Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Pizzerier och deras menyer,, nu är jag riktigt ilsk
          Margith
          Inlägg 13-12-2009, 18:58
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

Resten av min familj tycker att det är helt OK att beställa pizza/hamburgare nån gång ibland, vi bor dessutom så till att vi kan få käket hemkört.
          Själv mår jag inte så bra av att äta vare sig pizza eller hamburgare, så jag brukar beställa en sallad.
          Innehållet i salladen framgår av menyn och utifrån det beställer jag vad jag vill ha.
          Salladen har hittills aldrig innehållit det som står i menyn ranting.gif
          Dvs vanligtvis innehåller salladen det som står i menyn men dessutom en massa annat jox, som inte finns med i menyn och som jag absolut INTE vill äta!!

Idag toppades allt:
          En räksallad som, enligt menyn, skulle innehålla sallad, gurka, tomat, citron, kokt ägg, gröna ärtor och räkor

visade sig innehålla:

sallad, gurka, tomat, champinjoner, inlagd paprika, 5 räkor och en väldans massa tonfisk devil.gif

Ja men... ville jag har en tonfisksallad med champinjoner hade jag väl beställt det -cry-.gif

Fast å andra sidan hade jag aldrig beställt en tonfisksallad med konserverade champinjoner för 70 spänn crying.gif

Har ni varit med om det här?
          Är "min" pizzeria inte läskunnig?
          Är det här ett ämne för Sverker att ta upp?
          Eller är jag bara grinig, när jag tycker att jag ska få det jag faktiskt beställt, utifrån deras egen meny? sad.gif

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera
          Rose
          Inlägg 13-12-2009, 19:03
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

unsure.gif Dags byta pizzeria kanske?

--------------------

Citera
          skånepåg
          Inlägg 13-12-2009, 19:11
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Jag har faktiskt jobbat på trycksaksproduktion där jag bla. gjorde pizzamenyer men tbx till frågan många pizzerior kan knappt svenska så ibland ska man faktiskt vara glad om får rätt tongue.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Klura
          Inlägg 13-12-2009, 19:31
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 1 026
          Medlem nr: 7 630

Å fy vilken blandning, räkor och tonfisk.
          Låter som en specialbeställd sallad, kan det ha varit så att du fick fel?
          Jag har bara varit med om att få fel en gång och det var ju typiskt då en pizza som innehöll bara äckelsaker.
          Annars så tycker jag innehållet brukar överensstämma med menyn.

--------------------

Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...

Citera
          KURT
          Inlägg 13-12-2009, 19:32
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Om du beställer en sallad på en pizzeria, så beställer du i princip bara kalla pizzaingredienser! Och man vill ju faktiskt inte se dem i verkligheten, de skall vara täckta med smält ost så att man slipper se vad man äter.

Citera
          Klura
          Inlägg 13-12-2009, 19:42
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 1 026
          Medlem nr: 7 630

Vi har två pizzerior här intill och båda är jättebra.
          Bra råvaror och fräscha sallader, såser mm
          Den ena tror jag t o m har fått några pris för sin mat.
          Uj, vad hungrig jag blev nu. crying.gif

Redigerat av Klura: 13-12-2009, 19:42

--------------------

Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...

Citera
          Hej igen
          Inlägg 13-12-2009, 20:50
          Länk hit: #7

Gäster

CITAT (Margith @ 13-12-2009, 18:58) *
          Resten av min familj tycker att det är helt OK att beställa pizza/hamburgare nån gång ibland, vi bor dessutom så till att vi kan få käket hemkört.
          Själv mår jag inte så bra av att äta vare sig pizza eller hamburgare, så jag brukar beställa en sallad.
          Innehållet i salladen framgår av menyn och utifrån det beställer jag vad jag vill ha.
          Salladen har hittills aldrig innehållit det som står i menyn ranting.gif
          Dvs vanligtvis innehåller salladen det som står i menyn men dessutom en massa annat jox, som inte finns med i menyn och som jag absolut INTE vill äta!!

Idag toppades allt:
          En räksallad som, enligt menyn, skulle innehålla sallad, gurka, tomat, citron, kokt ägg, gröna ärtor och räkor

visade sig innehålla:

sallad, gurka, tomat, champinjoner, inlagd paprika, 5 räkor och en väldans massa tonfisk devil.gif

Ja men... ville jag har en tonfisksallad med champinjoner hade jag väl beställt det -cry-.gif

Fast å andra sidan hade jag aldrig beställt en tonfisksallad med konserverade champinjoner för 70 spänn crying.gif

Har ni varit med om det här?
          Är "min" pizzeria inte läskunnig?
          Är det här ett ämne för Sverker att ta upp?
          Eller är jag bara grinig, när jag tycker att jag ska få det jag faktiskt beställt, utifrån deras egen meny? sad.gif

Du ringde väl och bad dem köra ut en ny sallad ... en som du beställt.

Citera
          Nauti
          Inlägg 13-12-2009, 20:53
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

Jag har varit med om att folk beställt och fått värre saker än så, fel rätter, fel ingredienser, sås utspillt över allting o.s.v. tongue.gif Dessutom har väldigt sällan koll på vad en vegetarian/vegan äter på pizzerior och liknande ställen men det kanske ni anser är ett obetydligt problem, vad vet jag. Jag anser ändå att det är någonting man borde ha koll på om man arbetar i den branschen.

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          Hej igen
          Inlägg 13-12-2009, 20:56
          Länk hit: #9

Gäster

CITAT (Nauti @ 13-12-2009, 20:53) *
          Jag har varit med om att folk beställt och fått värre saker än så, fel rätter, fel ingredienser, sås utspillt över allting o.s.v. tongue.gif Dessutom har väldigt sällan koll på vad en vegetarian/vegan äter på pizzerior och liknande ställen men det kanske ni anser är ett obetydligt problem, vad vet jag. Jag anser ändå att det är någonting man borde ha koll på om man arbetar i den branschen.

Jag skulle iaf aldrig någonsin godkänna att inte få det jag beställt! nono.gif

Citera
          Nauti
          Inlägg 13-12-2009, 21:02
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

CITAT (Hej igen @ 13-12-2009, 20:56) *
          Jag skulle iaf aldrig någonsin godkänna att inte få det jag beställt! nono.gif
          Inte jag heller, därför har jag börjat att alltid betala i efterhand när jag fått maten eller om jag skall äta där så betalar jag när jag ätit upp.

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 13-12-2009, 22:04
          Länk hit: #11

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Dom la väll på de ingridienser dom hade kvar av för dagen. Någon kanske beställt tonfisksallad tidigare och nu hade dom en halv burk tonfisk över som dom inte gärna ville kasta

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-12-2009, 22:13
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Det är väldigt olika kvalitet på pizzeriorna. Därvidlag skiljer de sig inte från gatukök och andra enklare matserveringar. Man lär sig snart vilka som erbjuder vettig föda. Vill man ha riktigt bra pizza så får man också vara beredd att betala för det.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Wilmer
          Inlägg 13-12-2009, 22:27
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

CITAT (Nauti @ 13-12-2009, 20:53) *

Självklart är det ett mycket obetydligt problem vad vegetarianer får på pizzan wacko.gif Vi som inte är det bryr oss bara om varandra.

Allvarligt, KLAGA de kanske inte fattar att folk bryr sig? Jag brukar köpa salladsbulle som det heter här, får alltid rätt ingredienter. Mumsigt! 70 kr har aldrig en pizza eller sallad kommit i närheten här i stan, då får man ändå rikitga champinjoner etc. i priset. Har väl tur som bor i pizza mecca yahoo.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Rose
          Inlägg 13-12-2009, 22:31
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

Vi har nog Sveriges bästa pizzeria bara ett par kvarter härifrån. yes.gif Det är jämt fullt med folk där för att handla och personalen är supertrevlig. tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 13-12-2009, 22:36
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

jag tror inte man får så fel sallad om man är inne på pizzerian och beställer/äter, men får man det hemkört tror jag det kan bli vad som helst.....
          "Pizzabagarn" är nog säker på att den som får sin sallad/pizza hemkörd inte kommer att skicka tillbaka den! Alldeles för krångligt! Alltså kan de skicka lite vad som helst.
          Nästa gång du beställer, påpeka att du ofta fått fel tidigare och kräver att det blir rätt denna gång annars skickar du tillbaka med krav på ny utkörning. Och gör det också!
          Man kan inte acceptera ständiga felleveranser!

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Hej igen
          Inlägg 13-12-2009, 22:41
          Länk hit: #16

Gäster

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 13-12-2009, 22:36) *
          Man kan inte acceptera ständiga felleveranser!

Man ska ALDRIG acceptera felleverans!

Beställer du en prinsesstårta från din bagare ... tror jag inte att du godtar att de skickar
          dig en Schwarzwaldtårta.

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 14-12-2009, 11:43
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Våran pizzeria har en fantastisk meny med mycket att välja emellan. Fräscha ingredienser och supergoda sallader som inte är ett "hopkok" dressingen i egen burk. Personalen är alltid glada o trevliga, som kund möts man av ett leende som gör att det känns som om de vill säga -Men HEJ! det är ju du som vi har längtat efter. Vad kul att du handlar i dag!

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Mollis
          Inlägg 14-12-2009, 11:49
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 2 425
          Medlem nr: 10 996

Vi har ett riktigt dåligt hak, beställde en vegetarisk pizza och fick en bacon- och salamidrypande sak...

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 14-12-2009, 12:13
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Mollis @ 14-12-2009, 11:49) *
          Vi har ett riktigt dåligt hak, beställde en vegetarisk pizza och fick en bacon- och salamidrypande sak...

Det var ett riktigt bottennapp. Köp mat någon annanstans!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Mollis
          Inlägg 14-12-2009, 12:17
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 2 425
          Medlem nr: 10 996

Jo vi har slutat handla där och det bästa med det är nog att det inte blir mycket pizza längre.

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 22:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon