CITAT (andersen @ 28-05-2010, 19:16)

Helt tokigt förslag ifrån dej, Vi var flera en några stycken som gick i tåget i år och vi brukar vara många tusen som går varje år, jag själv har missat två tror jag på 25år, i år så var det jobben som var i fokus bla och att det drar ihop sig till val, om man nu tycker att det är för många lediga dagar så tycker jag att man kan ta bort nationaldagen, men jag tycker nog att vi borde ha flera lediga dagar, arbetslivet är hårt idag med många människor som drabbas av förslitningsskador och annan ohälsa i arbetslivet vi borde nog jobba mindre isället för mera.
Men ärligt talat......att gå i ett sånt tåg måste väl nuförtiden mest handla om "inbördes beundran & bekräftelse"?! Ingen utanför tågen bryr sig ett dyft om vad som står på plakaten.
Jobben är jätteviktiga och jag tycker att man ska kontakta politiker som jag redan sagt och framföra sina åsikter. Det finns andra sätt också i denna medietid som vi lever i!
Jag tycker också att vi gott kunde få en & annan
ytterligare ledig dag, men vi ska fira sånt som vi är villiga att fira! Nåt som vi som nation och/eller världsmedborgare kan ställa upp för.
För många lediga dagar har vi när vi inte ens vet
varför vi är lediga! Det kostar multum.