Ja det är trevliga och blomvilliga rosor. Egentligen inte min färgskala (jag älskar rosa och vitt!) men Daybreaker skiftar i rosa så den är fin. Inköpt på Blomsterlandet för 3 år sedan. Det året tog Blomsterlandet in massor av skojiga rosor från USA, bland annat denna Daybreaker och en liten röd-vit spräcklig ros, Rockin Robbin som jag också köpte. Apricolan är lite för aprikosfärgad i min smak men blommar överdådigt och har hållbara blommor. Inköpt på Söderfors efter att jag sett bilder från Erika i Sandviken.
Gillar du den aprikosa färgskalan så finns det en ros som heter Extravaganza. ENORMA blommor och jag köpte min på REA på Åsby förra året. Ska se om jag kan ordna fram lite bilder när jag kommer hem ikväll.
CITAT (stennie @ 16-07-2010, 09:35)

Apricola och Daybreaker

Dom ska jag titta lite närmare på !
Skönt att dina fina rosor också återhämtat sig!
Ja ordentligt med regn skulle behövas men jag är glad att jag har möjlighet att vattna i alla fall. Jag har också dragit på mig alldeles för mycket växter i kruka och de kräver ju en hel del när det gäller vattning.
När det gäller rabatterna är jag rätt glad åt min tunga lerjord just nu för den håller i alla fall fukten kvar.
Ska försöka kika igenom dina ny album men då blir man väl så sugen på att åka och handla igen och jag lär inte ha tid att gräva nya rabatter ännu! Har inte hittat klematisen General Sirkowski (eller hur han nu stavades) ännu. Söderfors hade den inte.
CITAT (Kajsa @ 16-07-2010, 09:36)

Hej där, en massa fina rosor du lagt in. Jo Mary Rose är en pärla och visst har klätterrosorna hämtat sig bra här med efter nedfrysningen i vinter. Har själv semester och att vattna så här mycket tar en massa tid för att inte tala om alla krukor som ska vattnas två ggr/dag, om jag skulle åka bort nu dog väl allt jag har.
Åsby trädgård har jag också besökt ett par ggr. i sommar, blev inga rosor, bara perenner.
Har lagt in nya bilder i album/ Klematis och album/Trädgården, en hel del nytt sedan du var här.
Och när sjutton får vi regn ????