CITAT (Thomas Wahlqvist @ 17-04-2010, 11:36)

Jag tycker att den är jättefin, ha den så nåt år och se om du kan lära dig att tycka om den.
Om det är en stor tomt så skulle jag föreslå att du planterar andra och lägre buskar framför, skulle bli fint.
Tack Thomas...och jo, visst tycker jag om dem....de blommar så fint så, men det är själva tillväxten och (som du kan se på bilden) kapningen, av föregående ägare, som stör mig! Det har ju bildats ett kalt parti som, vad jag förstår inte kommer att få något lövverk alls + att de bara har rännt iväg på längden (I heeelt olika längder ska tilläggas) och jag törs inte bara gå in och kapa ytterligare en gång!
Nu gjorde jag så att jag kapade tre av dem så lågt ner jag tordes (ganska långt ner ca 10-15 cm ovan mark) för de skulle iaf bort, men dessa kan jag ju observera hur de beter sig under 1-2 år för att sedan kanske flytta

...var inte det en bra taktik? Då kan jag ju låta de andra vara tills jag vet bättre...
Tänkte jag iaf...
Men det där med att plantera något FRAMFÖR var ju ingen dum ide alls...jag har ju en jättefin stenig sluttning där som kanske kan få sig ett lyft!!