CITAT (KarinSKARA @ 11-05-2010, 12:16)

Roddar är perfekt att ha i lite upphöjda rabatter. De gillar att ha lite varmt om fötterna + att upphöjda rabatter töar lite fortare på våren + blir EJ så våta på vintern.
Försök tänka på väderstäcket också så de kommer ungefär åt det håll de satt förut.
Roddar tål hård nerklippning om de är risiga. Slår på gammal ved så det är bara att klippa men spara gärna åtminstonde 1 gren i år som hjälper till att "dra" Ibland kan det vara nyttigt att klippa ner helften av grenarna år 1 för att ta resterande år 2 eller 3.
Liljekonvaljer trivs alldeles utmärkt i Roddejord, liksom massor av vivor och många "Lundväxter" Gogla på sånna också
Just liljekonvalj har jag MASSOR av på andra sidan huset. (Dessvärre tänkte jag minska ner antalet drastiskt under några år tills vår lilla tös låter bli bären.) Blåbär vill jag ha och ditt tips om vivor och Lundväxter låter bra, ska kolla detta!!!
Tycker också det är snyggt med lite upphöjt i trädgården, den är helt platt idag, bortsett från ett litet torvparti med jordgubbar och syrén.