Om rosorna Duc de Guiche och Gloire de gulian titta på Help me find, rosor för lite bilder, måtten blir man inte klok på ? Duc de Guiche finns med i Allt Om Trädgårds / Roslista där kan du läsa lite om den.
Vad jag förstår blir din bland häck från 1.5 - 2.5 m hög, Trier blir här 2 - 3 m, jag snurrar visserligen in min vintertid men den har mycket växtkraft, se bilder i mitt album/Moscata rosor. Gallica rosorna är fantastiskt vackra men blommar 2 - 3 veckor, men du väljer dina favoriter.
Några förslag från mig

Wild Edric

Wild Edric, Austin rugosa ca 1.50 hög eller lite till, himmelsk doft, frisk, tät passar i en häck, zon 4 - 5
Blommar till hösten. Finns många bilder i album/Austinrosor.

Mozart

Mozart i oktober
Mozart skulle passa fint, lite taggar, doftar, alltid frisk, rosa/vit. Blommar alltid, ca 1.5 - 2 m

Hansa, rugosa med stark doft, blir 2 m men går att ha lägre, blommar till hösten, alltid frisk, passar i en häck.

Great Western, Bourbonros, kan beskäras till en friväxande häck, ev för stor 2 - 3 m. Blommar en månad.
Ganska ny hos mig så jag har inte sett så mycket växtkraft ännu. Leta fler bilder/text i Roslistan om den.
Redigerat av Kajsa: 20-01-2010, 11:58