|
|
 |
Svar
(1 - 19)
|
02-07-2010, 20:55
|

Medlem
Antal inlägg: 4 130
Medlem nr: 51

|
Det låter som grannen i Beck filmerna, han som säjer till Beck skall du ha en stänkare.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
14-07-2010, 23:17
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
Jo visst är den guld värd, men om du behandlar dom som du gör i forum så ser du inte röken av dem, det kan jag lova .....  fuchian ...
|
|
|
|
|
14-07-2010, 23:26
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
om de inte förstår sig på Överbölingens humor och värderingar så ska de fan inte ha någon Wiskey.
|
|
|
|
|
14-07-2010, 23:49
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (fuchian @ 15-07-2010, 00:17)  Jo visst är den guld värd, men om du behandlar dom som du gör i forum så ser du inte röken av dem, det kan jag lova .....  fuchian ... Är du vaken fortfarande? Varför springer du efter Motti och andra som inte tycker som du i allt? Till och med avsomnade trådar letar du upp för att få spy lite galla.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
14-07-2010, 23:54
|

Medlem

|
angående GODA GRANNAR, vill jag berätta om vår granne nedanför vår tomt. Vi byggde nog samtidigt våra hus. Även det fanns redan inflyttade grannar på båda sidorna vår tomt. alla var hjälpsamma, utom "fyllisen" nerepå vårt. Han såg till att vår mur skulle läggas 50 cm in på våran tomt, så att vi skulle kunna sköta den. Nästa sommar var våran halvmeter planterad helt med växter. Vi höll oss undan, men ibland kom gubben och hadde synpunkter på vår altan, de såg ju inte den, så kuperad var tomten. Till slut planterade vi hela nereslänten snabbväxande tallbuskar. Ni kan ana hur de blir över 10 års förvildning. Göra saken kort, gubben skrev brev på brev till byggnadsnämnden utan resultat när vi slog upp en stor vinklad altan/innerum, och byggde ut likaså vardagsrumsfönstren och en helt frisående, stor garage. Några år (6 år sedan) började vi riva upp hela trädgården och terasserade den i olika platåer med samma tegel huser är byggt av. Mannen gav sig på vår trädgårdsmästare med knytnävarna i luften men när vår kille lyfte på spaden, ramlade gubben på baken. vi hade 3 st killar som byggde ut den nedersta muren och gränsen mätte kommunen med lacer. Det blev ett jädrans spikande nerifrån --- de bygde ett staket där vår mur skulle vara. Vilka glada skratt de hadde mellan öl och vinflaskorna, men det blev kortvarigt. Trädgårdsmästaren tog med motorsågen och den muren blev byggt på sin rätta plats. de bygde upp igen sitt "kostaket" mot vår mur. Vi blev anmälta och fick brev från advokatkontoret. Bilderna de sickade med i sin anmälan var felgjorda. Min make känner väl den byrån och gubben fick nobben, men vi lät det gå till vintern, för det kostade åt dom vid varje kontakt pengar. Växthuset kom på plats när friggebolagen gick igenom. sedan hade vi en del i ett av lägre etagen en full syn upp till oss och varteviga gång någon av oss gick ut, kom de och spatserade vid sitt staket och hadde högljud kommunikation som var ärekränkande. Jag gick ut och såg till att de skulle komma innom hörhåll, när jag plockade ogräs. du milde vilket språkbruk....  de höll igång och när min diktafon var full så stälde jag mig upp och tackade för spratstunden och visade diktafonen och gick in. Nästa kväll visade tanten bara baken åt mig, men jag lossades inte om det. Vår önskan --- när flyttar jävelskapet? de är båda en bit över 70 .... Det sista i år är ett höggt bygge mot muren, kanske de bygger babels torn eller utsiktpost. Vi har rörelselarm som täcker tomten och nu åker en kamera upp. Har kollat, man får filma sin egen tomt. ... fuchian
|
|
|
|
|
14-07-2010, 23:55
|

Medlem

|
Enligt Fushian så tycker alla illa om mig här och har ingen respekct för mig  ja då är väl Överbölingen och jag i samma tält  jag gillar Överbölingen för han målar sitt liv med Pensel så vi andra får insikt i hur det är där uppe i norra delarna  Underbara anekdoter:)
|
|
|
|
|
15-07-2010, 00:04
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 15-07-2010, 00:49)  Är du vaken fortfarande? Varför springer du efter Motti och andra som inte tycker som du i allt? Till och med avsomnade trådar letar du upp för att få spy lite galla. Om du inte har fattat det så ... vad då? Man får väl säga ifrån när hon har ränt runt i denna tråd med sin ateist-skit tillräckligt länge, jag tröttnade på skiten, när denna diskkussion har gått bra annars och man har sagt till henne att hon får tycka och tro vad hon vill. Vi har varit ovanligt snälla mot henne trots allt, kanske en dålig dag eller så .... men när hon tuggar om samma sak så då får det nog räcka ett tag tills hon hittar några andra att diskutera med. Inget ont i henne, men någondtans får det vara nog. Hon kan starta en ateisttråd, den är nog lika intressant som denna. Förresten, har inte sett några "sovande" trådar, ursäkta mig ....det är lite svårt att spy galla i mitt fall, rent kroppsligt ....och har inte sett en anledning att börja med det heller. ..och orkar inte springa alls ...
Redigerat av fuchian: 15-07-2010, 00:12
|
|
|
|
|
15-07-2010, 00:09
|

Medlem

|
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 00:26)  om de inte förstår sig på Överbölingens humor och värderingar så ska de fan inte ha någon Wiskey. Jag har inget emot Överbölingen, tvärtom. Hoppas med tiden att kunna byta ideer med v arandra. då du .. kan vi kanske skoja med varandra eller annat som finns att orda om....  Fuchian ...
Redigerat av fuchian: 15-07-2010, 00:10
|
|
|
|
|
15-07-2010, 00:26
|

Medlem

|
Fuchian !kalla mig för tjyven inte för atteist för då härsknat jag till,jag är deffenitivt inte atteist ,jag tror på gud har heller aldrig påståt något annat,jag har trot i hela mitt liv och just nu tror jag mer än någonsin,vad håller du på med ?läs inläggen lite nogare.Vill bara säga att du vet inte ett dugg om mig som människa och du har inte en aning om vad jag går igenom just nu,och just nu sätter jag min tro till min bästa älskade vän som har svår cancer , vi vet inte hur det går men vi tror och hoppas på att hon får leva,hon är mitt allt och jag älskar henne så mycket,lider med henne varje dag i allt hon får stå ut med.Ja om du såg henne så skulle du förstå vilket helvete hon har varje dag,87 tabletter varje vecka plus starka Morfintabletter,så säg inte att jag är atteist ,tron gör att jag håller ut liksom min vän.Däremot inte sakt att vi inte ha kunnat festa till det och ta oss en rackebajsare  vi är inga kyrkvältare någon av oss två  att sitta här och dömma människor som man inte känner så kan man inte göra bara.Bitterhet är människans värsta fiende.Hoppet är det som håller en kvar
|
|
|
|
|
15-07-2010, 00:45
|

Medlem

|
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 01:26)  Fuchian !kalla mig för tjyven inte för atteist för då härsknat jag till,jag är deffenitivt inte atteist ,jag tror på gud har heller aldrig påståt något annat,jag har trot i hela mitt liv och just nu tror jag mer än någonsin,vad håller du på med ?läs inläggen lite nogare.Vill bara säga att du vet inte ett dugg om mig som människa och du har inte en aning om vad jag går igenom just nu,och just nu sätter jag min tro till min bästa älskade vän som har svår cancer , vi vet inte hur det går men vi tror och hoppas på att hon får leva,hon är mitt allt och jag älskar henne så mycket,lider med henne varje dag i allt hon får stå ut med.Ja om du såg henne så skulle du förstå vilket helvete hon har varje dag,87 tabletter varje vecka plus starka Morfintabletter,så säg inte att jag är atteist ,tron gör att jag håller ut liksom min vän.Däremot inte sakt att vi inte ha kunnat festa till det och ta oss en rackebajsare  vi är inga kyrkvältare någon av oss två  att sitta här och dömma människor som man inte känner så kan man inte göra bara.Bitterhet är människans värsta fiende.Hoppet är det som håller en kvar  OK, MOTTI, Jag ska inte kalla dig för något, men om du härsknar av ett ord, hur är du som en medmänniska`? Jag väjer inte för om nån härsknar, men låter det vara. Du är inte den enda här i forumet som har att orka det jobbiga, vi är fler ... visste du det? Min barndomsvänninna dog trygt 2 år sedan, och nu är min mor flyttats till terminalvård -- altså inga åtgärder eller mediciner, men hålla henne smärtfri, det har jag bett om att de ska acceptera ... du är inte ensam att vara ur balans och orolig ...... fuchian (därför kan jag inte sova så bra längre och stirra på en vägg gör ingen glad.... fuchian
Redigerat av fuchian: 15-07-2010, 00:48
|
|
|
|
|
15-07-2010, 01:00
|

Medlem

|
Ja som medmänniska är jag nog ganska bra !dom svaren kan du nog få av många här på forumet,Jag tänker inte tävla i vem som har det värst alls ,som jag sa :alla har sitt kors att bära,många har ett tungt kors att bära,tycker bara vi kan vara lite goa i mot varandra och visa hänsyn,många här på Forumet har det skittjobbigt,att hacka på varandra gör ingen nytta alls,men att finnas här för varandra som stöd och tröst det är väldigt viktigt,om man har ett gott hjärta och vill väl !ja jisses vad vänner man har här då,vänner som inte ens man träffat.Om man öppnar sig så får man snabbt veta vilka som bryr sig här  Sen kan man ha skitkul här och få skratta ihjäl sig och somna gott med ett lende på läpparna
|
|
|
|
|
15-07-2010, 02:24
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (fuchian @ 15-07-2010, 01:04)  Om du inte har fattat det så ... vad då? Man får väl säga ifrån när hon har ränt runt i denna tråd med sin ateist-skit tillräckligt länge, jag tröttnade på skiten, när denna diskkussion har gått bra annars och man har sagt till henne att hon får tycka och tro vad hon vill. Vi har varit ovanligt snälla mot henne trots allt, kanske en dålig dag eller så .... men när hon tuggar om samma sak så då får det nog räcka ett tag tills hon hittar några andra att diskutera med. Inget ont i henne, men någondtans får det vara nog. Hon kan starta en ateisttråd, den är nog lika intressant som denna.
Förresten, har inte sett några "sovande" trådar, ursäkta mig ....det är lite svårt att spy galla i mitt fall, rent kroppsligt ....och har inte sett en anledning att börja med det heller. ..och orkar inte springa alls ... Motti hade inte ränt runt i denna tråd förrän du gav dig på henne! Den här tråden var om inte sovande så slumrande. Dessutom har hon väl samma rätt att tugga som alla andra eller??? Har du glömt vad du skrev för några dagar sedan om människor som satt uppe på nätterna och skrev i forumet? Om du håller dig till en tråd så blir det lättare för dig att hålla isär var du skrivit vad och även vad andra skrivit. I den här tråden har väl inte Motti skrivit om annat än grannar. Då drar du upp den och är spydig trots att hon inte skrivit ett ord om något som rör dig. Det finns ju två trådar(varav en är gammal): Tala med djuren och Andlighet, tro, Gud etc. Håll dig till dom med snacket om gud, healing och djurpratare. Varför dra in det snacket i en massa andra trådar? Den här tråden handlar inte om det!!! Tråden som heter "Bedrövligt" handlar inte heller om andlighet, medium och gud. 4 trådar som du lyckats få till att handla om i stort sett samma sak samtidigt. Kanske är det fler jag vet inte för jag har inte läst överallt. Det blir så förvirrande att inte ens du själv vet i vilka trådar du skriver vad. Bättre då att bara använda dom två trådarna som är skapade för det du helst vill diskutera och låt andra trådar vara och handla om det dom är skapade för. Det skulle både du och vi andra vinna på. Skriver detta för att du själv bett om hjälp med hur det fungerar på forum eftersom det var ett nytt område för dig.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
15-07-2010, 03:31
|

Medlem

|
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 02:00)  Ja som medmänniska är jag nog ganska bra !dom svaren kan du nog få av många här på forumet,Jag tänker inte tävla i vem som har det värst alls ,som jag sa :alla har sitt kors att bära,många har ett tungt kors att bära,tycker bara vi kan vara lite goa i mot varandra och visa hänsyn,många här på Forumet har det skittjobbigt,att hacka på varandra gör ingen nytta alls,men att finnas här för varandra som stöd och tröst det är väldigt viktigt,om man har ett gott hjärta och vill väl !ja jisses vad vänner man har här då,vänner som inte ens man träffat.Om man öppnar sig så får man snabbt veta vilka som bryr sig här  Sen kan man ha skitkul här och få skratta ihjäl sig och somna gott med ett lende på läpparna  Hej Igen MOTTI, jag börjar förstå att du är rätt så kul tjej, det tar bara tid att bli mer bekanta i olika forun och diskussioner, vad tror du? Ta inte illa vid med detta om sorgen om jag var för dum så ber om ursäkt och ska ha det i minne. Just i dessa gånger behöver man prata av sig med en främmande som man tycker om. Ta nu kraft av det, och för övriga medlemmar ... ha tålamod och förståelse ....vad Motti går igenom. Jag har dummat mig och vill inte dig illa för du har säcken full. Vi båda har våra kors just nu som ör så tunga. Javisst önskar jag ha kul och få skratta med er alla nästan vad som helst och ha olika ideér och startar en tråd som känns spännande eller ta det som kommer ... lite småsnatter gör gott i själen ....  ... fuchian ...
|
|
|
|
|
15-07-2010, 03:50
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 15-07-2010, 03:24)  Motti hade inte ränt runt i denna tråd förrän du gav dig på henne! Den här tråden var om inte sovande så slumrande. Dessutom har hon väl samma rätt att tugga som alla andra eller??? Har du glömt vad du skrev för några dagar sedan om människor som satt uppe på nätterna och skrev i forumet?
Om du håller dig till en tråd så blir det lättare för dig att hålla isär var du skrivit vad och även vad andra skrivit. I den här tråden har väl inte Motti skrivit om annat än grannar. Då drar du upp den och är spydig trots att hon inte skrivit ett ord om något som rör dig. Det finns ju två trådar(varav en är gammal): Tala med djuren och Andlighet, tro, Gud etc. Håll dig till dom med snacket om gud, healing och djurpratare. Varför dra in det snacket i en massa andra trådar? Den här tråden handlar inte om det!!! Tråden som heter "Bedrövligt" handlar inte heller om andlighet, medium och gud. 4 trådar som du lyckats få till att handla om i stort sett samma sak samtidigt. Kanske är det fler jag vet inte för jag har inte läst överallt. Det blir så förvirrande att inte ens du själv vet i vilka trådar du skriver vad. Bättre då att bara använda dom två trådarna som är skapade för det du helst vill diskutera och låt andra trådar vara och handla om det dom är skapade för. Det skulle både du och vi andra vinna på. Skriver detta för att du själv bett om hjälp med hur det fungerar på forum eftersom det var ett nytt område för dig. STINTAN, visst har jag bett hjälp och har fått råd och dina råd uppskattar jag för din mening är att det flyter på i diskussionerna. Finns det fler regler när man är på blom o grönsakstrådarna? En sak som jag tycker ät kontigt, när jag avregistrerar mig så nästa gång finns jag ju där. Nått mickelimang, men hoppas det löser sig. Annars tror folk att jag sitter hela nätterna, men denna natt kunde jag inte sova. jag bävar att ringa till sjukhuset och höra efter hur min mor har det. Jag tror att hon lever, för jag känner inte den föraningen som jag brukar känna .... Ja du. Stintan. det kanske ljusnar så småningom mellan oss. Hopp finns ......  ... fuchian ...
|
|
|
|
|
15-07-2010, 06:38
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 02:00)  Ja som medmänniska är jag nog ganska bra !dom svaren kan du nog få av många här på forumet,Jag tänker inte tävla i vem som har det värst alls ,som jag sa :alla har sitt kors att bära,många har ett tungt kors att bära,tycker bara vi kan vara lite goa i mot varandra och visa hänsyn,många här på Forumet har det skittjobbigt,att hacka på varandra gör ingen nytta alls,men att finnas här för varandra som stöd och tröst det är väldigt viktigt,om man har ett gott hjärta och vill väl !ja jisses vad vänner man har här då,vänner som inte ens man träffat.Om man öppnar sig så får man snabbt veta vilka som bryr sig här  Sen kan man ha skitkul här och få skratta ihjäl sig och somna gott med ett lende på läpparna  Kramis Motti, du har ett stort hjärta! ♥
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
15-07-2010, 10:22
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 00:55)  Enligt Fushian så tycker alla illa om mig här och har ingen respekct för mig man ska inte tro på allt folk skriver/säger
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
15-07-2010, 10:43
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (fuchian @ 15-07-2010, 01:04)  Om du inte har fattat det så ... vad då? Man får väl säga ifrån när hon har ränt runt i denna tråd med sin ateist-skit tillräckligt länge, jag tröttnade på skiten, när denna diskkussion har gått bra annars och man har sagt till henne att hon får tycka och tro vad hon vill. Vi har varit ovanligt snälla mot henne trots allt, kanske en dålig dag eller så .... men när hon tuggar om samma sak så då får det nog räcka ett tag tills hon hittar några andra att diskutera med. Inget ont i henne, men någondtans får det vara nog. Hon kan starta en ateisttråd, den är nog lika intressant som denna.
Förresten, har inte sett några "sovande" trådar, ursäkta mig ....det är lite svårt att spy galla i mitt fall, rent kroppsligt ....och har inte sett en anledning att börja med det heller. ..och orkar inte springa alls ... Hur i hela friden kan du som verkar har direktkontakt med himmelriket och varit med om det mesta av allting vara så in i he****e intolerant och fördömande mot dina medmänniskor? Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|