spela på människorns medlidande på ett annat sätt. Vem utanför området lider med familjer som drabbas av ångest över att behöva flytta från vänner och familj för att skaffa jobb, det skaffar nog inte så mycket i sympati som bilder med grisar som har bölder.
Du Nauti, jag tror inte att överkonsumtion är något problem för människor som får vänta i upp till ett halvår på att få a-kassa, vilken verklighet lever du i???? Att de inte blir vräkta etc. har enbart hyresvärdars och andra som har krediter på dem godhet att tacka för. Men det kankse är överkonsumtion så fort man flyttar in från stian i lägenhet?
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
03-12-2009, 11:15
|

Medlem

|
Än en gång: Nu frågade ju faktiskt inte TS vilket vi tyckte var värst, utan vilken nyhet som får mest uppmärksamhet! Nauti! Kan du vara vänlig och sluta upp med att att kapa trådar för dina egna syften.
--------------------
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|