Hmm, nej när de stod ute i regnet så regnade det inte särskilt hårt.
Där ser man - här tänkte jag att det måste vara bra för plantorna att få lite "äkta vatten" på sig, så kanske det var precis tvärt om. Inte flytta dem från väggen där de har ett litet tak över sig och inte får mer än lite regnstänk på sig igen, alltså.
Det var fuktigt (men inte blött) ganska långt ner i jorden, men när de översta 4-5 centimetrarna blivit nästan heltorra så vattnade jag ändå. Nu börjar den lyckligtvis återhämta sig något. Toppen som fällt över slokar fortfarande, liksom flera av bladen - men flera andra som såg halvdöda ut mitt på dagen har börjat återhämta sig. Faktiskt, nu när jag tittar på den så har den översta topen som hängde idag ställt sig upp igen, bara en topp kvar som slokar.
LYCKA! =)
Det jag tycker är så udda är att de två buskar jag visat bild på har behandlats på exakt samma sätt, och en av dem mår kanon och den andra behövde hjärt och lungräddning idag. Kan det bero på att det är två olika sorter och den ena är känsligare än den andra månntro?
Tack för svaret Tulipanros. Jag tror som du, att den behöver lite extra TLC ett tag, men eftersom topparna börjar resa sig igen finns det i alla fall hopp om livet
Slutsats: INGET mera regnvatten för mina bebbar!!
Jo, förresten - en följdfråga till... Det här är ju den busken som skjutit iväg något otroligt de sista 2 veckorna. Den var bara 2/3 så stor som den största busken och har nu nästan hunnit ikapp. Kan tomater få växtvärk? =)
Redigerat av EmmaHj: 09-07-2010, 20:17