Åsa - kan det finnas något "enkelt" sätt att bekämpa dessa larver? Typ nematoder eller nåt sånt "ogiftigt"? Annat än gräva och svära som en dåre

?
Kalle - kanske du har mycket sand? Jag har ren sand och jag får vattna, vattna och åter vattna för att något skall gro här.
Potatis är en höjdare i sand faktiskt, minsta lilla regnskur och den tittar snällt upp. Klart att dom blir inte så stora om man låter dom torka, men nog blir det potatisar i alla fall! Fast det blir ju först nästa år...

sockerärtor är snabba och tål några frostgrader oxå, dom gror snällt även om det bara är +5 grader i jorden. Dom har heller inte något emot sand och stärker fort ens självförtroende...
Håller med Åsa om dillen - den växer tame f-n aldrig där man tänkt. Numer har jag alltid kvar ett gäng med dill som får gå i frö där den står och nästa år kommer den snällt upp på nya ställen. Sen brukar jag för säkerhets skull kasta ut en par nävar över både potatis och andra grödor, om inte annat är dom skulpturala där dom står.
Lycka till i fortsättningen!