Medlem
Antal inlägg: 2 142
Medlem nr: 2 667
God morgon alla!
Jag har en länk; http://www.havenyt.dk/ , som jag tycker är rätt trevlig. De har bland annat några sidor som heter "Året runt i trädgården". Någon som har en liknande länk/sida på svenska som dessutom beskriver göromålen?
Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 24
Men vi har ju Månadsaktuellt varje månad på Odla... läser ni inte det?? Just nu är det Januari som är på förstasidan.
--------------------
Sylvia, zon 1
Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page) I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer) There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)
Medlem
Antal inlägg: 633
Medlem nr: 365
Jojomen Sylvia, jag läser med nöje odlas månadsartiklar, men man får väl aldrig nog av sånt, eller hur? Visste inte att daggmask hette regnorm på danska. Fint namn tycker jag, får mig att tänka på inka eller mayaindianska gudar...
Medlem
Antal inlägg: 2 142
Medlem nr: 2 667
Jag får erkänna att jag inte varit så aktiv på månadssidorna, men nu vet jag att de finns! Sedan är jag så pass ny/osäker i gamet att jag skulle vilja ha en "överblick" och ha möjlighet att förbereda mig + som Wargen skriver - man får inte nog!
Som danska delar jag gärna med mig fler vackra ord; Fjäril heter "sommerfugl" (sommarfågel)
Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 24
Flera danska roligheter (som jag skrev om i samband med julblommeartikeln) är att de kallar dekorationskål för pyntekål! Kort o konsist och en mycket roligare ord!
--------------------
Sylvia, zon 1
Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page) I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer) There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)