Ja, Motti,
Jag märker det att olika kattraser ger mer el. mindre besvär. Syrrans 2 katter är sådana långhåriga och olika ras, men den ena ger meig värre beskymmer än den andra. Hennes bonnakatt avlivades i våras, hade bla. sockersjuka och behövde insulin 2 ggr/dag.
Jag fick min astma just efter att vi hade fått avliva vår förra yorky, dottern, då 12 år fick också astma och på kliniken där vi testades sa läkaren att det var inte hunden som utlöste detta utan sorgen (förlorade svärfar i samma veva.)
Sedan var vi utan husdjur nästan 10 år och det var då min dotter ville ha en hund, en yorky, och jag följe med henne och tittade på olika uppfödare. Då, utan att ha en tanke på hund (hade en fågel) "fastnade en liten sötis i min famn....

och då bestämndes att vi ska ha var sin hund. Dottern bodde inte längre hemma.
Nu har hon 3 st nakenhundar, och syster till min yorky, bägge "damerna" är nu 15 år, och hennes har fått cancer. Min är inte sjukdomsfri heller, så det är att se tiden an i små portioner......

fler hundar blir det inte hos mig, kan gosa med dotterns, men då blir endast gojan kvar, för utan djur vill jag inte vara.
Katterna ska jag nog klara av för det är inte så ofta vi ses, men har tänkt på detta med björkpollen fram och tillbaka.
Astman rår jag inte, tar det som kommer och skulle önska att det fanns en botemedel för det än alla dessa eviga sprayer.
Kanske de får fram något i framtiden så att barnen kan ha sina husdjur, växa upp med dom för det lär dom en hel massa att inte bli grymma mot djur. ... Fuchsian....