Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Toastol, Från Biltema...
          malcolm
          Inlägg 09-10-2010, 17:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Har sett att Biltema börjat sälja toastolar, billiga men vågar man köpa en så´n med tanke på reservdelar, packningar mm. i framtiden...

Toalettstol
          Skandinavisk modell av porslin. Ekonomispolning 3/6 L. S-Trap för golvanslutning.
          Pris Antal

88200 669,00

Bifogad bild

Redigerat av malcolm: 09-10-2010, 17:05

Citera
          2 sidor V   1 2 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Huggorm
          Inlägg 09-10-2010, 19:03
          Länk hit: #2

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Reservdelar kan säkert vara svårt att få tag på, men packningar och andra enklare grejer kanske är standardstorlek eller så går det att tillverka själv.

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 10-10-2010, 00:09
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

Biltema..vad säger man?
          På Biltema ska man köpa bromsbelägg, avgassystem och torkarblad till gamla 240.
          Det var länge sedan jag slutade handla där, typ när de började sälja vattenkranar, kakel och leksaker.

Sicket skitställe.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-10-2010, 00:33
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (AndersKbg @ 10-10-2010, 01:09) *
          Biltema..vad säger man?

Sicket skitställe.

Inte konstigt då att dom säljer toastolar giggle.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Uggi
          Inlägg 10-10-2010, 08:12
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

Även jag såg reklamen om toastolen, jag är tveksam till köp.

Köpte en billighetstoa för ca 8 år sedan, 1000 kr, krånglade ofta, slängde den efter 3 år.

--------------------

Citera
          Carl
          Inlägg 10-10-2010, 09:38
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

För 700SEK så hade jag provat!

Citera
          andersen
          Inlägg 10-10-2010, 10:43
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

Biltema..vad säger man?
          Det var länge sedan jag slutade handla där, typ när de började sälja vattenkranar, kakel och leksaker.

Sicket skitställe.

Jag tycker att Biltema är bra, dom har bra med verktyg som duger till en hobbymeck,men jag tror inte att jag skulle köpa en toastol ifrån dom, utan jag hadde nog köpt ett "dyrt"märke och hoppas på att pengarna motsvarar kvalite,det brukar ju vara så att man får vad man betalar för.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-10-2010, 10:56
          Länk hit: #8

Moderator

Men frågan är hur mycket reservdelar man kan köpa till en Gustavsberg innan det motsvarar inköpspriset för biltemastolen? Jag köpte förresten kakel till köket på biltema, och den höll god kvalitet

Citera
          Anma
          Inlägg 10-10-2010, 11:19
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Blev tvungen att köpa hela insatsen till vår förra toastol, minns ej vilket märke det var men det var IDÖ eller Gustavsberg eller nån annan av de stora kvalitetsmärkerna. Gick inte att köpa bara den lilla plastdelen som var sliten (och dessutom löstagbar) utan var, som sagt, tvungen att köpa hela grejen som reglerar spolningen. Gick på 800:-. Denna stol var 4 år gammal när den gick sönder.
          Jag skulle alla gånger köpa en ny stol för 700:- efter den erfarenheten, om den var snygg förstås och inte hade ett biltemamärke synligt. Jag hatar biltemas grejer där deras fula logga syns tydligt. I varje fall på sådana saker som syns hela dagarna, som toastol, musmatta med mera.

Redigerat av Anma: 10-10-2010, 11:20

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 10-10-2010, 12:21
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Uggi @ 10-10-2010, 09:12) *
          ................Köpte en billighetstoa för ca 8 år sedan, 1000 kr, krånglade ofta, slängde den efter 3 år.

Har haft min för 999:- i snart 5 år - inga problem någon gång! När man väl fått dit den vill säga - det finns tydligen inga standardmått alls på toalettstolar. Utvattenhålet i golvet var för stort så det gick inte att ha packningen kvar, invattenröret var stort avstånd från det förra så där fick vi skarva. Avståndet från väggen var stor skillnad på och storleken på golvet var också olika men avståndet mellan hålen för att skruva fast den på golvet var samma. Det var det jag hade mätt för jag hade sett att dom var olika på olika stolar och hade antagit att alla andra mått var standardmått.......
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          malcolm
          Inlägg 10-10-2010, 13:12
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 10-10-2010, 01:33) *

rotfl.gif

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 10-10-2010, 13:15
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

Jag skrev mitt inlägg för att jag är lite emot hela Biltemagrejen som sådan. Allt hänger på vad man vill ha för kvalitét och inget annat. Jag har satt kakel åt en vän som handlade där och 1/3 fick bytas för att plattorna varierade i tjocklek. Usel kvalitét. Å andra sidan köper jag inte färg på Ö&B heller.
          En toastol lägger jag utan vidare en extrapeng på, det är inget jag vill hålla på att meka med. Givetvis kan en dyrare stol gå sönder också, men det är nog inte lika vanligt.

Verktygen de har är för hobbybruk och inget annat, ren skit mao.

Som sagt...bromsbelägg möjligtvis och kanske torkarblad, resten kvittar.

Våga vägra Biltema. flirting.gif

CITAT (*Stintan* @ 10-10-2010, 01:33) *

Det var tanken med det jag skrev.
          Ironi är svårt ibland.

Malcolm -sluta skratta. wink.gif

Redigerat av AndersKbg: 10-10-2010, 13:16

Citera
          malcolm
          Inlägg 10-10-2010, 13:22
          Länk hit: #13

Medlem

Biltema..vad säger man?

Sicket skitställe.

Jag har handlat mycket på Biltema genom åren och det mesta har varit bra förutom ett bilbatteri som var slut redan efter första vintern och en hörnslip som bara låter men slipar uruselt. Deras avgassystem är minst lika bra som övrigas och det är aldrig några problem med passformen. Köpte en elektrisk kap- och gersåg med lasersikte därifrån förra sommaren och den är helt suverän precis som deras svetsinverter. Tycker inte att Biltema är ett "skitställe" även om alla deras produkter inte håller högsta klass men man får tänka efter lite VAD men köper. Blir nog en, möjligtvis två toastoler där för som någon sa, delar till en IDO eller en Gustafsberg kan kosta mer än 700 kr, skall dock åka och titta först innan jag slår till.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-10-2010, 14:01
          Länk hit: #14

Moderator

CITAT (AndersKbg @ 10-10-2010, 14:15) *
          Verktygen de har är för hobbybruk och inget annat, ren skit mao.

Som sagt...bromsbelägg möjligtvis och kanske torkarblad, resten kvittar.

Bromsbeläggen slits fort, och biltemas egna torkarblad torkar och blir hårda väldigt snabbt. Bara bosch torkarblad för mig tack.

Jag köpte biltemas egna AA-batterier till en kamera jag hade tidigare. Tre bilder kunde jag ta, sedan var batterierna tomma.

Men en del av verktygen är faktiskt bra. Men då kostar dom också lika mycket som i andra affärer.

Citera
          malcolm
          Inlägg 10-10-2010, 14:12
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (Huggorm @ 10-10-2010, 15:01) *
          Bromsbeläggen slits fort, och biltemas egna torkarblad torkar och blir hårda väldigt snabbt. Bara bosch torkarblad för mig tack.

Jag köpte biltemas egna AA-batterier till en kamera jag hade tidigare. Tre bilder kunde jag ta, sedan var batterierna tomma.

Men en del av verktygen är faktiskt bra. Men då kostar dom också lika mycket som i andra affärer.

Håller inte med dig på en enda punkt, bromsbeläggen slits inte fortare än de som är köpta någon annanstans (har sådana på nu), inte torkarbladen heller (har även sådana) och deras batterier (inte bilbatterier) är jättebra men många digitalkameror dra extremt mycket ström och numera har jag en laddningsbar. Priset på tex. en skiftnyckel skiljer sig betydligt gentemot Bahco och kvalitén på det sistnämnda är betydligt överdriven. När det gäller hammare bör man köpa en Stanley eftersom billighetshammare är för mjuka i skaftet och böjer sig när man skall dra ut spik större än nubb eller masonitspik.

Citera
          theseraphim
          Inlägg 10-10-2010, 22:17
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

CITAT (malcolm @ 10-10-2010, 15:12) *
          Håller inte med dig på en enda punkt, bromsbeläggen slits inte fortare än de som är köpta någon annanstans (har sådana på nu), inte torkarbladen heller (har även sådana) och deras batterier (inte bilbatterier) är jättebra men många digitalkameror dra extremt mycket ström och numera har jag en laddningsbar. Priset på tex. en skiftnyckel skiljer sig betydligt gentemot Bahco och kvalitén på det sistnämnda är betydligt överdriven. När det gäller hammare bör man köpa en Stanley eftersom billighetshammare är för mjuka i skaftet och böjer sig när man skall dra ut spik större än nubb eller masonitspik.

Håller nog med förre skribenten, köpte deras bromsbelägg till min förra Volvo och det blev till att byta ofta...:-( samma sak med deras halvdåliga torkarblad men förvisso så kan man köpa sex till priset at ett med högre kvalite men nu för tiden lägger jag hellre lite mer pengar för att slippa byta hela tiden. Deras AA batteri är lika dåliga som alla andras ekonomi AA batterier, köp bara dyrare för det lönar sig.

Citera
          malcolm
          Inlägg 11-10-2010, 08:21
          Länk hit: #17

Medlem

Vidhåller att bromsbeläggen håller lika länge, körde med dessa både till min förra Volvo och till min nuvarande SAAB, båda bilarna med automatlåda fö. vilket innebär att man bromsar mer än med en manuellt växlad bil. Samma sak med torkarblad, har haft dyra från macken som fransat sig tämligen snabbt men de jag har nu funkar jättebra efter två år och lämnar inga ränder efter sig. Vad det gäller AA-batterier så är det mina barn som är experter på sådana efter otaliga portabla CD-spelare, mp3-spelare etc. och de har också tyckt att Biltemas har varit bäst (Clas Ohlsons sämst). Fabrikatet med kaninerna "som går och går" (minns inte fabrikatnamnet nu) fick uselt betyg i test.

Citera
          Carl
          Inlägg 11-10-2010, 08:34
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Här kan ni se en test av torkarblad gjord av testfakta. Biltemas torkar blad klarade sig mycket bra!
          http://www.testfakta.se/img/2007/4/23/11888.pdf

Citera
          Huggorm
          Inlägg 11-10-2010, 08:37
          Länk hit: #19

Moderator

Jag köpte en slutljuddämpare till min gamla dieselmerca på biltema. Passformen var väll bra med fästpunkter och så, men diametern på röret var runt 10mm mindre än på den gamla. Det slutade med att jag fick svetsa skarven i stället för att bara trycka dit ljuddämparen och dra åt klamman

Citera
          malcolm
          Inlägg 11-10-2010, 08:47
          Länk hit: #20

Medlem

Jag har avgassystem från Biltema också förutom röret precis framför katalysatorn som inte fanns på Bt då det var en slags fläta för att kompensera för gupp, vibrationer etc. Köpte detta rör på SAAB men det var inga svårigheter alls att att få SAAB original att passa ihop med biltemagrejorna. Skiljer det så mycket som 10 mm på rören har man nog köpt fel.

Redigerat av malcolm: 11-10-2010, 08:48

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 20:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon