Medlem
Antal inlägg: 277
Medlem nr: 18 459
Är det någon som kan det här med Hostor? Vi planterade ett större antal i vår surjordsrabatt förra året och precis som väntat vissnade de på hösten. Nu när våren är här kan vi se på många andra av våra perenner att de börjar skjuta nya blad, dock inte Hostorna. Har vintern tagit livet av dem eller är de bara lite långsammare? Är det någon som vet?
--------------------
Surfa in på WWW.HUSIHELVETE.SE och läs om vårt egenritade hus. Bygget, inredningen, trädgården och livet. Över 426.000 har redan gjort det.
Medlem
Antal inlägg: 2 677
Medlem nr: 8 727
Håller med alla om att hostor tar tid. Nästa gång jag planterar hostor tänker jag fylla med vårblommor emellan. Hade några hostor som jag sedan plockade bort för den bara jorden gjorde mig tokig och det var för mörkt hörn för vårblommor.
--------------------
Trädgården blir aldrig klar, men vissa dar känner jag mig rätt färdig
Medlem
Antal inlägg: 8 521
Medlem nr: 20 608
Och det kan vara bra att markera var man har planterat dem för det är lätt att glömma och så är där en kalfläck som man sedan får för sig att plantera något annat på... Men det var ju redan upptaget!
Medlem
Antal inlägg: 275
Medlem nr: 8 249
Jag kan rekommendera plantering av den lättodlade och lättgallrade Ormöga som mellanplantering. Den blommar vackert blått medan man väntar på hostorna.
--------------------
"Jag är en fri människa och en fri människa gräver hur djupt hon vill"(Torgny Lindgren)