tack för svar
jag läste i en äldre tråd innan jag skickade där du skrev det med dåliga växter generellt sett när det gäller häckoxbär.
dock tänkte jag aldrig att det skulle va så just med min, då ena sidan är väldigt vital. dock så kan ju just den ena längden av häcken vara planterad på nytt. så de som är dåliga är gamla plantor som är av dåliga gener. det är bara vad jag spekulerar ut. eller mår helt enkelt ena sidan bättre. eller har det inte drabbat dom än.
vet du vad det kan vara för sjukdom som dom fått ? och om det går att bromsa eller behandla ?
just nu ser det ju väldigt tråkigt ut vid ena sidan. ser mer dött ut än levande.
det kanske är svårt att kunna få veck häcken med tanke på att det är bostadsbolaget som planterat det.
för det skulle ju vara trevligare med en ny häck, en helt ny art som är friskare.
för just denna sidan har alltid varit dålig, första gången jag skulle klippa den så var den längst ut mot grannen en helt död planta det var precip bara att dra upp den lätt. sedan dom andra 3-4 har varit mer eller mindre vitala varje vår-sommar. dock övervintrar dom bra och invintrar som dom andra.