|
Överbölingen
02-07-2010, 20:18
Märkligt. Kl. är 21+. Solen skiner på växthuset och dess altan. Kanske 20 minuter till?. I morgon vid den här tiden siiter vi i badtunnan och gottar oss.. Igår kväll ringde Lulesonen. Jag pratade i rum1, rum två och rum tre.Fick till slut gå ut på altanen för att kunna föra ett samtal Kastade in handduken och gick över till grannen.. Vi snackade hundar och avlidna älgar en stund innan Ulf frågade vad jag ville. Jag berättade om min ”kollaps”!. – Vill du ha en Wiskey? Japp!
Tackar för goda grannar.
andersen
02-07-2010, 20:55
Det låter som grannen i Beck filmerna, han som säjer till Beck skall du ha en stänkare.
Monica M zon 4
03-07-2010, 06:41
Heders åt förstående grannar!
Goda grannar är guld värt  särskillt på landet :)har de ett tröstens ord en kopp socker att låna ut och ett stänk Wiskey så blir ju inte grannsämjan sämre för det
fuchsian
14-07-2010, 23:17
Jo visst är den guld värd, men om du behandlar dom som du gör i forum så ser du inte röken av dem, det kan jag lova .....  fuchian ...
om de inte förstår sig på Överbölingens humor och värderingar så ska de fan inte ha någon Wiskey.
*Stintan*
14-07-2010, 23:49
CITAT (fuchian @ 15-07-2010, 00:17)  Jo visst är den guld värd, men om du behandlar dom som du gör i forum så ser du inte röken av dem, det kan jag lova .....  fuchian ... Är du vaken fortfarande? Varför springer du efter Motti och andra som inte tycker som du i allt? Till och med avsomnade trådar letar du upp för att få spy lite galla.
fuchsian
14-07-2010, 23:54
angående GODA GRANNAR, vill jag berätta om vår granne nedanför vår tomt. Vi byggde nog samtidigt våra hus. Även det fanns redan inflyttade grannar på båda sidorna vår tomt. alla var hjälpsamma, utom "fyllisen" nerepå vårt. Han såg till att vår mur skulle läggas 50 cm in på våran tomt, så att vi skulle kunna sköta den. Nästa sommar var våran halvmeter planterad helt med växter. Vi höll oss undan, men ibland kom gubben och hadde synpunkter på vår altan, de såg ju inte den, så kuperad var tomten. Till slut planterade vi hela nereslänten snabbväxande tallbuskar. Ni kan ana hur de blir över 10 års förvildning. Göra saken kort, gubben skrev brev på brev till byggnadsnämnden utan resultat när vi slog upp en stor vinklad altan/innerum, och byggde ut likaså vardagsrumsfönstren och en helt frisående, stor garage. Några år (6 år sedan) började vi riva upp hela trädgården och terasserade den i olika platåer med samma tegel huser är byggt av. Mannen gav sig på vår trädgårdsmästare med knytnävarna i luften men när vår kille lyfte på spaden, ramlade gubben på baken. vi hade 3 st killar som byggde ut den nedersta muren och gränsen mätte kommunen med lacer. Det blev ett jädrans spikande nerifrån --- de bygde ett staket där vår mur skulle vara. Vilka glada skratt de hadde mellan öl och vinflaskorna, men det blev kortvarigt. Trädgårdsmästaren tog med motorsågen och den muren blev byggt på sin rätta plats. de bygde upp igen sitt "kostaket" mot vår mur. Vi blev anmälta och fick brev från advokatkontoret. Bilderna de sickade med i sin anmälan var felgjorda. Min make känner väl den byrån och gubben fick nobben, men vi lät det gå till vintern, för det kostade åt dom vid varje kontakt pengar. Växthuset kom på plats när friggebolagen gick igenom. sedan hade vi en del i ett av lägre etagen en full syn upp till oss och varteviga gång någon av oss gick ut, kom de och spatserade vid sitt staket och hadde högljud kommunikation som var ärekränkande. Jag gick ut och såg till att de skulle komma innom hörhåll, när jag plockade ogräs. du milde vilket språkbruk....  de höll igång och när min diktafon var full så stälde jag mig upp och tackade för spratstunden och visade diktafonen och gick in. Nästa kväll visade tanten bara baken åt mig, men jag lossades inte om det. Vår önskan --- när flyttar jävelskapet? de är båda en bit över 70 .... Det sista i år är ett höggt bygge mot muren, kanske de bygger babels torn eller utsiktpost. Vi har rörelselarm som täcker tomten och nu åker en kamera upp. Har kollat, man får filma sin egen tomt. ... fuchian
Enligt Fushian så tycker alla illa om mig här och har ingen respekct för mig  ja då är väl Överbölingen och jag i samma tält  jag gillar Överbölingen för han målar sitt liv med Pensel så vi andra får insikt i hur det är där uppe i norra delarna  Underbara anekdoter:)
fuchsian
15-07-2010, 00:04
CITAT (*Stintan* @ 15-07-2010, 00:49)  Är du vaken fortfarande? Varför springer du efter Motti och andra som inte tycker som du i allt? Till och med avsomnade trådar letar du upp för att få spy lite galla. Om du inte har fattat det så ... vad då? Man får väl säga ifrån när hon har ränt runt i denna tråd med sin ateist-skit tillräckligt länge, jag tröttnade på skiten, när denna diskkussion har gått bra annars och man har sagt till henne att hon får tycka och tro vad hon vill. Vi har varit ovanligt snälla mot henne trots allt, kanske en dålig dag eller så .... men när hon tuggar om samma sak så då får det nog räcka ett tag tills hon hittar några andra att diskutera med. Inget ont i henne, men någondtans får det vara nog. Hon kan starta en ateisttråd, den är nog lika intressant som denna. Förresten, har inte sett några "sovande" trådar, ursäkta mig ....det är lite svårt att spy galla i mitt fall, rent kroppsligt ....och har inte sett en anledning att börja med det heller. ..och orkar inte springa alls ...
fuchsian
15-07-2010, 00:09
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 00:26)  om de inte förstår sig på Överbölingens humor och värderingar så ska de fan inte ha någon Wiskey. Jag har inget emot Överbölingen, tvärtom. Hoppas med tiden att kunna byta ideer med v arandra. då du .. kan vi kanske skoja med varandra eller annat som finns att orda om....  Fuchian ...
Fuchian !kalla mig för tjyven inte för atteist för då härsknat jag till,jag är deffenitivt inte atteist ,jag tror på gud har heller aldrig påståt något annat,jag har trot i hela mitt liv och just nu tror jag mer än någonsin,vad håller du på med ?läs inläggen lite nogare.Vill bara säga att du vet inte ett dugg om mig som människa och du har inte en aning om vad jag går igenom just nu,och just nu sätter jag min tro till min bästa älskade vän som har svår cancer , vi vet inte hur det går men vi tror och hoppas på att hon får leva,hon är mitt allt och jag älskar henne så mycket,lider med henne varje dag i allt hon får stå ut med.Ja om du såg henne så skulle du förstå vilket helvete hon har varje dag,87 tabletter varje vecka plus starka Morfintabletter,så säg inte att jag är atteist ,tron gör att jag håller ut liksom min vän.Däremot inte sakt att vi inte ha kunnat festa till det och ta oss en rackebajsare  vi är inga kyrkvältare någon av oss två  att sitta här och dömma människor som man inte känner så kan man inte göra bara.Bitterhet är människans värsta fiende.Hoppet är det som håller en kvar
fuchsian
15-07-2010, 00:45
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 01:26)  Fuchian !kalla mig för tjyven inte för atteist för då härsknat jag till,jag är deffenitivt inte atteist ,jag tror på gud har heller aldrig påståt något annat,jag har trot i hela mitt liv och just nu tror jag mer än någonsin,vad håller du på med ?läs inläggen lite nogare.Vill bara säga att du vet inte ett dugg om mig som människa och du har inte en aning om vad jag går igenom just nu,och just nu sätter jag min tro till min bästa älskade vän som har svår cancer , vi vet inte hur det går men vi tror och hoppas på att hon får leva,hon är mitt allt och jag älskar henne så mycket,lider med henne varje dag i allt hon får stå ut med.Ja om du såg henne så skulle du förstå vilket helvete hon har varje dag,87 tabletter varje vecka plus starka Morfintabletter,så säg inte att jag är atteist ,tron gör att jag håller ut liksom min vän.Däremot inte sakt att vi inte ha kunnat festa till det och ta oss en rackebajsare  vi är inga kyrkvältare någon av oss två  att sitta här och dömma människor som man inte känner så kan man inte göra bara.Bitterhet är människans värsta fiende.Hoppet är det som håller en kvar  OK, MOTTI, Jag ska inte kalla dig för något, men om du härsknar av ett ord, hur är du som en medmänniska`? Jag väjer inte för om nån härsknar, men låter det vara. Du är inte den enda här i forumet som har att orka det jobbiga, vi är fler ... visste du det? Min barndomsvänninna dog trygt 2 år sedan, och nu är min mor flyttats till terminalvård -- altså inga åtgärder eller mediciner, men hålla henne smärtfri, det har jag bett om att de ska acceptera ... du är inte ensam att vara ur balans och orolig ...... fuchian (därför kan jag inte sova så bra längre och stirra på en vägg gör ingen glad.... fuchian
Ja som medmänniska är jag nog ganska bra !dom svaren kan du nog få av många här på forumet,Jag tänker inte tävla i vem som har det värst alls ,som jag sa :alla har sitt kors att bära,många har ett tungt kors att bära,tycker bara vi kan vara lite goa i mot varandra och visa hänsyn,många här på Forumet har det skittjobbigt,att hacka på varandra gör ingen nytta alls,men att finnas här för varandra som stöd och tröst det är väldigt viktigt,om man har ett gott hjärta och vill väl !ja jisses vad vänner man har här då,vänner som inte ens man träffat.Om man öppnar sig så får man snabbt veta vilka som bryr sig här  Sen kan man ha skitkul här och få skratta ihjäl sig och somna gott med ett lende på läpparna
*Stintan*
15-07-2010, 02:24
CITAT (fuchian @ 15-07-2010, 01:04)  Om du inte har fattat det så ... vad då? Man får väl säga ifrån när hon har ränt runt i denna tråd med sin ateist-skit tillräckligt länge, jag tröttnade på skiten, när denna diskkussion har gått bra annars och man har sagt till henne att hon får tycka och tro vad hon vill. Vi har varit ovanligt snälla mot henne trots allt, kanske en dålig dag eller så .... men när hon tuggar om samma sak så då får det nog räcka ett tag tills hon hittar några andra att diskutera med. Inget ont i henne, men någondtans får det vara nog. Hon kan starta en ateisttråd, den är nog lika intressant som denna.
Förresten, har inte sett några "sovande" trådar, ursäkta mig ....det är lite svårt att spy galla i mitt fall, rent kroppsligt ....och har inte sett en anledning att börja med det heller. ..och orkar inte springa alls ... Motti hade inte ränt runt i denna tråd förrän du gav dig på henne! Den här tråden var om inte sovande så slumrande. Dessutom har hon väl samma rätt att tugga som alla andra eller??? Har du glömt vad du skrev för några dagar sedan om människor som satt uppe på nätterna och skrev i forumet? Om du håller dig till en tråd så blir det lättare för dig att hålla isär var du skrivit vad och även vad andra skrivit. I den här tråden har väl inte Motti skrivit om annat än grannar. Då drar du upp den och är spydig trots att hon inte skrivit ett ord om något som rör dig. Det finns ju två trådar(varav en är gammal): Tala med djuren och Andlighet, tro, Gud etc. Håll dig till dom med snacket om gud, healing och djurpratare. Varför dra in det snacket i en massa andra trådar? Den här tråden handlar inte om det!!! Tråden som heter "Bedrövligt" handlar inte heller om andlighet, medium och gud. 4 trådar som du lyckats få till att handla om i stort sett samma sak samtidigt. Kanske är det fler jag vet inte för jag har inte läst överallt. Det blir så förvirrande att inte ens du själv vet i vilka trådar du skriver vad. Bättre då att bara använda dom två trådarna som är skapade för det du helst vill diskutera och låt andra trådar vara och handla om det dom är skapade för. Det skulle både du och vi andra vinna på. Skriver detta för att du själv bett om hjälp med hur det fungerar på forum eftersom det var ett nytt område för dig.
fuchsian
15-07-2010, 03:31
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 02:00)  Ja som medmänniska är jag nog ganska bra !dom svaren kan du nog få av många här på forumet,Jag tänker inte tävla i vem som har det värst alls ,som jag sa :alla har sitt kors att bära,många har ett tungt kors att bära,tycker bara vi kan vara lite goa i mot varandra och visa hänsyn,många här på Forumet har det skittjobbigt,att hacka på varandra gör ingen nytta alls,men att finnas här för varandra som stöd och tröst det är väldigt viktigt,om man har ett gott hjärta och vill väl !ja jisses vad vänner man har här då,vänner som inte ens man träffat.Om man öppnar sig så får man snabbt veta vilka som bryr sig här  Sen kan man ha skitkul här och få skratta ihjäl sig och somna gott med ett lende på läpparna  Hej Igen MOTTI, jag börjar förstå att du är rätt så kul tjej, det tar bara tid att bli mer bekanta i olika forun och diskussioner, vad tror du? Ta inte illa vid med detta om sorgen om jag var för dum så ber om ursäkt och ska ha det i minne. Just i dessa gånger behöver man prata av sig med en främmande som man tycker om. Ta nu kraft av det, och för övriga medlemmar ... ha tålamod och förståelse ....vad Motti går igenom. Jag har dummat mig och vill inte dig illa för du har säcken full. Vi båda har våra kors just nu som ör så tunga. Javisst önskar jag ha kul och få skratta med er alla nästan vad som helst och ha olika ideér och startar en tråd som känns spännande eller ta det som kommer ... lite småsnatter gör gott i själen ....  ... fuchian ...
fuchsian
15-07-2010, 03:50
CITAT (*Stintan* @ 15-07-2010, 03:24)  Motti hade inte ränt runt i denna tråd förrän du gav dig på henne! Den här tråden var om inte sovande så slumrande. Dessutom har hon väl samma rätt att tugga som alla andra eller??? Har du glömt vad du skrev för några dagar sedan om människor som satt uppe på nätterna och skrev i forumet?
Om du håller dig till en tråd så blir det lättare för dig att hålla isär var du skrivit vad och även vad andra skrivit. I den här tråden har väl inte Motti skrivit om annat än grannar. Då drar du upp den och är spydig trots att hon inte skrivit ett ord om något som rör dig. Det finns ju två trådar(varav en är gammal): Tala med djuren och Andlighet, tro, Gud etc. Håll dig till dom med snacket om gud, healing och djurpratare. Varför dra in det snacket i en massa andra trådar? Den här tråden handlar inte om det!!! Tråden som heter "Bedrövligt" handlar inte heller om andlighet, medium och gud. 4 trådar som du lyckats få till att handla om i stort sett samma sak samtidigt. Kanske är det fler jag vet inte för jag har inte läst överallt. Det blir så förvirrande att inte ens du själv vet i vilka trådar du skriver vad. Bättre då att bara använda dom två trådarna som är skapade för det du helst vill diskutera och låt andra trådar vara och handla om det dom är skapade för. Det skulle både du och vi andra vinna på. Skriver detta för att du själv bett om hjälp med hur det fungerar på forum eftersom det var ett nytt område för dig. STINTAN, visst har jag bett hjälp och har fått råd och dina råd uppskattar jag för din mening är att det flyter på i diskussionerna. Finns det fler regler när man är på blom o grönsakstrådarna? En sak som jag tycker ät kontigt, när jag avregistrerar mig så nästa gång finns jag ju där. Nått mickelimang, men hoppas det löser sig. Annars tror folk att jag sitter hela nätterna, men denna natt kunde jag inte sova. jag bävar att ringa till sjukhuset och höra efter hur min mor har det. Jag tror att hon lever, för jag känner inte den föraningen som jag brukar känna .... Ja du. Stintan. det kanske ljusnar så småningom mellan oss. Hopp finns ......  ... fuchian ...
Aqvakul
15-07-2010, 06:38
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 02:00)  Ja som medmänniska är jag nog ganska bra !dom svaren kan du nog få av många här på forumet,Jag tänker inte tävla i vem som har det värst alls ,som jag sa :alla har sitt kors att bära,många har ett tungt kors att bära,tycker bara vi kan vara lite goa i mot varandra och visa hänsyn,många här på Forumet har det skittjobbigt,att hacka på varandra gör ingen nytta alls,men att finnas här för varandra som stöd och tröst det är väldigt viktigt,om man har ett gott hjärta och vill väl !ja jisses vad vänner man har här då,vänner som inte ens man träffat.Om man öppnar sig så får man snabbt veta vilka som bryr sig här  Sen kan man ha skitkul här och få skratta ihjäl sig och somna gott med ett lende på läpparna  Kramis Motti, du har ett stort hjärta! ♥
herkules
15-07-2010, 10:22
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 00:55)  Enligt Fushian så tycker alla illa om mig här och har ingen respekct för mig man ska inte tro på allt folk skriver/säger
Anki på Öland
15-07-2010, 10:43
CITAT (fuchian @ 15-07-2010, 01:04)  Om du inte har fattat det så ... vad då? Man får väl säga ifrån när hon har ränt runt i denna tråd med sin ateist-skit tillräckligt länge, jag tröttnade på skiten, när denna diskkussion har gått bra annars och man har sagt till henne att hon får tycka och tro vad hon vill. Vi har varit ovanligt snälla mot henne trots allt, kanske en dålig dag eller så .... men när hon tuggar om samma sak så då får det nog räcka ett tag tills hon hittar några andra att diskutera med. Inget ont i henne, men någondtans får det vara nog. Hon kan starta en ateisttråd, den är nog lika intressant som denna.
Förresten, har inte sett några "sovande" trådar, ursäkta mig ....det är lite svårt att spy galla i mitt fall, rent kroppsligt ....och har inte sett en anledning att börja med det heller. ..och orkar inte springa alls ... Hur i hela friden kan du som verkar har direktkontakt med himmelriket och varit med om det mesta av allting vara så in i he****e intolerant och fördömande mot dina medmänniskor? Anki
Elisabeth-Västkustkolonisten
15-07-2010, 10:45
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 00:55)  Enligt Fushian så tycker alla illa om mig här och har ingen respekct för mig  ja då är väl Överbölingen och jag i samma tält  jag gillar Överbölingen för han målar sitt liv med Pensel så vi andra får insikt i hur det är där uppe i norra delarna  Underbara anekdoter:) Motti bryr dig inte om det. För så är det inte. Fuchia delar ut till höger och vänster och mal på........... hon skulle kanske läser genom allt hon skriver lite då och då och tänker efter vad hon allt säger. Elisabeth
Gossen Ruda
15-07-2010, 11:24
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-07-2010, 11:45)  Motti bryr dig inte om det. För så är det inte.
Fuchia delar ut till höger och vänster och mal på........... hon skulle kanske läser genom allt hon skriver lite då och då och tänker efter vad hon allt säger.
Elisabeth Pladder skulle jag vilja kalla det. Inte för att det bekymrar mig, jag bara skummar igenom vad fuchian skriver om jag ens läser det.
skogstroll
15-07-2010, 11:30
konstig utveckling av tråden.... det kanske är värmen
fuchsian
15-07-2010, 14:32
Om ni som klagar på mig skulle tänka efter först innan ni skriver en massa skit om mig, kanske skulle det hjälpa även mig. Men jag är inte beroende av det negativa ni ger ut så slipp det då!  ... Fuchian ... Jag kommer att lägga detta i papperskorgen, mer värt var det inte! Felet ni gör att när det blev lite udda ämnen så då fattar jag vilken nivå en medel-Svensson befinner sig. det finns nog många som skulle vilja fråga el dela med sig, men de skräms bort och man missar de bra diskussionerna där man inte ens hade samma åsikt, men större hjärta att erkänna, detta vet jag inget om ex. ex. ....Fuchian ... Gossen RUDA, Du har ingen rätt att börja kriticera mig när du inte ens läser det jag skrivit ....  .. Fuchian..
*Stintan*
15-07-2010, 14:58
CITAT (fuchian @ 15-07-2010, 15:32)  Om ni som klagar på mig skulle tänka efter först innan ni skriver en massa skit om mig, kanske skulle det hjälpa även mig. Men jag är inte beroende av det negativa ni ger ut så slipp det då!  ... Fuchian ... Jag kommer att lägga detta i papperskorgen, mer värt var det inte! Felet ni gör att när det blev lite udda ämnen så då fattar jag vilken nivå en medel-Svensson befinner sig. det finns nog många som skulle vilja fråga el dela med sig, men de skräms bort och man missar de bra diskussionerna där man inte ens hade samma åsikt, men större hjärta att erkänna, detta vet jag inget om ex. ex. ....Fuchian ... Gossen RUDA, Du har ingen rätt att börja kriticera mig när du inte ens läser det jag skrivit ....  .. Fuchian.. Tror du i din enfald att det här är första gången detta ämne diskuteras på forumet? Nej du så är det verkligen inte, det har diskuterats långt innan du hittade hit. Tror inte alls att någon skräms bort. Varför tar du åt dig för att någon tycker det du skriver är flum? Är du så osäker i din tro så att sådant påverkar dig så ska du nog inte ge dig in i såna här diskussioner överhuvudtaget.
Aqvakul
15-07-2010, 15:01
CITAT (fuchian @ 15-07-2010, 15:32)  Om ni som klagar på mig skulle tänka efter först innan ni skriver en massa skit om mig, kanske skulle det hjälpa även mig. Men jag är inte beroende av det negativa ni ger ut så slipp det då!  ... Fuchian ... Jag kommer att lägga detta i papperskorgen, mer värt var det inte! Felet ni gör att när det blev lite udda ämnen så då fattar jag vilken nivå en medel-Svensson befinner sig. det finns nog många som skulle vilja fråga el dela med sig, men de skräms bort och man missar de bra diskussionerna där man inte ens hade samma åsikt, men större hjärta att erkänna, detta vet jag inget om ex. ex. ....Fuchian ... Gossen RUDA, Du har ingen rätt att börja kriticera mig när du inte ens läser det jag skrivit ....  .. Fuchian.. Problemet med dina inlägg är inte ämnena som sådana, utan att du skriver ganska osammanhängande och förvirrande. Sen blir du sur på dem som inte förstår vad du menar...
Gossen Ruda
15-07-2010, 16:21
CITAT (Aqvakul @ 15-07-2010, 16:01)  Problemet med dina inlägg är inte ämnena som sådana, utan att du skriver ganska osammanhängande och förvirrande. Sen blir du sur på dem som inte förstår vad du menar... Just the point.  Efter att ha plöjt igenom ett antal osammanhängande pladderinlägg har jag insett att det ger inte så mycket att läsa fler.
fuchsian
15-07-2010, 17:09
Men skit i det då! Varför ödslar du tid med mina ex.. exx.. exx. inlägg.
Man får ha den åsikten man vill men jag har ingen lust att ens ta del i det hela. Jag VET var jag står i sakfråga, men ser ingen mening att hålla på med detta när det finns så många rädda människor som döljer sig med sina bullskitt - orden, då fattar jag det som ointresse, försök att svärta ner mig ..... nej, mina vänner, ni leker inte med mig när jag har öppnat för er mina udda förmågor. Jag har inte bett någon att tro på det, men väntade en liten diskussion kring det hela. Jag har fått kunskapen med den hårdaste vägen i livet. för att ge till dem om behov finns, men det jag vet, kommer bli min egen sak.
Min kontakt på det astrala nivån säger att låt barnen leka, tids nog kör de åt fel håll.
DOM FEGASTE MÄNNISKORNA ÄR DOM SOM ÄR MEST RÄDDA!
Gossen Ruda
15-07-2010, 17:28
Jag tycker snarare att det är du som reagerar på mina inlägg och skriver direkt till mig och då måste jag läsa ditt alster. Försök nu hålla fingrarna i styr så den här tråden får försvinna in i glömskan.
fuchsian
15-07-2010, 18:12
AQVAKUL OCH GOSSEN RUDA, Det är inte så att jag blir arg utan orsak, inte heller av avvikande åsikter, utan dumheterna som kommer, men ni klagar ju min skrivstil, det är direkt sårande för jag vet med mig att man ska ha i åtanke olika landskapets dialekter. mobbing, som man skulle vara i skolan .....  Jag har inte anmärkt era längre citater, även om jag inte har fattat riktigt vad ni menar, låter er vara som ni är, och nu får jag själv på mig just detta som jag hadde tänkt att fråga om för att komma närmare i tal och tankegång. Men jag är inte i den situationen att jag ska behöva nöja med detta. Anser ni på allvar att det går att ge sig på mig hur som helst, har ni hoppat på en fel person. Låter ni mig vara den jag är, så då är det som det borde vara.... Fuchian ...
Gossen Ruda
15-07-2010, 18:23
Får man svara? I så fall så är det inte din skrivstil eller ordbehandling som jag reagerar på utan innehållet. Enligt min mening ganska hög svammelfaktor. Du svänger dig med lite mystiska ord för att som jag ser det verka kunnig men orden saknar egentligt värde och är bara blahablaha. Jag googlade exempelvis på kosmisk healing men blev inte speciellt klokare.
fuchsian
15-07-2010, 19:02
CITAT (Gossen Ruda @ 15-07-2010, 19:23)  Får man svara? I så fall så är det inte din skrivstil eller ordbehandling som jag reagerar på utan innehållet. Enligt min mening ganska hög svammelfaktor. Du svänger dig med lite mystiska ord för att som jag ser det verka kunnig men orden saknar egentligt värde och är bara blahablaha. Jag googlade exempelvis på kosmisk healing men blev inte speciellt klokare. Ja visst, jag är inte omöjlig. Om kosmisk healing kunde du kolla Terrys elevprogram. adressen är; www.creativexperiences.com, han själv sysslar inte med detta men du kan om jag nu minns rätt att få info, annars återkom till mig så plockar jag fram info där du kan få ett begrepp om detta. Det handlar om energier och klienten sitter uppe under behandlingen, men man jobbar i den första och andra auradelen, närmast kroppen. den är rätt häftig. Jag tror att de som jobbar på kursgården har sina nätadresser för info. det är 2 tjejer. Jag kan förstå när du säger att mitt språkbruk kan låta svamligt, beror till en viss del att vi som är medier och hos Terry har ett annat sätt att uttrycka oss på. Men så är jag också bland andra människor, men kanske med tiden kommer jag tillbaka till vanlig svenska. OK. Gubben vill ha en glasspinne, men jag läser ditt svar i morgon, så kanske vi kommer fram med nåt som hjälper oss båda. trots allt har jag gillat dig ..... fuchian ....
Gossen Ruda
15-07-2010, 21:00
Möjligen nån gång i framtiden, just nu har jag annat att göra. Jag tror dock att vi aldrig kommer att prata samma språk, jag är för pragmatisk och har båda fötterna på marken. Sköt om dig.
Biggan_
15-07-2010, 21:48
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 00:55)  Enligt Fushian så tycker alla illa om mig här och har ingen respekct för mig  ja då är väl Överbölingen och jag i samma tält  jag gillar Överbölingen för han målar sitt liv med Pensel så vi andra får insikt i hur det är där uppe i norra delarna  Underbara anekdoter:) Enligt mej så har Fushian helt fel!  Ta inte åt dej av vad hon säger! ...för övrigt så gillar jag också Överbölingens berättelser!
Tar emot din ursäkt Fuchian men att konstruera en tråd till något som den inte är eller att förvränga andras utalande till sin fördel för att vara gemen och att ge sig på andra och kalla dom för allt möjligt är svårsmällt verkligen.Förstår att du måste ha stora problem men tyvär är jag inte rätt person att ge sig på.Jag tog väldigt illa vid mig när du kallar mig för atteist och annat,jag har alltid haft min tro och just nu har jag väldigt mycket nytta av den annars vet jag inte hur jag skulle måt.Faktiskt första gången någon har kallat mig för atteist  hoppas du finner frid i din själ
fuchsian
16-07-2010, 03:27
Tack Motti för det, sådant värmer.
Den här tråden är avslutad kapitel från min del, kanske återkommer jag när jag orkar. Just nu är det krisigt med min mor och det blev helt fel att behandla er alla så nonchalant, men vi får se vad som kommer ur detta för min del. Ha det gott, och alla ni som läser detta. fuchian
fuchsian
16-07-2010, 03:43
CITAT (*Stintan* @ 15-07-2010, 03:24)  Motti hade inte ränt runt i denna tråd förrän du gav dig på henne! Den här tråden var om inte sovande så slumrande. Dessutom har hon väl samma rätt att tugga som alla andra eller??? Har du glömt vad du skrev för några dagar sedan om människor som satt uppe på nätterna och skrev i forumet?
Om du håller dig till en tråd så blir det lättare för dig att hålla isär var du skrivit vad och även vad andra skrivit. I den här tråden har väl inte Motti skrivit om annat än grannar. Då drar du upp den och är spydig trots att hon inte skrivit ett ord om något som rör dig. Det finns ju två trådar(varav en är gammal): Tala med djuren och Andlighet, tro, Gud etc. Håll dig till dom med snacket om gud, healing och djurpratare. Varför dra in det snacket i en massa andra trådar? Den här tråden handlar inte om det!!! Tråden som heter "Bedrövligt" handlar inte heller om andlighet, medium och gud. 4 trådar som du lyckats få till att handla om i stort sett samma sak samtidigt. Kanske är det fler jag vet inte för jag har inte läst överallt. Det blir så förvirrande att inte ens du själv vet i vilka trådar du skriver vad. Bättre då att bara använda dom två trådarna som är skapade för det du helst vill diskutera och låt andra trådar vara och handla om det dom är skapade för. Det skulle både du och vi andra vinna på. Skriver detta för att du själv bett om hjälp med hur det fungerar på forum eftersom det var ett nytt område för dig. Tackar för det. Fuchian CITAT (Gossen Ruda @ 15-07-2010, 22:00)  Möjligen nån gång i framtiden, just nu har jag annat att göra. Jag tror dock att vi aldrig kommer att prata samma språk, jag är för pragmatisk och har båda fötterna på marken. Sköt om dig. Det räcker nu, Gossen ruda. Gör det som är viktigt för dig och jag kommer inte i din väg mera. Är vi överens om det? Jag lämnar all groll bakom mig och går min egen väg och med dem som tar mig som jag är. Du och jag ligger milvis från varandras sätt att tänka, så bättre att låta bli än illa fara .... OK ....
fuchsian
16-07-2010, 04:05
CITAT (Anki på Öland @ 15-07-2010, 11:43)  Hur i hela friden kan du som verkar har direktkontakt med himmelriket och varit med om det mesta av allting vara så in i he****e intolerant och fördömande mot dina medmänniskor? Anki Anki, bara att jag är den jag är, har jag inte nån guldfil till himmelriket mer än nån annan. Om denna yrkesgrupp (medier ex. ex.) skulle slicka alla medhårs, skulle ni inte lära er något av det väsentliga, nämligen att ingen är en ängel, som går på jorden. visst spottas det på oss, men det tar vi som ,, oj, oj, en stackare till, men hon finns, likväl som alla andra, men jag behöver inte stryka någon medhårs, det gör dom spåkärringarna i tidningarna som tar betalt att göra det. de säger det du vill höra, annars skulle du inte betala om man vände på spegeln och visade dig dina egna inre demoner. Man har all sin rätt att vara intolerant när man visar att det sväljer inte jag. Ha ett bra liv! Fuchian ....
Anki på Öland
16-07-2010, 08:31
CITAT (fuchian @ 16-07-2010, 05:05)  Anki, bara att jag är den jag är, har jag inte nån guldfil till himmelriket mer än nån annan. Om denna yrkesgrupp (medier ex. ex.) skulle slicka alla medhårs, skulle ni inte lära er något av det väsentliga, nämligen att ingen är en ängel, som går på jorden. visst spottas det på oss, men det tar vi som ,, oj, oj, en stackare till, men hon finns, likväl som alla andra, men jag behöver inte stryka någon medhårs, det gör dom spåkärringarna i tidningarna som tar betalt att göra det. de säger det du vill höra, annars skulle du inte betala om man vände på spegeln och visade dig dina egna inre demoner. Man har all sin rätt att vara intolerant när man visar att det sväljer inte jag. Ha ett bra liv! Fuchian .... Blanda inte in andra "medier" i ditt sätt att bete dig här på forumet! Andra jag känner som har speciella gåvor är otroligt ödmjuka och tacksamma för vad dom kan. Inte sitter dom på ett internetforum och skroderar över sin förträfflighet och försöker domdera alla andra medlemmar att skriva/tycka på ett visst sätt. Anki
skogstroll
16-07-2010, 08:40
CITAT (Överbölingen @ 02-07-2010, 21:18)  Märkligt. Kl. är 21+. Solen skiner på växthuset och dess altan. Kanske 20 minuter till?. I morgon vid den här tiden siiter vi i badtunnan och gottar oss.. Igår kväll ringde Lulesonen. Jag pratade i rum1, rum två och rum tre.Fick till slut gå ut på altanen för att kunna föra ett samtal Kastade in handduken och gick över till grannen.. Vi snackade hundar och avlidna älgar en stund innan Ulf frågade vad jag ville. Jag berättade om min "kollaps"!. – Vill du ha en Wiskey? Japp!
Tackar för goda grannar. Skönt med schyssta grannar.
*Stintan*
16-07-2010, 08:43
CITAT (Anki på Öland @ 16-07-2010, 09:31)  Blanda inte in andra "medier" i ditt sätt att bete dig här på forumet! Andra jag känner som har speciella gåvor är otroligt ödmjuka och tacksamma för vad dom kan. Inte sitter dom på ett internetforum och skroderar över sin förträfflighet och försöker domdera alla andra medlemmar att skriva/tycka på ett visst sätt. Anki
fuchsian
16-07-2010, 09:36
CITAT (*Stintan* @ 16-07-2010, 09:43)  Ingen fara på taket. vi snackade ju om dessa olika sorters personer med sina gåvor/icke gåvor, så när det nämndes och pratades om dessa som är skojare på tidningar, så ville jag bara ge info att allt kan man inte dra över samma kam. Även att jag har mött i några sammanhang dessa med "lila kaftan och fjädrar" så är det inte min sak att avgöra vad de har i huvudet. ville bara i all välmening göra klart om skillnader med det ena och det andra, visst faasen gick det galet, erkänner det helt, men hoppas att det även belyste någon, men som sagt var, ingen människa har en "guldfil" förbi andra till himmelen, alla är vi nog lika i slutändan. Jag hoppas att ni/du kunde få ut av detta, att det finns i stugorna människor med färdigheter, men de lurar inte folk och har fattat påängen i det hela, men ingen är en ängel. De som ger sig på min lärare, är många, men de får ingen bränsle, total tyssnad. Även det fick vi elever att lära oss för att kunna förbereda oss för det som låg framför oss efter kurserna. ...... fuchian ....
fuchsian
16-07-2010, 09:51
CITAT (*Stintan* @ 15-07-2010, 15:58)  Tror du i din enfald att det här är första gången detta ämne diskuteras på forumet? Nej du så är det verkligen inte, det har diskuterats långt innan du hittade hit. Tror inte alls att någon skräms bort. Varför tar du åt dig för att någon tycker det du skriver är flum? Är du så osäker i din tro så att sådant påverkar dig så ska du nog inte ge dig in i såna här diskussioner överhuvudtaget. jag är varken enfaldig eller dum. Jag vet med mig att i denna forum passar jag inte in om jag tar upp något mer än min snurkna gurkplanta, det räcker till förklaring och jag är inte ens skylldig att försvara det som finns i mitt hjärta, så nog om detta. Det blir inget mera från mig, är varken sur eller arg, enbart besviken lite gran, men det blåser bort. Jag vet att det blir flum om man drar allt med samma kam. ..... jag ville gott, men.....  fuchian CITAT (Gossen Ruda @ 15-07-2010, 17:21)  Just the point.  Efter att ha plöjt igenom ett antal osammanhängande pladderinlägg har jag insett att det ger inte så mycket att läsa fler. Helt RÄTT, vi ligger milvis från varandra både tal-och tankemässigt, ingen förstår den andre. Jag har under min dit läst både dina Gossen ruda och Aqvakul inlägg, men när de blir längre än 2 rader har jag inte fattar ett skvatt, men tänkt, Okay, boys , de är ni det och så är det bara.  fuchian ...
fuchsian
16-07-2010, 10:11
CITAT (Gossen Ruda @ 15-07-2010, 22:00)  Möjligen nån gång i framtiden, just nu har jag annat att göra. Jag tror dock att vi aldrig kommer att prata samma språk, jag är för pragmatisk och har båda fötterna på marken. Sköt om dig. GOSSEN RUDA, det är upp till dig själv, men även jag fötterna på jorden --- har inte fått några vingar och kvasten funkar inte till blåkulla. ta detta med en viss humor. ....fuchian....
skogstroll
16-07-2010, 10:15
Om inte odla fanns, var skulle ni ta vägen då?
fuchsian
16-07-2010, 10:30
CITAT (skogstroll @ 16-07-2010, 11:15)  Om inte odla fanns, var skulle ni ta vägen då? Var inte ledsen, skogstroll, det kommer alltid finnas nätvänner för din del. du är ju en behaglig person som jag gillar, även om jag kanske har varit lite stygg länge sedan. jag måste hålla koll på min mor, hon har inte så långt kvar, så det blir så att just nu kommer jag då och då in, men inte diskutera just nu. Trodde inte att sorgen gör en människa stinslig och upp och ner, men nu vet jag det. Ha det gott! .... Fuchian ...
skogstroll
16-07-2010, 10:35
jo jag vet vi är många som har saker som vi tycker är jobbigt i livet - det har jag också, men då borde väl Odla va ett trevligt ställe  Utan odla skulle man ju smälla av och trädgården skulle bli som en enda ohanterlig buske (för mig i alla fall)  vem vet, om det bråkas för mycket kanske det blir så???
*Stintan*
16-07-2010, 10:52
CITAT (fuchian @ 16-07-2010, 10:36)  Ingen fara på taket. vi snackade ju om dessa olika sorters personer med sina gåvor/icke gåvor, så när det nämndes och pratades om dessa som är skojare på tidningar, så ville jag bara ge info att allt kan man inte dra över samma kam. Även att jag har mött i några sammanhang dessa med "lila kaftan och fjädrar" så är det inte min sak att avgöra vad de har i huvudet. ville bara i all välmening göra klart om skillnader med det ena och det andra,
visst faasen gick det galet, erkänner det helt, men hoppas att det även belyste någon, men som sagt var, ingen människa har en "guldfil" förbi andra till himmelen, alla är vi nog lika i slutändan. Jag hoppas att ni/du kunde få ut av detta, att det finns i stugorna människor med färdigheter, men de lurar inte folk och har fattat påängen i det hela, men ingen är en ängel. De som ger sig på min lärare, är många, men de får ingen bränsle, total tyssnad. Även det fick vi elever att lära oss för att kunna förbereda oss för det som låg framför oss efter kurserna. ...... fuchian .... Mitt svar var till Anki som jag håller med fullständigt. Du fuchian är inte seriös, det vittnar ditt skroderande här på forumet om dina "mediala förmågor" om. Flummigt är bara förnamnet. Tror du att vi är dumma i huvudet och helt blåsta eller??????
fuchsian
16-07-2010, 13:09
CITAT (skogstroll @ 16-07-2010, 11:35)  jo jag vet vi är många som har saker som vi tycker är jobbigt i livet - det har jag också, men då borde väl Odla va ett trevligt ställe  Utan odla skulle man ju smälla av och trädgården skulle bli som en enda ohanterlig buske (för mig i alla fall)  vem vet, om det bråkas för mycket kanske det blir så??? Det är tänkvärt, Skogstroll, visst har många det besvärligt på det ena eller andra sättet och jag hade i mina tankar att kunna ha lite info, mest trädgården, vilket jag fick och det har nu funkat bra där ute. Inte hadde jag klarat det så bra utan olika ideer och pörsmål i forumet. Jag tyckte/tycker att den delen är så himla bra så att vi ska försöka odla dessa intressen ännu mer. Det är ju Odla.nu till för oss. Vill inte för allt i världen missta detta växtforum och är positiv om vi kan ha det gott åtminstone med våra råd och hjälp med buskar och dyl. Bra tänkt, Skogstroll! ....  ... fuchian ...
fuchsian
16-07-2010, 13:15
CITAT (*Stintan* @ 16-07-2010, 11:52)  Mitt svar var till Anki som jag håller med fullständigt.
Du fuchian är inte seriös, det vittnar ditt skroderande här på forumet om dina "mediala förmågor" om. Flummigt är bara förnamnet. Tror du att vi är dumma i huvudet och helt blåsta eller?????? Tyck vad du vill med dina "kompissar" på nätet om mig, men det biter inte på mig, jag vet det jag behöver veta, så det finns inte i forumet. ......  fuchian...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|