Medlem
Antal inlägg: 2 328
Medlem nr: 11 218
Hej! Kan det möjligen vara en liten näsbjörn. En djurpark i Skåne fick alltför många ungar av dem och sålde en hel del till privatpersoner. Det gillade inte överheten så de nya ägarna fick lämna dem i från sig. MVH Jan Lindgren
Nej de var vildlevande och kallades quatimundi och i min mening motsvarar det nasua nasua vad gäller utseendet och vad jag hittat på internet. Sen kan jag ha fel förvisso för att jag är dum som ett spån, men jämfört med de bilder som finns på nasua narica på nätet, det stämmer inte alls. Inte med färger eller kroppsform eller nånting.
OK då är vi överens, tusan att du avslöjade det så fort Huggorm! Duktig kille! Nu måste jag klura ut en ny fråga.....
Medlem
Antal inlägg: 1 546
Medlem nr: 14 192
Det stämmer. Tasmansk tiger eller Thylacinus cynocephalus. Thylacine om vi ska vara riktigt fina. Benjamin heter han på bilden och var den sista kända i livet. Han frös ihjäl på djurparken då de glömde stänga in honom en kall stormig natt.
Jag har sett en del video klipp på en möjlig Thylacine och jag tror inte de är helt utrotade. Jag kan inte se ngt djur idag som rör sig och springer som den gör. Den är mycket märkvärd.
Jag kan ju namnet förstås, jag har träffat dem flockvis i Mexico. Men kan ni lista ut vad de heter?
Och om någon annan har ett mysko djur som vi ska gissa på så lägg in dem här!
Fin bild på en näsbjörn eller coati! Om jag har förstått rätt är det arten Nasua narica som finns i Mexiko och centralamerika, medan Nasua nasua finns längre söderut i Sydamerika. Sådana har jag sett på nära håll i Brasilien.
Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
CITAT (Orkidétjuven @ 20-01-2010, 02:34)
Det stämmer. Tasmansk tiger eller Thylacinus cynocephalus. Thylacine om vi ska vara riktigt fina. Benjamin heter han på bilden och var den sista kända i livet. Han frös ihjäl på djurparken då de glömde stänga in honom en kall stormig natt.
Jag har sett en del video klipp på en möjlig Thylacine och jag tror inte de är helt utrotade. Jag kan inte se ngt djur idag som rör sig och springer som den gör. Den är mycket märkvärd.