CITAT (vårskutt! @ 10-06-2010, 08:04)

Du hade väl svaret där. När du gav ny jord blommade den. Sen inte. Den vill ha näring va? Tror jag i alla fall, mer jord och näring!
fick en fin rosablommande rododentron 4-5 år sedan fr. våra norska släktingar och hon är ju så tokig i dessa blommor, så nog skulle jag också ha en. jaaa... det blev lite beskymmer vart vi skulle plantera den, men den samsas vid trappan med ett mindre träd med hängande grenar och hosta. Varje år får jag sms när det är dags att göra nåt vid denna växt. Det var dock i all förmening en uppskattad present, men har inte haft sådana innan och den som jag fick verkar må bra. glömde "rensa" den från blommor förra hösten och den ser lite risig, men ska ta bort skräpet när regnskurarna håller upp. Vi har inte planterat den i den speciella jorden och den får gödsling samtidigt som jag vattnar mina krukor på trappan.
hon sade att den sorten skulle inte bli så stor och den får plats precis där den finns.
Nu har vi planterat annat och det har medfört att vi har nu det speciella jord de har. Min tanke är att kan jag nu efterskott kratta in av rododentronjord kring den, el räcker det om jag använder den speciella näringslösningen, som jag ska ha till de andra växterna vilka är planterade i den speciella jorden?
det blev en knölig fråga, men jag är inte hemma alls med dessa sorter. ..

.... fuchian