Hej igen,
Som Kerstin nämner, är grönsåpan bra på flera olika sätt, även för lite ohyra kan en blandning av grönsopa, vatten och lite röd T-sprit, kan man spraya på växter. Jag brukar blanda 2liter ljummet vatten, ett par matskedar grönsopa och en gnutta T-sprit. Det finns flera model av denna "recept."
Vi har flyttat in möblerna fr, växthuset, men flyttat utemöblerna in där. Som solskydd har jag spänt upp enkla. vita och tunna Ikea-gardiner för att kunna skydda växter för sol, för vi har inga växter runt om som skyddar. Mitt växthus hade nu sin 3;e sommar och den är strax under 15 kvadrat. Vi har fått gräva upp trädgården och byta till en annan jordvärme, så då passade vi på att terrassera den och göra den lättskött. Det är rätt roligt faktiskt att pyssla där inne i lugn och ro.
Håll bara koll om du ser något skumt och fixa till det på våren när du tar ut allt som finns där under vintern. Det finns många kunniga odlare som delar med sig av sina erfarenheter och svarar på dina frågor. Än känns det långt till våren, men den kommer.. hoppas att du får mycket nöje av ditt växthus. ..Fuchsian..
|